1
Vraag
2
Reacties
Dondersteen

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Synchroniseren binnenkomende mail

nieuwe laptop, alles overgezet.

heb stappenplan gevolgd, maar kom niet verder bij controleren emailinstellingen (outlook 16

bericht:

kan geen mappen synchroniseren op dit emailadres, kan geen verbinding maken met server

fout 0x800CCC0E

soms haalt hij ze ineens wel binnen, maar meestal niet

PS wat is: gebruik @ om anderen te mentionen

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, duidelijk.

 

Je kunt zien aan de inkomende mailserver of je IMAP of POP gebruikt.

imap.ziggo.nl is IMAP

pop.ziggo.nl is POP

Verwijder alleen het account weg waar smtp.ziggo.nl staat.

Niet je account met pop.ziggo.nl weghalen, vooralsnog, want anders ben je de mails in dat account kwijt.

 

Maak een nieuw account aan met alleen je mailadres en wachtwoord en niets handmatigs, Outlook krijgt van de Ziggo mailservers verder de juiste instellingen.

 

Laat hierna hier even weten of het gelukt is, dan kunnen de volgende stappen genomen worden.

Bekijk in context

Dondersteen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel voor je toelichting. Jouw adviezen kan ik zelf niet uitvoeren en ga daarom het bedrijf inschakelen die mijn nieuwe laptop heeft geinstalleerd.

Bedankt tot zover.

Joost

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

wat is: gebruik @ om anderen te mentionen

@Dondersteen is een manier om jou te laten weten dat er iemand op zoek is naar je.

 

Dan wel, dan niet.

Welk antivirus programma heb je actief?

Dondersteen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je reactie. GData.

Ik heb geprobeerd het stappenplan van Ziggo te volgen, maar kom op hele andere pagina's uit dan in het stappenplan staan genoemd. ik stuur bijlage mee. inkomende mails komen nu binnen bij Sent. Is het bij Ziggo mogelijk iemand aan de lijn te krijgen die hier mee naar kan kijken stap voor stap?

Groet Joost

** Moderator edit: Bijlage verwijderd ivm privacy ** 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo ondersteunt geen software van derden, dat is onmogelijk met al die verschillende mailprogramma's en verschillende versies.

 

Ik zie 2 accounts met dezelfde naam, heb je een POP en IMAP account met hetzelfde emailadres?

 

Als een mailverbinding het dan wel doet en dan niet, dan hapert een verbinding, vaak door een te strak antivirus.

Verwijder het antivirus eens en start de computer opnieuw op, in Windows neemt Defender de beveiliging over.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Dondersteen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bert,

Het storende is dat in het Ziggo stappenplan "Email werkt niet" op een bepaald moment wordt gevraagd welk emailprogramma ik gebruik. Als ik dan bij stap 6 Outlook 2016 intoets, kies ik bij stap 7 Controleren, maar vervolgens krijg ik na stap 8d hele andere plaatjes te zien dan in het stappenplan aangeven.

Ik heb na enig zoeken bij uitgaande mail de versleutelingscode gezet op automatisch, maar die springt iedere keer terug naar STARTTLS. Ik weet niet of het hier aan ligt.

Vervolgens krijg ik dan ook nog het bericht dat er geen verbinding gemaakt is met de binnenkomende

server IMAP met de opgegeven versleutelingscode, terwijl die wel de juiste is.

Jouw vraag was vervolgens ook nog dat je 2 accounts ziet met dezelfde naam, ik kan nu niet controleren of POP en IMAP dezelfde adres hebben.

Kun je hier iets mee?
Groet Joost

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, duidelijk.

 

Je kunt zien aan de inkomende mailserver of je IMAP of POP gebruikt.

imap.ziggo.nl is IMAP

pop.ziggo.nl is POP

Verwijder alleen het account weg waar smtp.ziggo.nl staat.

Niet je account met pop.ziggo.nl weghalen, vooralsnog, want anders ben je de mails in dat account kwijt.

 

Maak een nieuw account aan met alleen je mailadres en wachtwoord en niets handmatigs, Outlook krijgt van de Ziggo mailservers verder de juiste instellingen.

 

Laat hierna hier even weten of het gelukt is, dan kunnen de volgende stappen genomen worden.

Dondersteen
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel voor je toelichting. Jouw adviezen kan ik zelf niet uitvoeren en ga daarom het bedrijf inschakelen die mijn nieuwe laptop heeft geinstalleerd.

Bedankt tot zover.

Joost

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

TOP goeie keuze, want het is iets waar je echt de weg moet weten of je verdwaald in de instellingen en neemt de verkeerde afslag en dan ben je alles kwijt.

In ieder geval succes gewenst.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic