Blueface

Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Storing die als sinds 10-09-2021 en duurt voort

Goedendag allemaal.

 

Ben al geruime tijd klant bij Ziggo en dit beviel mij altijd prima. Er is hier sinds 2 maanden al een storing op mijn adres waardoor er telkens korte storingen ontstaan in het netwerk. Zowel internet als tv vallen dan kort weg. Heb hier al contact over gehad met de klantenservice en die kunnen mij alleen zeggen wat erop de website staat en een vaag verhaal over een kapotte kabel ergens in dit gebied. Had me ook aangemeld met mijjn 06-nummer om op de hoogte gehouden te worden, maar oplossing wordt dan elke keer 1 dag of 1 week naar voren geschoven. Tot ik vanmorgen een sms kreeg dat het nu weer 19 november wordt opgelost. Het is om moe van te worden. Ben er echt klaar mee. Vindt het absurd dat een storing zo lang moet duren. Ik wil er ook eigenlijk compensatie voor hebben. Kan hier is een moderator na kijken? Hoop dat ik hier een beter antwoord krijg, want de klantenservice is echt om te janken! 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

Hi @Blueface

 

Bedankt voor je geduld. Ik heb zojuist je modem en gegevens bekeken en ik krijg ook meldingen naar voren dat er SNR drops in de wijk zijn gesignaleerd.

 

Er is hier sinds 2 maanden al een storing op mijn adres waardoor er telkens korte storingen ontstaan in het netwerk. Zowel internet als tv vallen dan kort weg. Heb hier al contact over gehad met de klantenservice en die kunnen mij alleen zeggen wat erop de website staat en een vaag verhaal over een kapotte kabel ergens in dit gebied. 

Er is op 09-10 voor het eerst gesignaleerd dat er SNR schommelingen plaatsvinden. Zoals ik het nu kan inschatten staat er vandaag een controle in het netwerk plaats door een monteur en er staat intern gemeld dat een definitieve 'fix' op 19-11 gepland staat. 

Wellicht kunnen we daarna weer controleren wat de status ervan is, en voor de rest moet ik je vragen om geduld totdat wij het openstaande ticket hebben verholpen. Ik hoop dat je er niet al teveel hinder van hebt. 

Bekijk in context

22 Reacties 22
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @Blueface

 

Een reactie mocht even duren, want we moesten even het één en ander voor je uitzoeken. 
De storing zelf is op 14 september al verholpen door het vervangen van de grondkabel. De melding staat enkel nog open omdat onze netwerk specialisten blijven monitoren op uitval. Dat is gelukkig niet meer te zien in het netwerk.

Als jij nog steeds storingen ervaart, zouden we dit op individueel niveau moeten uitzoeken of eventueel een storingsmonteur aan sturen. Wellicht kunnen we hier op afstand nog wat betekenen? Dan ontvang ik graag een volledige storingsomschrijving inclusief foto's van de binnenhuis installatie.

Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

@Jamyla 

 

  • Heb soms als ik websites bezoek langer dan 10 tot 20 seconden vertraging voordat de website geopend wordt. Het ligt niet aan de websites, want als ik het op mijn telefoon doe op 4g gast het gewoon super snel. Dit op alle apparaten huis. Ook bekabeld gebeurd dit. Dus voor de duidelijkheid alleen op jullie netwerk. Meestal in de middag/avond wordt het trager. Dus de connectie die met de website gemaakt wordt vertraagt dan 20 seconden. Bijvoorbeeld tweakers.net of Google.nl/Google.com. zoals je waarschijnlijk hebt gelezen in mijn dossier is vorig jaar mijn groene kabel vernieuwd en de braun aop geplaatst.  Maar voor de goede orde hierbij de foto. De splitter zit erop zonder het plastic kapje en de ene kabel loopt naar het modem en de andere de tv. Tv kabel komt uit jullie webshop en is 3 meter. Dat is dezelfde die jullie ook mee leveren met de mediaboxen. Dus met een groene en blauwe kant op de aansluitingen. De modem kabel is de standaard die door de monteur is gegeven. 20211109_125532.jpg
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Dank voor de informatie @Blueface

Qua aansluiting ziet het er goed uit. Maar als ik kijk naar de signaalwaardes van het modem, zie ik behoorlijk veel ruis op de downstream signalen.

Ik denk dat het verstandiger is als we hiervoor direct een monteur gaan aansturen. Heb je een aantal data waarop je thuis kan zijn voor de monteur? Dan ga ik naar de mogelijke afspraken die data kijken.

Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

@Jamyla 

 

Kunnen we eerst nog een andere modem kabel proberen? Kun je ook nog even het signaal van de buren checken of daar ook ruis op is in de downstream? Bijvoorbeeld nummer 19 of 45? Die hebben ook Ziggo als het goed is. Heb eigenlijk geen zin in een monteur omdat er vorig jaar ook al verschillende monteurs en aannemers over de vloer zijn geweest en elke keer beschadigen mijn spullen door hun. Plus het feit dat je altijd de monteur eerst weer zelf moet betalen. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

@Blueface

Ik durf met zekerheid te stellen dat het modem niet het probleem is. Op basis van de bestaande bevindingen kan ik hierom ook geen modem vervangen.

Verder zie ik dat buren dit probleem niet hebben.

 

Ik kan echt enkel een afspraak maken met een storingsmonteur. Ik snap dat je nogal een bittere smaak hebt overgehouden aan de vorige afspraak. Het vernielen of beschadigen van eigendommen, zou écht niet mogen. Heb je dit destijds ook bij ons gemeld?

Als onze apparatuur vrij toegankelijk is, zou de monteur ook niet met spullen of meubels hoeven schuiven/verplaatsen en is een beschadiging vrijwel onmogelijk. 

Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

@Jamyla 

 

Zou je mij dan een plezier kunnen doen en dit ook willen melden bij Serkan Ziggo. Hij heeft dit dossier met mij toen doorgenomen en heeft dit ook aangestuurd.  Wil zelf ook wel weer contact leggen als dit voor jou niet mogelijk is. Zit namelijk nog steeds in de test pilot voor de Connectbox Giga en ik wil gewoon zeker weten dat dit niet aan mijn kabels of apparatuur ligt.

 

De ruimte waar ik woon is nou eenmaal klein en er moeten elke keer spullen verschoven worden om bij die aansluiting te zijn/komen. Heb er toen geen melding van schade. Blijf het echt heel vervelend vinden dit soort storingen en een jaar nadat dit gewoon vernieuwd is. Dus nogmaals wil je alsjeblieft dit ook melden aan Serkan Ziggo als dit mogelijk is en hij nog bij jullie werkt? 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Blueface , ik ga even overleggen met Serkan. Hij is een erg druk bezet persoon, dus het kan even duren voordat je een reactie krijgt 😉 

Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

@Meindert 

 

In ieder geval bedankt voor je inzet. Weet dat Serkan een heel druk persoon is vandaar dat ik eerst hier een topic over opende. Wat betreft de ruis op de downstream, daar had Serkan toen ook een opmerking over, maar dat wisselde nog wel eens per dag of zelfs per uur. Vandaar dat ik vroeg of er eerst contact met hem opgenomen  kan worden. Vindt het ook prima als iemand anders mijn verbinding wat langer in de gaten houd. Toen was er dacht ik sprake dat er meerdere mensen ruis op de downstream hadden op verschillende tijden en dagen. Ik wacht op een oplossing die hopelijk snel komt. Nogmaals bedankt voor het oppakken!

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

Hi @Blueface

 

Bedankt voor je geduld. Ik heb zojuist je modem en gegevens bekeken en ik krijg ook meldingen naar voren dat er SNR drops in de wijk zijn gesignaleerd.

 

Er is hier sinds 2 maanden al een storing op mijn adres waardoor er telkens korte storingen ontstaan in het netwerk. Zowel internet als tv vallen dan kort weg. Heb hier al contact over gehad met de klantenservice en die kunnen mij alleen zeggen wat erop de website staat en een vaag verhaal over een kapotte kabel ergens in dit gebied. 

Er is op 09-10 voor het eerst gesignaleerd dat er SNR schommelingen plaatsvinden. Zoals ik het nu kan inschatten staat er vandaag een controle in het netwerk plaats door een monteur en er staat intern gemeld dat een definitieve 'fix' op 19-11 gepland staat. 

Wellicht kunnen we daarna weer controleren wat de status ervan is, en voor de rest moet ik je vragen om geduld totdat wij het openstaande ticket hebben verholpen. Ik hoop dat je er niet al teveel hinder van hebt. 

Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

@Serkan 

 

Hallo Serkan,

 

Sorry voor mijn late reactie, maar je bericht is mij volledig ontgaan. Kreeg de emails in mijn spambox. Ik ben wel "blij" dat het gelukkig niet aan mijn aansluiting ligt. Dan blijft helaas weer de slechte communicatie weer gehandhaafd(niet door jou) maar door andere mensen in dit topic die dus een monteur wilde aansturen omdat dit aan mijn kabels of aansluiting zou liggen. Ik zou de enige in de buurt zijn die ruis op de downstream en niet de hele wijk zoals nu gezegd wordt. Ik zeg het alleen maar om jullie te helpen en niet om vervelend te zijn, maar de communicatie is zoals eerder gezegd nog steeds niet op orde. 

Dan over de "storing". Kreeg helaas vanmorgen op mijn telefoon een sms dat de storing nog langer gaat duren. Wordt dus weer uitgesteld. Is die grond kabel van jullie zo moeilijk bereikbaar of te repareren? Dit zou normaal maximaal 2 dagen mogen duren lijkt me. Maar ik kreeg ook al eerder een beetje een toespeling van de klantenservice dat iemand het netwerk stoort in deze buurt. Kun jij of mag jij daar meer over zeggen? 

Had er met name woensdag middag heel veel last van, toen kreeg ik heel veel meldingen verbinding  verbroken op meerdere apparaten. Bedankt zoals altijd weer voor je bijdrage en tijd en ik wens je alvast een goed weekend! 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Blueface dankje voor de update. Ik ben vooral even benieuwd of je nu nog kuren ervaart. Één en ander zou opgelost moeten zijn. Klopt dat?

Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

@Jacob 

 

Moet je eerlijk bekennen dat ik er weinig tijd voor heb gehad, maar ik ga het de komende dagen in de gaten houden. Zag wel dat de storing van ziggo website verwijderd was. Maar dat was ook al toen ik nog probelemen had. Kun je ook zeggen wat er ondertussen gebeurd is? De definitieve datum was wel opgeschort zag ik. Of zeg je nu dat ik eigenlijk geen problemen meer mag hebben en dat het volledig opgelost is? 

Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Had gistermiddag toch weer een lang connection probleem. Het duurde bijna 1 minuut voordat ik contact kreeg met het internet.  Bedraad aangesloten laptop. Woensdag middag is het sowieso altijd iets trager, waarschijnlijk drukte op het internet? Vorige week woensdag was het ook al zo, toen was het een paar keer achter elkaar. Nu was het maar 1 keer. 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Blueface, dankjewel voor je terugkoppeling hier. Het openstaande ticket waar mijn collega Serkan eerder van sprak staat jammer genoeg nog steeds open, zie ik... Ondanks dat eerder gesproken werd van een fix op 19 november staat die nu gepland voor 13 december. Ervaar je nog steeds exact dezelfde hinder als eerder en bij het openen van dit topic hier?

Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

@Erik S 

 

Het is wel wat minder geworden, maar het is niet zoals het hoort te zijn. Het valt me op dat eigenlijk niemand kan vertellen wat er nu precies aan de hand is. Mogen jullie daar niets over zeggen? Want dat het nu weer naar 13 december is verschoven, dat is toch wel raar. Had afgelopen woensdag weer dat het 30 seconden duurde dat een bestand pas werd gedownload. Niet de download zelf, maar dat er contact werd gelegd met het bestand zeg maar. Het betreft de Google play store. Met 4g of een ander wifinetwerk   gaat het sowieso sneller. Hoop dat ik het duidelijker heb kunnen maken. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

@Blueface , fijn om te lezen dat het inmiddels wel minder is geworden. Dat is al een positieve noot. Je geeft ons zeker duidelijke informatie hierin! 

Wat exact de oorzaak is, dat is bij mij nog niet 100% bekend. De daadwerkelijke werkzaamheden rond 13 december moeten daar uitsluitsel op geven. Soms is het noodzakelijk om een fix te verschuiven. Dit kan bijvoorbeeld te maken hebben met andere componenten of software gerelateerde werkzaamheden die eerst uitgevoerd moeten worden. Of denk aan een vergunning bij grote werkzaamheden. 

Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

@Meindert 

 

Bedankt voor je update. Helaas is er sinds afgelopen zaterdag 27 november een andere storing overheen gekomen. Er was zaterdag ochtend een kleine stroomonderbreking in een gedeelte van Arnhem-Zuid. Ziggo lag er na die onderbreking compleet uit. Nu werkt de tv weer, maar het internet gaat echt heel erg op en neer qua snelheid. Echt supertrage connecties met diensten. Online valt er niet te gamen, omdat de verbinding te traag reageert. Eigenlijk ook de meeste meldingen op alle storingen van de afgelopen 4 dagen. Nou weet ik dat het een vergaarbak is van zeikers(😉), maar ik ervaar die klachten nu ook ineens een heel stuk erger. Wou vanmorgen een bestand van 2 mb downloaden en dat lukte gewoon niet. Als ik de speedtest van Speedtest.net, dan haal ik de ene keer makkelijk de 300 mb down en 30 up, de andere keer 0 mb down en 1 up. Er is dus echt iets niet goed. De storing van zaterdag staat ook nog wel open dacht ik op de webiste, maar weet ik even niet zeker. Normaal haal ik bij speedtest.net altijd de 300mb en de 30 up zonder problemen, dit is dus sinds afgelopen zaterdag. Heb jij hiet toevallig meer inzicht in? Er valt nu echt niet normaal te streamen of te gamen online. 😭

Heb het modem al van de stroom gehad en dus opnieuw opgestart. Dit verhelpt de problemen niet. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Het klopt inderdaad dat mijn collega`s bezig zijn met het netwerk in je omgeving. Zo te zien was de planning dat ze vanmorgen om 6:00 uur klaar zouden zijn, maar de melding staat nog open. Blijkbaar hebben mijn collega`s ter plaatse wat langer de tijd nodig. Aangezien het nu 11:46 uur is, verwacht ik zelf niet dat deze werkzaamheden nog veel langer gaan duren. Maar voor de zekerheid ga ik achterhalen of ik hierover meer informatie kan vinden. Het kan ook zo maar zijn dat ze de melding vergeten zijn te sluiten. Zodra ik een update hierover heb, laat ik het weten. 

Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

@Meindert 

 

Bedankt voor de snelle terugkoppeling. Ik waxht het nog even af vandaag. Ik laat het je weten of het internet verbeterd. 

Uitgelicht topic