1
Vraag
2
Reacties
Arjanvs70

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sychronisatie tussen aliassen opheffen

OUTLOOK 2016 VRAAG

Ik heb onlangs een nieuwe Windoss11 pc in gebruikt genomen, omdat de oude gecrasht is.

Ook op mijn nieuwe heb ik Outlook 2016 geïnstalleerd.

Wij hebben 2 aliassen in gebruik (hangend onder een Ziggo hoofd email uiteraard) en die heb ik beiden op basis van IMAP in outlook aangemaakt. Dit werk goed; mail wordt opgehaald en verzonden in lijn met de ZiggoMail server.

Het punt is alleen dat als ik op mijn vorige pc de ingekomen email op mijn alias ging verwijderen dat de(zelfde) binnengehaalde email op de andere alias wel bij de postvak-in bleef staan, maar nu verdwijnt die email daar ook (en dat wil ik niet). Ik wil alleen de email behouden die ikzelf wil bewaren en mijn vrouw (andere alias) kan dan ook kijken welke email ze wil houden en wil verwijderen.

Wat/ waar? moet ik dat aanpassen? 1 email-alias al veranderd met POP -instellingen, maar dat lost dit probleem niet op. Wie weet raad?  - Arjan

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Zet beide als POP en laat op de server een kopie achter voor voor 100 dagen.

Je haalt dan met beide computers de mail op, op de computer en na 100 dagen verdwijnt het ook op de mailserver.

 

POP3-e-mailberichten lezen op meerdere computers - Microsoft Ondersteuning

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Zet beide als POP en laat op de server een kopie achter voor voor 100 dagen.

Je haalt dan met beide computers de mail op, op de computer en na 100 dagen verdwijnt het ook op de mailserver.

 

POP3-e-mailberichten lezen op meerdere computers - Microsoft Ondersteuning

Arjanvs70
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de tio.

Ik ga het proberen.

Werkt het ook als ik in mijn geval de email van beide aliassen op dezelfe computer/ outlook programma de email binnen haal?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ja, dat werkt prima, doe ik hier ook met POP met een kopie achterlaten en dan kan ik met andere apparaten nog even snel kijken met IMAP of in de webmail.

Arjanvs70
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt Bert, het werkt weer als vanouds! Super bedankt voor de service.

Andere gerelateerde vraag:

Het je nog een tip voor opslaan/bewaren van Outlook mail bestanden?  Archief?

Zijn dat alleen de .pst bestanden die van belang zijn?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik bewaar al sinds 1997 alle privé en zakelijke mails in backup .pst bestanden.

 

Ook van de huidige .pst bestanden van Outlook, maak ik externe kopieën die te importeren zijn in Outlook of oude PST bestanden zijn te lezen en te gebruiken in Outlook en/of te gebruiken zijn als basis voor een nieuwe computer en bij het instellen van een nieuwe Outlook te gebruiken als vast PST bestand en is alles weer als op de oude computer.

 

Nieuwe accounts in outlook worden dan in hetzelfde outlook bestand PST bestand opgeslagen en dat groeit dan weer verder.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic