mmo113

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Storing internet (ping uitschieters)

Hallo, 

 

Heb sinds een aantal weken last van hoge ping pieken tijdens het gamen. 

Sindsdien is mijn modem coax en splitter vervangen. Dit heeft geen verschil gemaakt. 

Soms gaat het een half uurtje redelijk. Maar het is dagelijks aan de orde. 

Mijn ps5 is met kabel cat6 direct aan de modem verbonden. Dit gaat al 6jaar zonder problemen. 

Hieronder wat foto's. 

 

7 Reacties 7
mmo113
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @mmo113 en welkom hier! 

Goed dat je hier aanklopt omdat je problemen ervaart. @tobiastheebe zou je eens mee willen kijken met mmo113? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Vooralsnog zie ik geen bijzonderheden, de downstream- en upstream-waarden zijn goed en de log vertoont geen problemen.

 

Zou je van de downstream-gegevens de volledige eerste en tweede tabel willen plaatsen? In de eerder geplaatste gegevens ontbreekt de tweede helft van de tweede tabel.

 

Het AOP (DIO-01) is verouderd, idealiter dient deze door een TRISZ-DG300 te worden vervangen door een monteur.

 

Zou je deze instellingen willen doorvoeren? Deze hebben mogelijk een positief effect.

mmo113
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het aop is de aansluiting op de muur?

Want die is inmiddels vervangen.

Hieronder wat nieuwe screenshot van de down stream.

Die instellingen ga ik even proberen. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het AOP (abonnee overname-punt) is inderdaad de contactdoos waar de groene grondkabel op binnenkomt. Fijn om te lezen dat deze inmiddels is vervangen.

 

Behalve een zeer lichte achtergrondruis in de downstream zie ik geen bijzonderheden.

mmo113
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels is alles binnenshuis vervangen en de problemen zijn nog exact het zelfde. Heb de instellingen doorgevoerd, heb het geprobeerd zonder  tv kastje aangesloten. Maar het maakt allemaal geen verschil. Wordt dit nog opgelost door ziggo? 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Super frustrerend dat de problemen nog steeds spelen en niet opgelost zijn na het vervangen van de binnenhuissituatie, @mmo113

Zijn de foto's die je eerder gedeeld hebt nog steeds hoe het er nu uit ziet? Of heb je het daarna veranderd? 

 

Ervaar je de problemen nog steeds als je het modem van Ziggo direct aansluit op de hoofdaansluiting (zonder de splitter er tussen)? Zou je dat eens willen testen?

Uitgelicht topic