Vraag
Reacties
Oplossing
Lokkie
Level 2

Surshark op pfsense icm ConnectBox (Not bridged..)

Ha Community,

Weet iemand of dit werkend te krijgen is? Ik wil nog niet mijn modem in bridged mode laten zetten, maar heb het idee dat dit een vereiste is om Surfshark op de pfsense te installeren. Bij configuratie (TCP of UDP) krijg ik in de log:

------------------------

64380Restart pause, 5 second(s)
64380SIGUSR1[soft,connection-reset] received, process restarting
64380Connection reset, restarting [0]
64380TCPv4_CLIENT link remote: [AF_INET]xx.xx.xx.xx:1443
64380TCPv4_CLIENT link local (bound): [AF_INET]192.168.1.59:0
64380TCP connection established with [AF_INET]143.244.42.84:1443
64380Attempting to establish TCP connection with [AF_INET]143.244.42.84:1443 [nonblock]
64380Socket Buffers: R=[65228->65228] S=[65228->65228]
64380TCP/UDP: Preserving recently used remote address: [AF_INET]143.244.42.84:1443

------------------------

De regel in bold is het pfsense WAN ip adres. Is dat nog terug te mappen naar de pfsense omgeving

Cheers en goed weekend allen.

-gert-

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lokkie
Level 2
Topicstarter

Goed, toch eerst maar es verder geworsteld en het werkt nu wel. Voor tips and tricks google 'sursfshark pfsense' en volg 'https://vivithemage.com/'. Wat het voor mij specifiek deed was het herstarten van onderdelen van bijvoorbeeld gateways en routing. En toch ook wel 'domme' foutjes... zucht... Surfshark als pfsense openvpn client en ik kan nu kiezen welke servers er gebruik gaan maken van de vpn. Echt 'vet' spul!

Bedankt voor het meedenken.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
digibaro
Level 9

Ik heb geen ervaring met PFSense + Surfshark, echter het betreft Firewall + VPN functionaliteit. Mijn inziens wil je daarvoor het modem in bridge mode zodat de PFSense Firewall het publieke IP-adres op de buitenkant heeft staan. Hierna kan je vanaf een andere locatie met een VPN cliënt verbinding maken met de Firewall via een nog te kiezen VPN protocol (IPSEC, SSL, Wireguard).

Kies je niet voor bridge(d), zal je een VPN protocol moeten kiezen wat goed werkt achter het Ziggo modem-router, of te wel NAT instellen voor de VPN poort op de PFSense (indien mogelijk).

0 Kudos
Eddie the Eagle
Level 9

Ik zou echt aanraden om het modem in bridge mode te zetten. Hoe minder overhead in het modem, hoe beter. Anders blijf je aanklooien.

0 Kudos
Lokkie
Level 2
Topicstarter

Oke dan eerst maar es naar bridged mode gaan en daarna verder worstelen. Tanx

Lokkie
Level 2
Topicstarter

Goed, toch eerst maar es verder geworsteld en het werkt nu wel. Voor tips and tricks google 'sursfshark pfsense' en volg 'https://vivithemage.com/'. Wat het voor mij specifiek deed was het herstarten van onderdelen van bijvoorbeeld gateways en routing. En toch ook wel 'domme' foutjes... zucht... Surfshark als pfsense openvpn client en ik kan nu kiezen welke servers er gebruik gaan maken van de vpn. Echt 'vet' spul!

Bedankt voor het meedenken.