1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
tclgdkp

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Super traag internet sinds vorige week

Beste mensen,
Vorige week woensdag (3-10-18), heb ik problemen met de snelheid van het internet thuis. van de 200/20mbps die er binnen zou moeten komen komt er nog maar 10/2mbps binnen. Er is in de tussentijd niks aan de netwerk situatie thuis veranderd en stond dus een perplex van het grote verschil. Na meerdere gesprekken met de klantenservice, wilde ze graag het modem (Connect Box) vervangen, ondanks dat de zeiden geen problemen met het modem te kunnen constateren op afstand. Ik ben hiermee akkoord gegaan, maar denk eerlijk gezegd niet dat dit het probleem gaat verhelpen. Uit eerdere ervaringen weet ik dat zulke problemen regelmatig ergens hoger uit de keten komen.
Nu ben ik benieuwd wat jullie hiervan denken. De Connect Box is direct op de enige coax aansluiting in het huis aangesloten zonder een splitter. Bijgevoegd zijn screenshots van de huidige netwerk status volgens de router.
Is er inderdaad niks met het modem aan de hand of denken jullie hier toch anders over?

Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78783Posts
  • 5322Oplossingen
  • 23529Likes
Ik zie ook geen problemen met je signaal, dan lijkt de eerste stap een nieuw modem proberen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78783Posts
  • 5322Oplossingen
  • 23529Likes
Ik zie ook geen problemen met je signaal, dan lijkt de eerste stap een nieuw modem proberen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6918Posts
  • 788Oplossingen
  • 2015Likes
Heb je ook traag internet als je direct met het modem bent verbonden in plaats van via de TP link? En is het modem al terug gezet naar de fabrieksinstellingen?
tclgdkp
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Evert96 wrote:
Heb je ook traag internet als je direct met het modem bent verbonden in plaats van via de TP link? En is het modem al terug gezet naar de fabrieksinstellingen?

Ja zeker, de eerste keer merkte ik het doordat Youtube bleef bufferen op 480p via de wifi van de TP-Link router. Direct daarna heb ik mijn laptop bekabeld met het Ziggo modem verbonden om een speedtest te doen. Daar komen de cijfers vandaan.
Het modem is door de klantenservice teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Helaas had dit geen effect.

Be rt wrote:

Top! Dan zal ik mijn ongeduld bedwingen en rustig wachten op het nieuwe modem.
Beide bedankt voor het meedenken. 🙂
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Is er recent onderhoud in jullie wijk geweest? Normaliter wordt dat door Ziggo via de mail aangekondigd.
tclgdkp
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ArChie.DVB wrote:
Is er recent onderhoud in jullie wijk geweest? Normaliter wordt dat door Ziggo via de mail aangekondigd.

Nog even gecontrolleerd en er zijn geen recente werkzaamheden geweest.
Bedankt voor de tip!

Het nieuwe modem is inmiddels aangekomen en alles werkt weer naar behoren.
Naast het modem (omwisselen verholp het probleem bij direct aansluiten, keurig 200/20mbps bekabeld), bleek achteraf ook de kabel tussen het modem en de TP-Link router niet goed te zijn. Deze is vervangen en ik haal nu draadloos overal in huis weer 175/18mbps.

Nogmaals bedankt voor alle hulp.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78783Posts
  • 5322Oplossingen
  • 23529Likes
TOP, veel internetplezier gewenst.:relaxed: