1
Vraag
2
Reacties
nl1aet72

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Switch op connectbox gaat niet goed

Hallo,

 

Ik heb een Tp-Link TL-SG10S switch die sluit ik aan op de connectbox en ineens is de snelheid gezakt van 300 naar 93.

Modem hard reset gedaan maar helpt niets. Dit probeer ik te realiseren bij iemand. Echter bij mij zelf thuis werkt dit wel volle snelheid.

 

Iemand een idee ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@jack_kerkrade 

 

Cat5 is een 100 Mbit kabel, Cat5E is een 1000 Mbit ( Gbit ) kabel.

Kleinletter groot verschil 😁

 

 

Groet,

 

Bam

Bekijk in context

20 Reacties 20
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Wellicht een probleem met een van de netwerk kabels tussen computer en switch en/of tussen switch en Connectbox. En daardoor terugvalt naar 100Mbps.

Als de computer rechtstreeks op de Connectbox zit dan wel 300Mbps?

nl1aet72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

 

Alle kabels zijn nieuw, switch is nieuw alleen het modem niet haha

 

mvg

 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Snelheidstest op lokatie zonder de switch haalt wel 300 Mbps?

Kabels en switch heb je dus eerst thuis uitgeprobeerd. Nieuw kan ook defect zijn.

Andere mogelijkheid heeft de computer op lokatie wel een Gigabit ethernet kaart.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

En toch is de reactie van @Karel. juist. Er wordt ergens een 100Mbps verbinding gemaakt. Ook een slecht contact of een draadbreuk kan dit veroorzaken.

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@nl1aet72 ,

 

dit probleem heb ik ook ( ergens anders ) mogen ervaren.

Veroorzaker was een Cat5 kabel ipv een Cat5E, mogelijk is dit hier ook aan het handje?

 

 

Succes ermee,

 

Bam

Karmal

Level 3
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Het zou kunnen zijn dat Auto-Negotiation op die Tp-Link TL-SG10S niet goed werkt en dat de port die nu zo traag lijkt handmatig op 1000mb/s gezet moet worden. Om dit te checken moet je dus eigenlijk in de netwerkinstellingen kijken van die bedrade computer of laptop en die eventueel vastzetten op 1000mb/s en kijken of dat ged gaat....

nl1aet72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja op de box wel 300 ..heb voor de zekerheid 2e set nieuwe kabels aangesloten maar ook hetzelfde probleem. Mijn vermoeden is dat er iets in het modem niet pluis zit maar weet even niet wat

mark-reijerkerk

Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dit probleem heb ik ook gehad. Na twee dagen ploeteren kwam het op het volgende neer, een door Ziggo meegeleverde CAT6 kabel die niet goed was. Volgens mijn UTP tester was alles in orde. Nieuwe kabel bij Ziggo gevraagd en twee dagen later liep alles als een zonnetje.

MR

nl1aet72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

heb voor de zekerheid 2e set nieuwe kabels aangesloten maar ook hetzelfde probleem. Mijn vermoeden is dat er iets in het modem niet pluis zit maar weet even niet wat.

Switch werkt wel goed op andere lokatie

nl1aet72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alle kabels zijn voor de 2e keer vervangen. Switch werkt wel op een andere lokatie dus verdenking is het moden dat iets doet

jack_kerkrade

Level 5
  • 111Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Gezocht op tplink sg-10s, maar deze is onvindbaar. Kan het zijn dat het toch een ander type is. 

Wat je omschrijft is dat je waarschijnlijk een 100mbit switch erin hebt zitten ipv van 1gbit switch. De TP-SG108 is een 1 GB switch. zie coolblue bijv. iets van 24 euro. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Kijk eens in de instellingen van je router en computer wat je netwerk snelheden zijn.

 

fast 2019-04-29 131217.jpg

fast 2019-04-29 131813.jpg

nl1aet72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
nl1aet72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Staat hetzelfde

nl1aet72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Switch werkt goed op andere lokatie😁

nl1aet72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goed ...heb nu voor de 3e keer hard reset gedaan en nu met de switch 303.5mbps😁 raar toch🤔 maar opgelost

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het is een Gigabit switch en ondersteund IGMP dus beide check.  Dan kan het nog met qos te maken hebben de switch is unmanaged daar kan dan ook weinig misgaan. 

 

De modem/router kan mee spelen echter zou je dan direct aangesloten ook lagere snelheden halen.

jack_kerkrade

Level 5
  • 111Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ja dat is een 5ports 1gb. Normaliter zou je die zo kunnen aansluiten op modem met kabeltje, als het een cat5 of hoger is. (alle pinnen in utp connector moeten bezet zijn). En die pompen er zo 1 gb doorheen. Moet wel zeggen, had hier ook zelf ook een 5ports switch van tplink. Weet ff niet meer welke, maar die had echt wel problemen met 1 gb als ie op een andere poort werd aangesloten, zelfs zo dat poorten afgeschakeld werden.

 

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@jack_kerkrade 

 

Cat5 is een 100 Mbit kabel, Cat5E is een 1000 Mbit ( Gbit ) kabel.

Kleinletter groot verschil 😁

 

 

Groet,

 

Bam

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic