1
Vraag
2
Reacties
Chris 1952

Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

Submappen niet zichtbaar in webmail Ziggo

Ik heb zowel in Ziggo webmail als ook in windows 10 mail app ( pc) submappen aangemaakt voor hetzelfde account. Ik zie op pc alle submappen maar in Ziggo webmail mis ik mappen ?
Iemand een idee waar ik zoeken moet om hier oplossing voor te krijgen ?

Alvast bedankt
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hmm vreemd.
Het zou kunnen zijn dat als je een subMap aanmaakt met Windows Mail, die niet in beeld komt bij Ziggo Webmail.
Dat hoort niet, maar ok.

Test dat eens door met Windows Mail het volgende te doen.

  • maak een testMap aan
  • maak binnen die Map een subMap aan
Wat krijg je dan in WebMail te zien?

Gr Han

Bekijk in context

9 Reacties 9
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Hoi Chris 1952 ik ben het even aan het bekijken in de webmail van Ziggo voor je.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Als je rechtsboven onder het Ziggo Logo op Weergave klikt dan zie je optie Mappen overzicht als je die aanklikt komen de mappen in je scherm op Links.

Dan staat er een pijl naar beneden in voor de naam van de map en daar bevinden de submappen zich.

Anders zie je de optie Mijn Mappen staan en kan je die aanklikken.
Chris 1952
Topicstarter
Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes
Hallo Dave

Optie mappen overzicht is aangeklikt, ik zie een aantal submappen maar niet allemaal. Dat is het vreemde en mijn probleem. Ik mis ban een bepaalde map 2 submappen in Webmail.
Als ik een bestaande submap nog eens wil aanmaken ip Webmail krijgt hij cijfer c1 erachter wat erop wijst dat map al bestaat, en ik hem alleen niet kan zien ??
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Dat is heel vreemd,

Als je naar Instellingen gaat zie op de foto het rode vlakje rechtsboven en dan zoek Drive op en kijk daar even of verborgen mappen zichtbaar staan zoals op foto.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hmm vreemd.
Het zou kunnen zijn dat als je een subMap aanmaakt met Windows Mail, die niet in beeld komt bij Ziggo Webmail.
Dat hoort niet, maar ok.

Test dat eens door met Windows Mail het volgende te doen.

  • maak een testMap aan
  • maak binnen die Map een subMap aan
Wat krijg je dan in WebMail te zien?

Gr Han
Chris 1952
Topicstarter
Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes
Map aangemaakt in Windows mail => niet te zien op ziggo webmail;
Map aangemaakt in Ziggo Webmail, wel te zien in windows 10 mail app

Vreemd maar mss de manier om dit probleem te handelen

dank voor tip

Chris
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste Chris 1952,

Het kan kloppen dat het aanmaken en managen van submappen via een client niet goed gaat, maak & manage de submappen altijd vanaf het online portaal om problemen te voorkomen.

Sommige clients maken namelijk submappen aan op het hoogste niveau & andere zoals een submap traditioneel aangemaakt dienen te worden, onder bijv. inbox en weer andere kunnen beide. Niet elke client is hier altijd even duidelijk over.

Ook is de implementatie van IMAP niet overal 100% gelijk. De reden dat mappen welke aangemaakt worden op het hoogste niveau vaak fout gaat is omdat deze mappen niet automatisch met de server synchroniseren/abonneren, de client dient dit te ondersteunen. Als dit niet zo is worden deze niet correct gepushed naar de server.

Nadat de mappen correct zijn aangemaakt via web portaal, kan je eventueel aangeven welke ook op elke cliënt zichtbaar dienen te worden of een map op het hoogste niveau aan te maken via "instellingen->email->wijzig imap abonnementen".

Hierna zouden vanaf alle clients de geselecteerde mappen beschikbaar moeten zijn en zou u er mee moeten kunnen werken.

MVG

ps: voordat u aan de slag gaat maak een backup van uw email
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Chris 1952
Commentaar op het bericht van Jonathan heb ik niet. Dat klopt gewoon.

Nette test. Ook andersom geprobeerd.
Het is nu wel duidelijk hoe het aangepakt moet worden.
Wel met enige omzichtigheid als je al berichten plaatste in de Mappen die alleen bij Windows Mail te zien zijn.
Stel je hebt daar MijnMap waarin berichten staan, dan zou het alsvolgt veilig kunnen gaan.

  • geef die Map de naam MijnMapTmp
  • maak met WebMail de Map MijnMap aan; die komt onder Windows in beeld;
  • verplaats berichten van MijnMapTmp naar MijnMap onder Windows
  • Check of de verplaatste berichten in Webmail te zien zijn;
  • gooi MijnMapTmp weg
Zoiets.
Han
Chris 1952
Topicstarter
Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes
Oplossing toegepast :

Nieuwe mappen en submappen aanmaken via Ziggo webmail en niet meer in Windows 10 mail app. Tot dusver werkt dit goed. Eventueel mails overzetten via temp map zoals hanh ook al aangeeft.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic