Gisteren mijn moeder aan de deur, de TV doet het niet meer en bellen kan ik ook niet, ojeeeeeeee denk ik, gaan we weer, niet Ziggo gerelateerd maar de oude Tele 2 verbinding op het oude adres.
Ik kijk, ja natuurlijk storing in de wijk, er word aan gewerkt, dus ma pak een boek of haakwerkje om 21.19 is het volgens planning opgelost zo niet geduld tot morgen kom ik wel effe kijken bij je.
Dus vanmiddag bij Ma langs, niks nada noppes, site geeft aan storing opgelost.
Geen nood, bel wel effe met Ziggo komt goed, en inderdaad, snel iemand aan de lijn, ben ik als KPN klant niet gewent, duurt altijd minimaal 30 minuten, moest wel effe door dat belachelijke menu heen maar daar ben ik redelijk ervaren in, en die gaat kijken, ja inderdaad niks te meten, effe op de eind verdeler kijken, werkt ook niet, Tja, sorry, ik kan het vanuit hier niet oplossen, er moet een monteur komen, kan wel 50 euro kosten als het aan de binnen bekabeling ligt, nou tot gisteren werkte alles nog als het spreekwoordelijke zonnetje, dus als er dan na jullie grote storing wat aan de binnen bekabeling mis is gaat er iets goed mis en ik geloof in toeval maar niet in dit soort toeval.
Maar plan de monteur maar in, probleem moet toch opgelost worden komt het, ik heb een monteur aanstaande woensdag beschikbaar, hu watte, dat is nog 5 dagen, ja inderdaad eerder niemand beschikbaar, nou zal wel moeten mijn moeder moet weer TV en Telefoon hebben.
Nu de vraag, zijn dit soort doorlooptijden normaal bij Ziggo, en is de frequentie (Maandelijks wel effe een hikje of wat en/of minder goed beeld) kleine en nu een grotere storing de maatstaf van de verbinding, ik zat er namelijk over te denken om vanaf KPN over te stappen op Ziggo, niet omdat ze goedkoper zijn maar omdat KPN voor de zoveelste keer de bestaande klanten een verhoging voorschotelt en de nieuwe klanten de oude prijs mogen betalen, minder dan 3 maanden klant, Ziggo zegt goudeerlijk, ook nieuwe klant betaald de hogere prijs.
Ojaa, ze kijkt via de CI+ module met een Philips 43 inch led TV van 2020, in de meterkast zit de AOP, zal van rond 2015 zijn, toen is zo ongeveer het huis gebouwd en er zit een tecnnetix ES-02 splitter tussen dus als er wat vernieuwd moet worden in eigen spullen om het beter te laten werken als de lijn weer open gaat hou ik me aanbevolen.