1
Vraag
2
Reacties
PJD_

Raadgever
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Storing opgelost volgens storingspagina maar toch niet in real life.

Gisteren mijn moeder aan de deur, de TV doet het niet meer en bellen kan ik ook niet, ojeeeeeeee denk ik, gaan we weer, niet Ziggo gerelateerd maar de oude Tele 2 verbinding op het oude adres.

Ik kijk, ja natuurlijk storing in de wijk, er word aan gewerkt, dus ma pak een boek of haakwerkje om 21.19 is het volgens planning opgelost zo niet geduld tot morgen kom ik wel effe kijken bij je.

Dus vanmiddag bij Ma langs, niks nada noppes, site geeft aan storing opgelost.

Geen nood, bel wel effe met Ziggo komt goed, en inderdaad, snel iemand aan de lijn, ben ik als KPN klant niet gewent, duurt altijd minimaal 30 minuten, moest wel effe door dat belachelijke menu heen maar daar ben ik redelijk ervaren in, en die gaat kijken, ja inderdaad niks te meten, effe op de eind verdeler kijken, werkt ook niet, Tja, sorry, ik kan het vanuit hier niet oplossen, er moet een monteur komen, kan wel 50 euro kosten als het aan de binnen bekabeling ligt, nou tot gisteren werkte alles nog als het spreekwoordelijke zonnetje, dus als er dan na jullie grote storing wat aan de binnen bekabeling mis is gaat er iets goed mis en ik geloof in toeval maar niet in dit soort toeval.

 

Maar plan de monteur maar in, probleem moet toch opgelost worden komt het, ik heb een monteur aanstaande woensdag beschikbaar, hu watte, dat is nog 5 dagen, ja inderdaad eerder niemand beschikbaar, nou zal wel moeten mijn moeder moet weer TV en Telefoon hebben.

 

Nu de vraag, zijn dit soort doorlooptijden normaal bij Ziggo, en is de frequentie (Maandelijks wel effe een hikje of wat en/of minder goed beeld) kleine en nu een grotere storing de maatstaf van de verbinding, ik zat er namelijk over te denken om vanaf KPN over te stappen op Ziggo, niet omdat ze goedkoper zijn maar omdat KPN voor de zoveelste keer de bestaande klanten een verhoging voorschotelt en de nieuwe klanten de oude prijs mogen betalen, minder dan 3 maanden klant, Ziggo zegt goudeerlijk, ook nieuwe klant betaald de hogere prijs.

 

Ojaa, ze kijkt via de CI+ module met een Philips 43 inch led TV van 2020, in de meterkast zit de AOP, zal van rond 2015 zijn, toen is zo ongeveer het huis gebouwd en er zit een tecnnetix ES-02 splitter tussen dus als er wat vernieuwd moet worden in eigen spullen om het beter te laten werken als de lijn weer open gaat hou ik me aanbevolen.

 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PJD_
topicstarter
Raadgever
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Jamyla Inderdaad is de storing dezelfde avond nog verholpen, er kwam een buiten monteur langs die de versterker waar alleen mijn moeder op zit even van een nieuwe zekering heeft voorzien.

Ze hadden hem waarschijnlijk over het hoofd gezien omdat alleen mijn moeder op die versterker zit, is een stukje van 6 huizen bijgebouwd en deze was doorgelust vanaf een versterker bij mij voor de deur voor die 6 huizen en alleen mijn moeder zit bij Ziggo.

 

En inderdaad, ben blij dat ik voor mijn moeder kan zorgen als het nodig is, maar het moet niet teveel worden, voorheen zat ze in het buitengebied, daar had ze eerst schotel en gewoon telefoon, maar elke week wel wat met de schotel zodat ik er weer langs moest, toen kon ineens Tele 2 met TV op de koper lijn, een gigantische 12 Mb maar het werkte, hoefde ik er nog maar 1 x per maand heen omdat de TV dan weer eens op de verkeerde HDMI stond, 1 knopje op de AB van Tele 2 triggerde die, en nu met de Ci van Ziggo, al bijna 1.5 jaar en pas de tweede keer dat het mis gaat, eerste keer kon het op afstand geregeld worden nu dus niet.

