mrleejohn

Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Storing terug.... maar dan veel erger

Zie https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Kloppen-de-waarden-van-T3-en-T4/m-p/1100955

 

Aanleiding voor de vorige storing was dat we eens per 1 a 2 weken een korte internet-onderbreken hadden. Een ziggo-monteur had het opbouwkastje vervangen en de splitter. Echter na 2 dagen kregen we weer last van internet-onderbrekingen. Gisterenavond nog. Router weer uit en aan. Aan de setup van de monteur heb ik niets aangepast.

 

Vandaag weer storingen. Kijk ik in de logs (zie bijlage) .... in een dag 12x een T4 en meer dan 20x een T3.

 

Wat is er aan de hand? Kunnen jullie een meting starten?

314 Reacties 314
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

mochten er kosten gerekend worden wat mij inziens met dat dit probleem al best lang speelt kan een moderator deze denk ik wel vergoeden 

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Door die splitter kan het niet in huis zitten. Ik wacht af wat de ziggo mensen zeggen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@mrleejohn  schreef:

ik heb de connectbox expres niet herstart… zie nu ook rond 13u 3x een T4. Lijkt wel of de connectbox instabiel wordt na een tijdje.

 

Monteur ter plekke zit ik niet op te wachten. Alweer de AOP opnieuw aansluiten… zucht.€


@mrleejohn Sowieso heb je garantie op werkzaamheden van een eerdere monteur.

Waarom is er de vorige keer € gerekend, ik lees alleen een AOP en een splitter?

Dat alleen zou gratis moeten zijn.

 

Een netwerkmonteur wordt door Ziggo gestuurd en kun je zelf niet aanvragen en is dan ook gratis en zeker na een andere monteur.

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

ik zie nu dat € teken… dat is een typfout. Er zijn helemaal geen kosten gerekend. Ik zei ‘zucht’ omdat er al een monteur geweest is voor het AOP, het me intussen heel veel tijd heeft gekost en in huis alles supernetjes is. Het lijkt niet in huis te zitten. Conclusie is dat een monteur moet komen? Dat lijkt me gewoonweg onlogisch.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een netwerkmonteur kan ook diverse werkzaamheden buitenshuis verrichten.

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

als dat de gekozen aanpak is, prima!

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

nu wederom een aantal x T4 errors. ik heb het idee dat na verloop van tijd de connectbox gewoon instabiel wordt. ik ga um expres niet herstarten.

 

hoor graag of er iets moet gebeuren met ern netwerkmonteur.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De T4 timeouts worden veroorzaakt door een signaalprobleem, niet door het modem zelf.

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Bedoel het niet negatief maar ik ben het wel een beetje zat. Ben hier al lang mee bezig. Ook is er met alle tips en acties echt al veel verbeterd. 

 

Momenteel is de situatie acceptabel. Eens in de 1 a 2 wkn een paar kwartiertjes minder internet. Soms buiten normale gebruikerstijden. De overlast is nu goed te overzien.

 

Ik ga het gewoon eens een tijdje aankijken. Misschien geeft het nieuwe inzichten. Ga ik de overlast weer als lastig ervaren, dan meld ik me weer.

 

Welgemeende dank aan eenieder hier. Echt fijn hoe er meegedacht wordt 🙏 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@mrleejohn  Begrijpelijk, maar ik zou sowieso, als er door Ziggo nog een netwerkmonteur aangeboden wordt, die toch maar laten komen.

Hier heeft het ook eens 4 maanden geduurd voordat alle storende factoren in de internet verbinding uiteindelijk weg waren.

Maar de oorzaak en de oplossing werd uiteindelijk wel door een gespecialiseerde netwerkmonteur (de 3e monteur) gevonden.

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Ik ga het toch even aankijken… ik kan dit ticket altijd heropenen of naar verwijzen. Ik werk fulltime en heb nu ongeveer 2 mnd geen (heel weinig) tijd voor een monteursbezoek.

 

Ik kijk het eerst even een tijdje aan.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @mrleejohn
Hoewel er veel verbeterd is, bij je nog niet bij een definitieve oplossing. Je hebt er al veel tijd in gestoken en ik snap dat je weinig ruimte hebt om opnieuw een monteur langs te laten komen. Het is prima om het even aan te kijken. Als je wat data bij kunt houden zoals je hier ook de afgelopen dagen hebt gedaan zou dat fijn zijn en kunnen we een netwerkmonteur overwegen. 

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Prima… doen we zo 👍

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Even een vraag tussendoor (ben voor langere termijn de stats aan het monitoren)... zie bijlage....

 

Waarom is de connectbox vandaag 28-1 rond 8.20u herstart? Zijn de vermogens DS en US in orde zo? Is er nog iets opvallends te zien?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De oorzaak was 'Cable Modem Reboot - from SNMP' ofwel docsDevResetNow. Dat is een reset-opdracht vanuit het CMTS, meestal bij een configuratiewijziging in de boot file.

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Ah, oke.... dank voor je reactie... aangestuurd vanuit Ziggo dus... neem ik aan. Klopt dat?

 

Verder geen opvallende dingen in de bijlage gezien?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Inderdaad op aanvraag van Ziggo. Verder zijn er geen bijzonderheden zichtbaar.

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Super… thanks 🙏 

 

Ik ga door met monitoren…

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Volgende vraag… het gaat (op de herstart door Ziggo na) al een paar weken goed. Echter vandaag paar trage momenten. En ik zie dat het vermogen bij US is gestegen naar 51 en dat hij van 4 naar 2 kanalen is gesprongen. Geen T4 errors. DS ziet vermogen 7-9 maar wel wat meer RS errors. Wat betekent dat?

mrleejohn
Topicstarter
Level 9
  • 246Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Herstart connectbox. Daarna DS vermogen tussen 4 en 8 (zit meestal tussen 7 en 10), US vermogen 47 (zit meestal tussen 42 en 45). Wel weer 4 kanalen.

 

Betekent dit iets?

Uitgelicht topic