Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Gisteren en vandaag waren bij ons monteurs van ziggo aan het werk in de kast verderop in de straat. Gisteren even kort geen internet gehad, prima kan gebeuren. Vanmorgen weer geen internet, maar gelet op voorgaande dag even wachten tot signaal terug kwam. Helaas signaal kwam niet terug en monteurs reden weg.
Nu blijven groene pijlen knipperen.
Gebeld met ziggo en op zijn vroegst kan donderdag monteur langs komen....
Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Of zou er toch nog iets mogelijk zijn wat in huis niet goed zit?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @Arn0.77 🙂
Ik lees in de monteursbon dat het probleem intussen is opgelost, heel fijn! Is het de afgelopen 2 dagen ook goed gegaan? Dan zorg ik voor een vergoeding van de abonnementskosten van 10 t/m 15 september. Ik hoor graag van je.
Staan postcode en huisnummer in je profiel? (Alleen zichtbaar voor moderators). Men kan dan direct de juiste gegevens raadplegen.
Ik heb de vraag bij het moderatieteam neergelegd.
Ik denk het niet
Zo neen, doe dit dan alsnog.😉
Even voor de duidelijkheid. Het gaat alleen om internet? Je hebt wel tv? @Arn0.77 . Heb je de modem al even 1 a 2 minuutjes stroomloos gezet?
Idd wel tv
Ook geen telefoon
Stroom is er idd af geweest
Ook reset
Er is al telefonisch contact geweest met helpdesk
@Arn0.77
Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen.
Het is opvallend dat je nog wel TV kan kijken en je zou dan toch zeggen dat er signaal aanwezig is tot aan de woning.
Kun je voor de zekerheid de situatie (een foto) laten zien van hoe je modem is aangesloten op het netwerk?
Je kunt er het goed is nog wel inloggen op het modem. Kun je ook een screenshot maken van welke downstream waardes je in het modem ziet?
Dit kun je doen d.m.v. de volgende stappen:
1: Log in op het modem via 192.168.178.1
2: De standaard wachtwoord van het modem staat onderop het modem, of op het kaartje van het modem wat bijgeleverd is
3: Ga naar Geavanceerde instellingen
4: Ga naar 'Netwerk status'
5: Klik op 'Downstream'
Wil je een screenshot maken van deze pagina en het met ons delen? En kun je hetzelfde doen voor je Upstream?
Als het goed is gaan we maar 1 downstream kanaal zien, en ben ik benieuwd naar het 'Vermogen' wat we terug zien.
IK zie dat er op 09-09 meer modems offline waren, maar dat 99% ook weer online is en dat we dit probleem nu als een 'individuele' storingsmelding moeten behandelen. Als er geen eerdere afspraak mogelijkheid was, dan kan ik hem nu ook niet vervroegen. 😞
Bij upstream krijg ik geen gegevens
@Arn0.77
Bedankt voor het delen van de informatie.
De signaalsterkte is met +3dBmv verder wel in orde. Het aantal 'pre RS errors' valt me wel op.
En waar leid de coaxkabel precies naartoe, wat op het modem is aangesloten? Ik zou graag willen weten waar je eerste aansluitpunt zit en hoe de bekabeling vanaf dat punt richting je modem gaat.
Ben je in staat om het modem rechtstreeks op het eerste aansluitpunt aan te sluiten? (zonder splitters e.d.)
En komt het modem dan wél online?
Nu rechtstreeks aangesloten.
Groene pijltjes blijven knipperen. Wifi lampje gaat niet branden
@Arn0.77
Bedankt voor de moeite allemaal!
Wil je als laatste poging ook wederom het signaal van de downstream bekijken?
Wil je vervolgens het modem herstellen naar de fabrieksinstellingen? (d.m.v. een paperclip en de reset knop 10-20 seconden ingedrukt te houden, totdat het begint met oplichten/knipperen)
Ik ben benieuwd (hoop) dat we het modem alsnog aan de praat kunnen krijgen.
Denk je dat het aan de modem ligt? Kan ik evt ergens een modem ophalen?
Inmiddels ook reset uitgevoerd.
Groene pijltjes blijven knipperen
@Arn0.77 Ik weet eerlijk gezegd niet waar het aan ligt.
Het modem ontvangt wel een inkomend signaal, maar de PRE RS errors lopen wel heel snel op.
Door het herstellen van de fabrieksinstellingen forceer je in ieder geval je modem weer om op het netwerk online te komen.
Je geeft alleen ook aan dat het na werkzaamheden is opgetreden, maar tegelijkertijd heb je wel TV signaal. Dat maakt het wel wat verwarrend.
Kun je ook nog in het log (netwerkhistorie) van het modem kijken en daar een screenshot van delen?
@Arn0.77
Ik heb je zojuist ook even telefonisch gesproken en we gaan je modem toch maar uitsluiten. Je ontvangt het modem vermoedelijk eerder dan monteursbezoek en als het werkt, kun je de monteur annuleren. Werkt het nite, dan moeten we helaas toch op de monteur wachten om het te verhelpen.
Bedankt voor je begrip verder en mocht je nog vragen/hulp nodig hebben, laat het ons weten.
Goedemorgen @Arn0.77 🙂
Ik lees in de monteursbon dat het probleem intussen is opgelost, heel fijn! Is het de afgelopen 2 dagen ook goed gegaan? Dan zorg ik voor een vergoeding van de abonnementskosten van 10 t/m 15 september. Ik hoor graag van je.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...