 

1 puntje van kritiek (opbouwend) waarom dat verschrikkelijke irritante keuze menu, er is bijna niet door te komen om een medewerker te spreken te krijgen, lijkt wel of het de bedoeling is om ze niet meer te krijgen, zou iets makkelijker moeten zijn om direct doorgeschakeld te worden.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Wim C.
Super Expert
Super Expert
  • 1859Posts
  • 71Oplossingen
  • 819Likes

Dag @PJD_ en welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Maar dit terzijde. 
Om je moeder zoveel mogelijk te helpen
 zorg dan de postcode en huisnummer in je profiel staan, deze zijn alleen zichtbaar voor Ziggo-moderators. Je profielpagina vind je hier. Misschien kan een moderator die afspraak wat naar voren halen.

Wat natuurlijk gek is is dat na een storing het spul niet meer werkte. Maar dingen gebeuren en als ik de foto bekijk moet daar denk ik wel een andere aansluiting (AOP) en splitter komen. Die AOP daar mag je niet zelf aan knutselen en valt onder verantwoordelijkheid van Ziggo en moet inderdaad door een monteur gebeuren. Voor zover het deze aansluiting betreft is dat uiteraard kosteloos.

 

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56487Posts
  • 3718Oplossingen
  • 13535Likes

Alle consumentenproviders houden een responstijd aan van maximaal 5 werkdagen.

 

Maar er zijn altijd afzeggingen en de agenda kun je zelf beheren in Mijn Ziggo van de klant.

Kijk nu en elke ochtend in Mijn Ziggo van de klant en onder Monteursafspraken, daar kun je de afspraak wijzigen en ook naar voren als er ruimte vrij gekomen is.

PJD_
topicstarter
Raadgever
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt @Wim C. Ik had al na een poosje speuren het idee dat de AOP aan vervanging toe is, net als de splitter, maar mijn Moeder gebruikt amper internet, is meer voor de telefoon, enige optie die er in combinatie met TV was en wat werkbaar is voor mijn moeder.

Oja, postcode huisnummer staat nu in het profiel, log ook in met mijn moeder haar ziggo account, weet niet of ze daar wat mee kunnen.

@Bert5 dagen is gewoon veel te lang, ga er even vanuit dat er donderdag ochtend al storing was zitten we een dag langer, als Ziggo mij nodig heeft en ik zeg, ja over 5 dagen ben je aan de beurt is denk het kantoor te klein en zal er heel wat gescholden worden.😁 Tja, heb je met mijn sch**twerk als riool specialist.😋

Zal wel de monteurs afspraak in de gaten houden tussen mijn werk door.

PJD_
topicstarter
Raadgever
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Berten @Wim C. , Goed nieuws, net een busje bij mij voor de deur, kastje open ik denk effe kijken, kwam die voor de storing, gisteren zijn hier in de wijk alle zekeringen er uit geklapt, die zijn vervangen alleen mijn moeder zit als enige op een versterker die ze gemist hebben, die heeft de monteur nu vervangen en alles werkt weer zoals het hoort, monteur voor woensdag afgezegt, AOP hoeft niet zonodig vervangen te worden, splitter doe ikzelf wel, effe kijken welke ik nodig heb, moet wel schroef zijn.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56487Posts
  • 3718Oplossingen
  • 13535Likes

@PJD_ Gelukkig snel opgelost.

 

"5 dagen is gewoon veel te lang,"

5 werkdagen maximaal, soms is het de volgende dag al mogelijk, het is nu eenmaal het service niveau van consumentenproviders.

Behalve bij medische noodzaak, dan probeert men sneller actie te ondernemen.

Een hoger service level is er alleen bij professionele/zakelijke providers, die extra service kost flink meer en je hebt dan flink meer.

 

Ziggo is wel zo professioneel dat ze kunnen zien, via monitoring, dat er een versterker niet meer werkt en dan wordt er een monteur op afgestuurd.

 

Vanwege die maximaal 5 dagen serviceniveau, had ik bij mijn moeder 90+ (Ziggo telefoon) en nu bij mijn schoonmoeder 95+ (KPN telefoon), een simpele mobiele telefoon met een prepaid kaart van Simyo liggen (eens in het half jaar een SMS of kort telefoontje en hij kan weer een half jaar mee), die als de bekabelde telefoon uitgevallen is door een kabelbreuk of een storing, te gebruiken is en dat was en is maar goed ook, want bij beiden ooit een dagenlange storing geweest.

PJD_
topicstarter
Raadgever
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Bert, Dat was nu juist wel het probleem, de versterker waar het om ging is een door lussing van de kast voor mijn deur, de enige die op die lijn zit is mijn moeder, volgens de monteur konden ze deze niet uitlezen, hij was ook zoekende welke en of er iets stuk was en kwam op die versterker een straat verder uit het punt wat ze donderdag gemist hebben om de boel op gang te helpen.

 

En mijn moeder heeft een mobiel, of ze vergeet hem op te laden, hij staat uit of het nummer is weer eens verlopen en niet meer terug te halen, en als die het wel doet is ze verbaasd over wat het voor geluidje is wat ze hoort en neemt ze gewoon niet op, maw, mijn moeder wil gewoon geen nieuwigheid, enige waar ze mee komt, moet ik nu een nieuwe TV kopen omdat deze het niet meer doet.😋

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56487Posts
  • 3718Oplossingen
  • 13535Likes

@PJD_ OK, duidelijk, dit ging niet goed en dan is een mobiel helaas onhandig, ik begrijp de zekerheid die je wenst.

Als er weer iets is, vermeld de medische noodzaak en als dat niet lukt via de helpdesk, laat het hier weten op het forum, Ziggo moderators kunnen en mogen meer dan de standaard helpdesk.

 

Veel succes verder gewenst.🙂

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2576Posts
  • 311Oplossingen
  • 645Likes

Goedemorgen @PJD_

 

Wat fijn dat je zo goed zorgt voor je moeder in dit soort situaties.

Zeker voor onze oudere generatie, zijn dit soort punten vaak lastig te bevatten.

Zo te zien is de storing inmiddels al wel verholpen en heb je de afspraak geannuleerd.

Fijn dat je moeder hiermee weer is geholpen.

 

 

PJD_
topicstarter
Raadgever
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Jamyla Inderdaad is de storing dezelfde avond nog verholpen, er kwam een buiten monteur langs die de versterker waar alleen mijn moeder op zit even van een nieuwe zekering heeft voorzien.

Ze hadden hem waarschijnlijk over het hoofd gezien omdat alleen mijn moeder op die versterker zit, is een stukje van 6 huizen bijgebouwd en deze was doorgelust vanaf een versterker bij mij voor de deur voor die 6 huizen en alleen mijn moeder zit bij Ziggo.

 

En inderdaad, ben blij dat ik voor mijn moeder kan zorgen als het nodig is, maar het moet niet teveel worden, voorheen zat ze in het buitengebied, daar had ze eerst schotel en gewoon telefoon, maar elke week wel wat met de schotel zodat ik er weer langs moest, toen kon ineens Tele 2 met TV op de koper lijn, een gigantische 12 Mb maar het werkte, hoefde ik er nog maar 1 x per maand heen omdat de TV dan weer eens op de verkeerde HDMI stond, 1 knopje op de AB van Tele 2 triggerde die, en nu met de Ci van Ziggo, al bijna 1.5 jaar en pas de tweede keer dat het mis gaat, eerste keer kon het op afstand geregeld worden nu dus niet.

 

1 puntje van kritiek (opbouwend) waarom dat verschrikkelijke irritante keuze menu, er is bijna niet door te komen om een medewerker te spreken te krijgen, lijkt wel of het de bedoeling is om ze niet meer te krijgen, zou iets makkelijker moeten zijn om direct doorgeschakeld te worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic