1
Vraag
2
Reacties
Eduard62

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Synchroniseren submappen vanuit webmail naar Outlook

Bij het synchroniseren van webmail naar Outlook worden bij gebruik van POP instellingen de submappen niet geladen. Is hier een oplossing voor?

Ik stel deze vraag voor een kennis die is overgestapt. Of blijft alle mail bij gebruik van IMAP gewoon op je pc staan na het sluiten van de servertoegang.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Met POP bestaat geen synchronisatie met de mailserver, met POP haal je  alleen de inbox van de mailserver binnen en blijven er geen mails achter op de mailserver die je kunt zien met de webmail, behalve als je met POP een kopie achterlaat op de mailserver ingesteld in de instellingen van het mailprogramma.

 

Met IMAP kijk je op de mailserver en haal je niet alles binnen op je computer, je ziet wel alle mappen die je gemaakt hebt, het best is om mappen te maken in de webmail, die zie je dan in je mailprogramma en kun je vullen met mails.

Als je b.v. mappen maakt in Outlook of mogelijk ook in andere mailprogramma's, dan komen die niet altijd goed door in de mailserver en zijn dan ook niet te zien in de webmail.

 

Als je met IMAP een account sluit, dan ben je waarschijnlijk alle mail kwijt, want dan verdwijnt de verbinding met de mailserver en waarschijnlijk ook de mogelijk opgeslagen mails op je computer.

 

TIP: Maak altijd eerste een backup van alle mails voor je iets gaat wijzigen in een mailprogramma op je computer, in een oogwenk kunnen je mails verdwenen zijn als je niet de juiste protocols gebruikt of iets niet volgens de juiste stappen uitvoert.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Met POP bestaat geen synchronisatie met de mailserver, met POP haal je  alleen de inbox van de mailserver binnen en blijven er geen mails achter op de mailserver die je kunt zien met de webmail, behalve als je met POP een kopie achterlaat op de mailserver ingesteld in de instellingen van het mailprogramma.

 

Met IMAP kijk je op de mailserver en haal je niet alles binnen op je computer, je ziet wel alle mappen die je gemaakt hebt, het best is om mappen te maken in de webmail, die zie je dan in je mailprogramma en kun je vullen met mails.

Als je b.v. mappen maakt in Outlook of mogelijk ook in andere mailprogramma's, dan komen die niet altijd goed door in de mailserver en zijn dan ook niet te zien in de webmail.

 

Als je met IMAP een account sluit, dan ben je waarschijnlijk alle mail kwijt, want dan verdwijnt de verbinding met de mailserver en waarschijnlijk ook de mogelijk opgeslagen mails op je computer.

 

TIP: Maak altijd eerste een backup van alle mails voor je iets gaat wijzigen in een mailprogramma op je computer, in een oogwenk kunnen je mails verdwenen zijn als je niet de juiste protocols gebruikt of iets niet volgens de juiste stappen uitvoert.

Aad_Metz

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Heb hetzelfde probleem. Mijn ziggo-instellingen binnen Outlook zijn zeker imap.
Eerder kwam ik er achter dat het niet meer mogelijk is om mappen aan te maken in Outlook (Apple).
Daarom de mappen aangemaakt via webmail.

Maar blijkbaar synchroniseert de webmail van Ziggo ze niet met mijn Outlook.
Is hier een oplossing voor?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Aad_Metz In de webmail kun je aangeven welke mappen gedeeld moeten worden en in Outlook kun je aangeven welke mappen gesynchroniseerd moeten worden.

 

Bert_0-1681674304646.png

 

 

Kiezen welke IMAP-accountmappen worden weergegeven in Outlook - Microsoft Ondersteuning

 

Wanneer u een IMAP-e-mailaccount gebruikt, kunt u een lijst met IMAP-mappen downloaden waarin alle mappen in uw account op de e-mailserver worden weergegeven. U kunt vervolgens selecteren op welke mappen u zich wilt abonneren of weergeven op uw computer.

  1. Klik in E-mailin het navigatiedeelvenster met de rechtermuisknop op de bovenste map voor uw IMAP-account.

  2. Klik op IMAP-mappen.

  3. Klik op Query.

  4. Klik op een map en klik vervolgens opAanmelden of Afmelden.

    Opmerking: Als u meerdere mappen wilt selecteren, houdt u Ctrl ingedrukt terwijl u op mapnamen klikt.

Als u een nieuwe map hebt gemaakt op de e-mailserver in een andere toepassing of met een webbrowser en de nieuwe map niet wordt weergegeven in het dialoogvenster IMAP-mappen, kunt u de mappenlijst als volgt bijwerken:

  1. Klik in E-mailin het navigatiedeelvenster met de rechtermuisknop op de bovenste map voor uw IMAP-account.

  2. Klik op Mappenlijst bijwerken.

Herhaal de stappen in de eerste sectie en al uw IMAP-accountmappen worden weergegeven. U kunt vervolgens op Abonneren ofAfmelden klikken.

 

Opmerking: Als uw IMAP-map op het hoogste niveau een naam heeft die begint met een getal (0-9), kunt u deze stappen niet uitvoeren vanwege een huidig probleem met Outlook. Dit probleem wordt onderzocht en dit artikel wordt bijgewerkt wanneer het probleem is opgelost.

Aad_Metz

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb het ingesteld via Webmail:

Scherm­afbeelding-2023-04-17-om-12.22.04.jpg

Maar in mijn Outlook zie ik geen wijzigingen:

Scherm­afbeelding-2023-04-17-om-12.21.30.jpg

Wat nu?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Aad_Metz heb je de stappen voor Outlook ook gevolgd die in mijn eerdere bericht staan?

 

Kiezen welke IMAP-accountmappen worden weergegeven in Outlook - Microsoft Ondersteuning

 

Wanneer u een IMAP-e-mailaccount gebruikt, kunt u een lijst met IMAP-mappen downloaden waarin alle mappen in uw account op de e-mailserver worden weergegeven. U kunt vervolgens selecteren op welke mappen u zich wilt abonneren of weergeven op uw computer.

  1. Klik in E-mailin het navigatiedeelvenster met de rechtermuisknop op de bovenste map voor uw IMAP-account.

  2. Klik op IMAP-mappen.

  3. Klik op Query.

  4. Klik op een map en klik vervolgens opAanmelden of Afmelden.

    Opmerking: Als u meerdere mappen wilt selecteren, houdt u Ctrl ingedrukt terwijl u op mapnamen klikt.

Als u een nieuwe map hebt gemaakt op de e-mailserver in een andere toepassing of met een webbrowser en de nieuwe map niet wordt weergegeven in het dialoogvenster IMAP-mappen, kunt u de mappenlijst als volgt bijwerken:

  1. Klik in E-mailin het navigatiedeelvenster met de rechtermuisknop op de bovenste map voor uw IMAP-account.

  2. Klik op Mappenlijst bijwerken.

Herhaal de stappen in de eerste sectie en al uw IMAP-accountmappen worden weergegeven. U kunt vervolgens op Abonneren ofAfmelden klikken.

 

Opmerking: Als uw IMAP-map op het hoogste niveau een naam heeft die begint met een getal (0-9), kunt u deze stappen niet uitvoeren vanwege een huidig probleem met Outlook. Dit probleem wordt onderzocht en dit artikel wordt bijgewerkt wanneer het probleem is opgelost.

Aad_Metz

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik zie in mijn Outlook (voor Mac0 16.72) niet staan Query.
De optie Opschonen levert ook niets op.

Scherm­afbeelding 2023-04-19 om 09.07.45.png

Nog andere suggesties?

Aad_Metz

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vandaag is een nieuwe update uitgekomen; 16.72.1
En bij opnieuw opstarten gaf ie een melding dat ie in de 'oude' look verder zou gaan.
De optie 'Nieuwe Outlook versie' staat dus uit.

Nu werkt het wel. Vreemd....

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic