1
Vraag
2
Reacties
rokusloef

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Streamen via Chromecast op iOS

Hoi Ziggo'ers,

Sinds kort had m'n pa wat problemen met z'n iPhone 6, hij kon namelijk niets meer streamen via onze Chromecast, geen Netflix, geen YouTube, en hij kon 'm ook niet vinden via Google Home. Mijn Android-smartphone deed het wel gewoon. Nu heb ik de 5GHz van onze Connect Box uitgeschakeld en lukt het weer prima. Nu is mijn vraag: is er een manier om dit op te lossen zonder de 5GHz uit te schakelen? Lijkt me toch een beetje een paardenmiddel voor een probleem dat makkelijk op te lossen zou moeten zijn. Anyhow, alvast bedankt.

Groetjes,
Rokus
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi rokusloef,
Hebben 2,4Ghz en 5Ghz beide hun eigen naam?
Als ze samen zelfde naam hebben dan krijg je problemen!

Bedankt Be rt voor het melden :relaxed:

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Misschien weet EnergieBoy hier een oplossing voor, die weet veel van Appels af.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi rokusloef,
Hebben 2,4Ghz en 5Ghz beide hun eigen naam?
Als ze samen zelfde naam hebben dan krijg je problemen!

Bedankt Be rt voor het melden :relaxed:
rokusloef
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankjewel Be rt voor de verwijzing! 🙂

EnergieBoy Als ik die splits, kan ik dan via beide netwerken op de Chromecast, ongeacht welke van de twee de Chromecast mee verbonden is? Of wordt het dan kiezen?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Dat zou je moeten proberen.
Durf het niet te zeggen namelijk. Normaal gezien zou het geen probleem hoeven te zijn. In ieder geval bij een Apple tv heb je dat probleem niet ?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Stel/installeer de chromecast bv in op de 5ghz. Hierna cast hij ook op de 2.4 ghz evt in zelfde netwerk. ( geef bij evt meerdere netwerken ook een andere naam) Dan pakt hij deze ook op in andere netwerk. Veranderingen/ aanpassingen dienen wel in het netwerk en evt de juiste ghz gedaan te worden, voor de beste resultaat. Hier gaat dat prima zowel android, en ios. Succes gr Rob
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Welkom op onze Community rokusloef! EnergieBoy geeft je een mooie tip! iOS devices vinden 2 wifi netwerken met dezelfde naam een beetje spannend. Door ze een andere naam te geven is de paniek weer voor bij 😉 Technisch blijven de 2 verschillende wifi bronnen deel uitmaken van hetzelfde netwerk dus het moet werken.

Heb je het ondertussen al aan de praat gekregen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic