1
Vraag
2
Reacties
SB1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sync Issue (Error) in Outlook (IMAP/SMTP account) met de folder "Prullenbak"

Hi allen,

Ik krijg een sync error voor mijn folder "prullenbak" elke keer dat mijn folders worden gesynced. Zie hieronder de message;

 

12:54:24 Synchronizing server changes in folder 'Prullenbak'

12:54:24 Error synchronizing folder

12:54:24 [8004DF03-0-0-560]

 

Ik werk met mijn email in Outlook (IMAP/SMTP account) in het Engels. Hiermee heb ik een "Inbox", "Drafts", "Sent"' en "Trash" folder, met hiernaast nog een extra folder "Prullenbak". De "Trash" folder functioneert gewoon als de prullenbak in de mail hoort, maar de "Prullenbak" folder heeft geen functionaliteit en verzameld dus geen verwijderde emails/folders. Het probleem is dat als ik de folder "Prullenbak" verwijder komt deze automatisch weer tevoorschijn

 

Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met de verbinding tussen ziggo en outlook die de vertaling van de folder "prullenbak" niet kunnen verwerken.

 

Een ander familielid heeft precies hetzelfde probleem, maar dan met de folders "Sent", "Sent items" en "verzonden items" - hier werkt alleen de folder "Sent" zoals het hoort, en zijn de andere twee niet te verwijderen.

 

FYI, deze dubbele folders zijn (automatisch) tevoorschijn gekomen toen wij ons account van POP3 naar IMAP hebben gezet.

 

Ik heb ook al contact gehad met Microsoft, die mij adviseerde om bij Ziggo een oplossing te zoeken nadat we meerdere stappen hebben geprobeerd.

 

Zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem?

Alvast Bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ga met de muis op de inbox staan en klik met de rechter muisknop, kies in het menu IMAP mappen en je ziet daar alle mappen en op welke je geabonneerd wilt zijn, daar kun je aanpassen wat er in Outlook te zien is, dus diegene die het probleem veroorzaakt kun je wegvinken.

 

Ik heb hetzelfde met 2 @Home.nl van de 10 emailadressen / inboxen van Ziggo, ik vermoed dat er ergens een mailserver is die niet geheel goed ingesteld staat.

Ik meld het al jarenlang met regelmaat, maar er veranderd in het geheel niets aan, dus een oplossing van Ziggo is niet te verwachten, helaas.

 

Laat even weten of het gelukt is, anders is er nog een andere mogelijke weg.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ga met de muis op de inbox staan en klik met de rechter muisknop, kies in het menu IMAP mappen en je ziet daar alle mappen en op welke je geabonneerd wilt zijn, daar kun je aanpassen wat er in Outlook te zien is, dus diegene die het probleem veroorzaakt kun je wegvinken.

 

Ik heb hetzelfde met 2 @Home.nl van de 10 emailadressen / inboxen van Ziggo, ik vermoed dat er ergens een mailserver is die niet geheel goed ingesteld staat.

Ik meld het al jarenlang met regelmaat, maar er veranderd in het geheel niets aan, dus een oplossing van Ziggo is niet te verwachten, helaas.

 

Laat even weten of het gelukt is, anders is er nog een andere mogelijke weg.

SB1
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Bert,

Bedankt voor je reactie.

Je oplossing werkte deels voor een van ons, dus dat is top!

 

Voor mijn account werkte dit dan weer niet, maar ik heb het uiteindelijk toch voor elkaar weten te krijgen.

Vraag me alleen niet hoe... ik heb geen idee namelijk - Gisteren na de hoeveelste keer weer het opnieuw opstarten van Outlook en de 2e map te verwijderen kwam deze opeens niet meer terug.

 

Maar goed het is opgelost, en via de imap mappen heb ik ook 3 onzichtbare folders gevonden die wel op mijn mobiel te zien waren maar niet op mijn laptop en kunnen verwijderen - dus daar ben ik ook blij mee!

 

Het zal toch inderdaad gewoon iets in de mailserver van ziggo zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic