Gambit1968

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Streamen stopt steeds door netwerk uitval

Hoi,

Sinds ik de Smart Wifi Pods gebruik via de Connect Box heb ik problemen met streamen/casten naar de tv. Bijvoorbeeld Formule 1 of YouTube filmpjes. Het lijkt alsof de Pods de upload verdelen waardoor er steeds gebufferd moet worden. Hij geeft op mijn tv dan ook een netwerk uitval door of het beeld wordt erg slecht. Hoe kan ik dit oplossen? Is een hard Reset van de Connect box een optie en dan de Pods niet meer gebruiken?

Ik heb een nieuwe Neo Qled Samsung tv en stream vanaf een nieuwe Samsung S22 Ultra telefoon. Ik heb een 300/30 down/upload abonnement. Voor de Pods met Smart wifi heb ik deze problemen nooit eerder gehad.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gambit1968
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hi,

Door vakantie even iets gedaan, geen kabels omgestoken vanaf splitter, versterker etcetera.

Er is intussen wel een update geweest van Ziggo, snelheid mede iets verhoogd.

Gisteren film gestreamd, niets aan de hand, beeld zoals vanouds!

Zal de update de kwaal verholpen hebben?

Ik ga nog meer testen deze week, ik ben benieuwd....

Tot zover dank voor de hulp, mocht het probleem zich weer voordoen weet ik wat te doen.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Hoe maken de pods verbinding met het modem?

Via wifi of bedraad?

Indien via wifi, hoe ver zijn de pods verwijderd van het modem en wat zit er tussen het modem en de 1e pod aan muren en van welk materiaal?

Gambit1968
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Pods zijn via wifi verbonden, op beide zo'n 5 meter hemelsbreed van de router.

Eén op de begane grond, één op de 1e etage recht boven de router.

Houten vloeren.

De router staat zo'n 1,5 meter van de tv af.

Voor de installatie van het z.g. Smart Wifi had ik nergens last van.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Gambit1968
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

20220709_094201.jpg

20220709_094216.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Gambit1968 Dat is de downstream en upstream service flow.

 

De aanwijzingen hieronder na klikken op de link, geven de plaats aan in het modem waar de downstream en upstream waarden staan.

 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Gambit1968
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hier de up en downstream in een Word documentje toegevoegd. Gisteren was het weer zover. Wel internet, maar streamen ho maar. Erg storend om steeds maar weer opnieuw te beginnen connectie te zoeken, terwijl je niet weet waar het aan ligt. Is voor Smart WiFi nooit zo geweest...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Gambit1968
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

20220711_074452.jpg

 Bij deze de foto's. Hier is niets aan veranderd, deze situatie zit er al een jaar of 6.

20220711_074429.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Het modem zit achter een versterker en dat kan problemen veroorzaken.

Daarom is een aantal jaren de aansluitwijze veranderd.

Ziggo kan je om die reden een gratis een splitter sturen met een nieuwe passende kabel naar je modem.

De splitter moet op de wandcontactdoos met 1 kabel naar je modem en 1 kabel naar je versterker.

Gambit1968
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Er zit al een splitter tussen, is hier dan een verkeerde gemonteerd?

En kan dit de oorzaak zijn van mijn wifi netwerkuitval van de laatste tijd?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Een versterker en dan de splitter en dan het modem, dat veranderd niet het feit dat het modem nu achter een versterker zit en dat is niet meer de standaard aansluitwijze, omdat dat problemen kan veroorzaken op het modem. met netwerkuitval tot gevolg.

 

De splitter moet op de wandcontactdoos met 1 kabel naar je modem en 1 kabel naar je versterker.

 

Bert_0-1657613261223.png

 

Gambit1968
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dat zou dus een kwestie van kabels omsteken zijn.

Ik wist niet dat dit zomaar tot tijdelijke uitval van WiFi kon leiden, temeer omdat ik op de Speedtest 350 Mbps haal. Het zal dus af en toe tijdens het casten even wegvallen....

Ik ga het proberen, hopelijk werkt dit. Bedankt tot zover.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

We zijn uiteindelijk natuurlijk erg benieuwd naar de eerste resultaten @Gambit1968! Hou je ons op de hoogte? 😄 

Gambit1968
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hi,

Door vakantie even iets gedaan, geen kabels omgestoken vanaf splitter, versterker etcetera.

Er is intussen wel een update geweest van Ziggo, snelheid mede iets verhoogd.

Gisteren film gestreamd, niets aan de hand, beeld zoals vanouds!

Zal de update de kwaal verholpen hebben?

Ik ga nog meer testen deze week, ik ben benieuwd....

Tot zover dank voor de hulp, mocht het probleem zich weer voordoen weet ik wat te doen.

Uitgelicht topic