Vraag
Reacties
Oplossing
evans
Level 4

Switch tussen modem en Next Mini?

Hallo,

De Next Mini is bedraad aangesloten op het Ziggo modem. Hiertoe is een CAT6 kabel getrokken door de PVC-buis waar ook de coax TV-kabel door getrokken is. Deze TV-kabel wordt echter niet meer gebruikt.

Tevens heb ik een internetradio/streamer aangesloten. Deze speelt momenteel via WiFi, maar deze opzet is vele malen storingsgevoeliger dan een bedrade aansluiting.

Ik wil de internetradio/streamer dus bedraad aansluiten. De vraag is hoe dat het beste kan:

1. (2e) CAT6 kabel rechtstreeks tussen Ziggo modem en streamer: ik zou kunnen proberen om de coax TV-kabel te (laten) vervangen door een CAT6 kabel

2. (1e) CAT6 kabel voorzien van switch (geen splitter!), waaraan vervolgens de Next Mini en de internetradio/streamer worden gekoppeld

De 2e oplossing is de makkelijkste qua uitvoering. De vraag is of dat ook met goede kwaliteit gaat werken.

Iemand een idee ? (of een ander idee?)

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@evans 

Mogelijkheid 2: één Cat 6 kabel tussen het modem en een Gigabit Switch gaat prima werken. Daar hoeft u vanaf het modem geen extra netwerkkabel voor te trekken. En vanaf de switch kunt u dan meerdere apparaten aansluiten.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@evans 

Mogelijkheid 2: één Cat 6 kabel tussen het modem en een Gigabit Switch gaat prima werken. Daar hoeft u vanaf het modem geen extra netwerkkabel voor te trekken. En vanaf de switch kunt u dan meerdere apparaten aansluiten.

Tjeerd85
Level 14

Ik ben wel benieuwd wat voor  internetradio/streamer je hebt staan en wat de opties daarop zijn.

0 Kudos
evans
Level 4
Topicstarter

Hartelijk dank!!!!

Ik heb zojuist een gigabit switch met twee verse CAT6 kabeltjes besteld. Ik meld me weer als het aangesloten is en (hopelijk) werkt.

Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@evans Laat maar weten; leuk!

evans
Level 4
Topicstarter

Het werkt als een zonnetje met een Gigabit switch, unmanaged en zonder PoE. Dank!!!

Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@evans TOP!

Fijn dat het werkt!

0 Kudos