1
Vraag
2
Reacties
FStokkel

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Supertraag internet, thuiswerken ondoenlijk

Wat moet er gebeuren om mijn internetverbinding op de snelheid te krijgen waarvoor ik betaal (300Mbits/s Download)?

Ik heb sinds het weekend een trage internetverbinding. Ik heb hier vandaag zoveel last gehad tijdens thuiswerken dat ik een snelheidsmeting heb gedaan en kom daarbij op het volgende:

https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/fb0e6c60-369b-11ec-92c3-7780fad9ced4

Dus 2.4Mbit/sec Download en 19.6 Mbit/sec Upload en 12ms Ping.

Het aantal timeouts voor T3 in mijn modem stond op 256. Dus daarom mijn modem maar volledig van de stroom afgehaald en opnieuw opgestart. Het aantal timeouts staat nog op 0, maar de snelheden zijn belabberd.

FStokkel_0-1635281046519.png

 

Hier een snapshot van de pagina met de signaal waarden:

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Goede middag @FStokkel,

 

Ondanks dat ik denk dat het modem waarschijnlijk aan het einde van haar latijn zit, adviseer ik naast het vervangen hiervan, ook om een monteurs afspraak in plannen om zowel uw AOP, Splitter als kabel naar het modem toe te laten vervangen en gelijk up-to-date brengen met moderne standaarden.

 

Ik heb voor u de mods ingeseind, zou u uw postcode en huisnummer binnen uw profiel willen aangeven, zo kunnen zij dit sneller oppakken:

My settings - Ziggo Community

 

MVG

Bekijk in context

FStokkel
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Er is een monteur langsgekomen en die heeft heel vakkundig het modem vervangen. De signaalkwaliteit is weer top en ik heb een hele stevige stabiele verbinding waarbij ik weer de snelheid haal waar ik voor betaal. Echter(!) het configureren van de Connextbox is wel een stuk lastiger om mijn NAS op bepaalde poorten weer toegankelijk te maken van buitenaf. Ik probeer de analogie van het vervangen Ubee modem toe te passen, en dat werkt niet meer.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @FStokkel,

 

Zou u nog foto's van het Aansluitpunt en bekabeling willen uploaden.

 

MVG

FStokkel
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hier een foto van het aansluitpunt in de meterkast, een overzichtsfoto van de bekabeling naar het modem, en de onderkant van het modem. Hier is nooit wat aan veranderd behalve dat de netwerkaansluitingen (naar een aparte WIFI router) op het modem afgelopen weekend even los zijn geweest.

 

20211026_225948.jpg

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Goede middag @FStokkel,

 

Ondanks dat ik denk dat het modem waarschijnlijk aan het einde van haar latijn zit, adviseer ik naast het vervangen hiervan, ook om een monteurs afspraak in plannen om zowel uw AOP, Splitter als kabel naar het modem toe te laten vervangen en gelijk up-to-date brengen met moderne standaarden.

 

Ik heb voor u de mods ingeseind, zou u uw postcode en huisnummer binnen uw profiel willen aangeven, zo kunnen zij dit sneller oppakken:

My settings - Ziggo Community

 

MVG

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@FStokkel als je niet lekker thuis kunt werken door een falende verbinding ben je hier goed. Daar moet aan gesleuteld worden. Gezien al de tips en adviezen is een monteur de oplossing.

Die is ingepland en komt langs op maandag 01-11-2021 tussen 8:00-13:00 uur. Mocht je dit nu niet goed uitkomen, geen nood: over enkele uren staat de afspraak in je Mijn Ziggo omgeving en kan je aldaar aanpassen. Zo komt het altijd goed. 

 

Laat je ons weten wat de monteur's conclusie is? Dankje! 

FStokkel
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de actie ik ben benieuwd of dit het probleem oplost. Wat voor modem kan ik tegemoet zien? Op mijn adres is een Gigabit aansluiting. Ik overweeg misschien t.z.t. op te waarderen, maar dat hangt allemaal erg af van hoe goed ik het intern in huis door kan leiden naar zolder.

FStokkel
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bizar, nu is de snelheid ineens een factor 30 hoger. Zo'n 112MB

Zie meetresultaten.

Maar dat is nog steeds niet in de buurt van de 300Mbit/s

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @FStokkel,  we zijn super benieuwd hoe het gegaan is met de afspraak! Werkt alles weer naar behoren? 

FStokkel
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Er is een monteur langsgekomen en die heeft heel vakkundig het modem vervangen. De signaalkwaliteit is weer top en ik heb een hele stevige stabiele verbinding waarbij ik weer de snelheid haal waar ik voor betaal. Echter(!) het configureren van de Connextbox is wel een stuk lastiger om mijn NAS op bepaalde poorten weer toegankelijk te maken van buitenaf. Ik probeer de analogie van het vervangen Ubee modem toe te passen, en dat werkt niet meer.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Fijn dat de monteur goed werk heeft verricht @FSokkel. Ben je er qua configuratie al een beetje uit? Laat anders weten waar je tegenaan loopt, er is vast iemand hier die je daar goed bij kan helpen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic