1
Vraag
2
Reacties
Arn0.77

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Storing internet

Gisteren en vandaag waren bij ons monteurs van ziggo aan het werk in de kast verderop in de straat. Gisteren even kort geen internet gehad, prima kan gebeuren. Vanmorgen weer geen internet, maar gelet op voorgaande dag even wachten tot signaal terug kwam. Helaas signaal kwam niet terug en monteurs reden weg.

Nu blijven groene pijlen knipperen. 

Gebeld met ziggo en op zijn vroegst kan donderdag monteur langs komen....

Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Of zou er toch nog iets mogelijk zijn wat in huis niet goed zit?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Goedemorgen @Arn0.77 🙂 

Ik lees in de monteursbon dat het probleem intussen is opgelost, heel fijn! Is het de afgelopen 2 dagen ook goed gegaan? Dan zorg ik voor een vergoeding van de abonnementskosten van 10 t/m 15 september. Ik hoor graag van je. 

Bekijk in context

21 Reacties 21
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Staan postcode en huisnummer in je profiel? (Alleen zichtbaar voor moderators). Men kan dan direct de juiste gegevens raadplegen.

Ik heb de vraag bij het moderatieteam neergelegd. 

Arn0.77
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik denk het niet 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zo neen, doe dit dan alsnog.😉

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Even voor de duidelijkheid. Het gaat alleen om internet? Je hebt wel tv? @Arn0.77 . Heb je de modem al even 1 a 2 minuutjes  stroomloos gezet? 

Arn0.77
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Idd wel tv

Ook geen telefoon 

Stroom is er idd af geweest

Ook reset

Er is al telefonisch contact geweest met helpdesk 

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@Arn0.77 
Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen.

 

Het is opvallend dat je nog wel TV kan kijken en je zou dan toch zeggen dat er signaal aanwezig is tot aan de woning. 

 

Kun je voor de zekerheid de situatie (een foto) laten zien van hoe je modem is aangesloten op het netwerk?


Je kunt er het goed is nog wel inloggen op het modem. Kun je ook een screenshot maken van welke downstream waardes je in het modem ziet?

Dit kun je doen d.m.v. de volgende stappen:

1: Log in op het modem via 192.168.178.1

2: De standaard wachtwoord van het modem staat onderop het modem, of op het kaartje van het modem wat bijgeleverd is

3: Ga naar Geavanceerde instellingen

4: Ga naar 'Netwerk status'

5: Klik op 'Downstream'

 

Wil je een screenshot maken van deze pagina en het met ons delen? En kun je hetzelfde doen voor je Upstream?

Als het goed is gaan we maar 1 downstream kanaal zien, en ben ik benieuwd naar het 'Vermogen' wat we terug zien.


IK zie dat er op 09-09 meer modems offline waren, maar dat 99% ook weer online is en dat we dit probleem nu als een 'individuele' storingsmelding moeten behandelen. Als er geen eerdere afspraak mogelijkheid was, dan kan ik hem nu ook niet vervroegen. 😞

 

 

Arn0.77
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

104C57D8-463A-4F37-991B-7DF779C5DFFE.jpeg

FDE037E3-C54F-4977-B4CC-091E7619DF1B.jpeg

80867CB2-A207-404D-9404-0CC8B89E5428.jpeg

Arn0.77
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij upstream krijg ik geen gegevens 

Arn0.77
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij ook foto's van de meterkast. 2 pijlen voorop knipperen continu 

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@Arn0.77 
Bedankt voor het delen van de informatie.

 

De signaalsterkte is met +3dBmv verder wel in orde. Het aantal 'pre RS errors' valt me wel op.

 

En waar leid de coaxkabel precies naartoe, wat op het modem is aangesloten? Ik zou graag willen weten waar je eerste aansluitpunt zit en hoe de bekabeling vanaf dat punt richting je modem gaat.

 

Ben je in staat om het modem rechtstreeks op het eerste aansluitpunt aan te sluiten? (zonder splitters e.d.)

En komt het modem dan wél online?

 

 

Arn0.77
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

18A6A4E5-38EA-422E-83C8-4CD7A3F81F7F.jpeg

Nu rechtstreeks aangesloten.

Groene pijltjes blijven knipperen. Wifi lampje gaat niet branden

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@Arn0.77 
Bedankt voor de moeite allemaal!

 

Wil je als laatste poging ook wederom het signaal van de downstream bekijken?

Wil je vervolgens het modem herstellen naar de fabrieksinstellingen? (d.m.v. een paperclip en de reset knop 10-20 seconden ingedrukt te houden, totdat het begint met oplichten/knipperen)

 

Ik ben benieuwd (hoop) dat we het modem alsnog aan de praat kunnen krijgen.

Arn0.77
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

639ED7A7-1BD9-4B3D-B2D2-705585B1317F.jpeg

Arn0.77
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Denk je dat het aan de modem ligt? Kan ik evt ergens een modem ophalen?

Arn0.77
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels ook reset uitgevoerd.
Groene pijltjes blijven knipperen 

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@Arn0.77 Ik weet eerlijk gezegd niet waar het aan ligt.

Het modem ontvangt wel een inkomend signaal, maar de PRE RS errors lopen wel heel snel op.

Door het herstellen van de fabrieksinstellingen forceer je in ieder geval je modem weer om op het netwerk online te komen.


Je geeft alleen ook aan dat het na werkzaamheden is opgetreden, maar tegelijkertijd heb je wel TV signaal. Dat maakt het wel wat verwarrend.

 

Kun je ook nog in het log (netwerkhistorie) van het modem kijken en daar een screenshot van delen? 

Arn0.77
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

image.jpg

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@Arn0.77 
Ik heb je zojuist ook even telefonisch gesproken en we gaan je modem toch maar uitsluiten. Je ontvangt het modem vermoedelijk eerder dan monteursbezoek en als het werkt, kun je de monteur annuleren. Werkt het nite, dan moeten we helaas toch op de monteur wachten om het te verhelpen.

 

Bedankt voor je begrip verder en mocht je nog vragen/hulp nodig hebben, laat het ons weten.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Goedemorgen @Arn0.77 🙂 

Ik lees in de monteursbon dat het probleem intussen is opgelost, heel fijn! Is het de afgelopen 2 dagen ook goed gegaan? Dan zorg ik voor een vergoeding van de abonnementskosten van 10 t/m 15 september. Ik hoor graag van je. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic