1
Vraag
2
Reageer en help mee
horschmakelaard

Level 2
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Storing Ziggo Mail

Vandaag kreeg ik voor het eerst de melding:

"Verzenden van het bericht is mislukt.

Het bericht kon niet worden verzonden, omdat het verbinden met uitgaande (SMTP-)server smtp.ziggo.nl is mislukt. Mogelijk is de server niet beschikbaar of weigert SMTP-verbinden. Controleer of de instellingen van uw uitgaande (SMTP-)server juist zijn en probeer het opnieuw."

De instellingen zijn hetzelfde gebleven. 

mijn antivirusprogramma is kaspersky

 

Opgelost!

Bedankt voor jullie hulp in dit topic. Het probleem is inmiddels opgelost. Werkt alles bij jou weer zoals het hoort of loop je toch nog ergens tegenaan? Laat het ons hier weten.

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5112Reacties
  • 480Oplossingen
  • 1613Likes

Update 13-2: De problemen met e-mail zijn helaas nog niet opgelost. Je kunt dit mogelijk (tijdelijk) oplossen door cache & cookies te cleanen in de browser, een inprivate/incognito browser te testen of een mailclient gebruiken.

 

Het is niet bekend wanneer dit opgelost zal zijn, we houden jullie in dit topic op de hoogte. 

----

Op dit moment speelt er een storing met Ziggo Mail, er zijn zowel problemen met webmail als het gebruik van Ziggo Mail in e-mail clients. Het probleem is in onderzoek, zodra er meer bekend is laten we dit uiteraard weten. 

50 Reacties 50
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

(Reactie overbodig, tekst verwijderd.)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74617Posts
  • 5108Oplossingen
  • 21678Likes

Als dat vanavond was, dan komt dat door een storing op de mailservers.

 

Bert_0-1707421352865.png

Bert_1-1707421380170.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

@Bert Heeft de storing alleen betrekking op webmail (zoals vermeld in de banner) of zijn er ook problemen met POP3/IMAP/SMTP? Kun jij nog steeds niet inloggen op webmail? Ik heb dit zojuist geprobeerd en ervaar zelf geen problemen.

 

Ik heb net wel een test verzonden vanuit Ziggo naar Outlook (via Outlook 2021) en het bericht bleef vrij lang in de outbox hangen. Synchroniseren via IMAP leverde ook foutmeldingen (timeouts) op.

S4R

Level 16
  • 1917Posts
  • 71Oplossingen
  • 1201Likes

Bij mij ging het ook een paar keer mis met Ziggo mail syncen in outlook. Popte op met wachtwoordscherm.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74617Posts
  • 5108Oplossingen
  • 21678Likes

Via Outlook een 10 tal minuten sputterend met verschillende mailboxen en 10 minuten in het geheel niet met alle mailboxen, daarna alles weer soepel.

Hier staat Outlook op 1 minuut.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Synchroniseren gaat hier ook nog steeds op sommige momenten moeizaam of niet.

 

22:46:15 Synchronizer Version 16.0.14332.20010
22:46:15 Synchronizing Mailbox '[...]@ziggo.nl'
22:46:15 Synchronizing local changes in folder 'Sent'
22:47:15 Error synchronizing message 'Test'
22:47:15 [800CCC0F-0-0-322]
22:47:21 Done

21:57:55 Synchronizer Version 16.0.14332.20010
21:57:55 Synchronizing Mailbox '[...]@ziggo.nl'
21:57:55 Synchronizing local changes in folder 'Sent'
21:59:09 Error synchronizing message 'Test'
21:59:09 [800CCC0F-0-0-322]
21:59:20 Done

21:50:44 Synchronizer Version 16.0.14332.20010
21:50:44 Synchronizing Mailbox '[...]@ziggo.nl'
21:50:44 Synchronizing server changes in folder 'Inbox'
21:52:14 Error synchronizing folder
21:52:14 [8004DF03-0-0-560]
21:52:14 Done

21:48:55 Synchronizer Version 16.0.14332.20010
21:48:55 Synchronizing Mailbox '[...]@ziggo.nl'
21:48:55 Synchronizing server changes in folder 'Inbox'
21:50:02 Error synchronizing folder
21:50:02 [800CCC0E-0-0-560]
21:50:02 Done 
S4R

Level 16
  • 1917Posts
  • 71Oplossingen
  • 1201Likes

 Er is serieus wat aan de hand bij Ziggo.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Sinds vorig jaar worden POP3, IMAP en SMTP ook allemaal door één server afgehandeld:

 

mail-ziggo-nl.nl1.edge.unified.services

84.116.6.3

S4R

Level 16
  • 1917Posts
  • 71Oplossingen
  • 1201Likes

@tobiastheebe  schreef:

Sinds vorig jaar worden POP3, IMAP en SMTP ook allemaal door één server afgehandeld, mail-ziggo-nl.nl1.edge.unified.services op 84.116.6.3.


Tjsa.... dat is dan ook wel vragen om problemen. De volgende actie is dat PostNL het zeker gaat afhandelen🤣

Pasi

Level 18
  • 9635Posts
  • 492Oplossingen
  • 5343Likes

@tobiastheebe  schreef:

Sinds vorig jaar worden POP3, IMAP en SMTP ook allemaal door één server afgehandeld:

 

mail-ziggo-nl.nl1.edge.unified.services

84.116.6.3


Fysiek 1 server 😲 ??? Ohh, dat is vragen om ellende.

Nu ik er zo over nadenk, zal dat natuurlijk wel typisch Ziggo zijn. Zolang het nog werkt, steeds een beetje extra bezuinigen. Tevens is mail geen kern activiteit ( zoals tv en internet ), dus als dat een keer uitvalt, dan zal geen manager en/of directeur daardoor slechter slapen.


Geen idee wat er in Ziggo's kleine regeltjes staat over email, maar als puntje bij paaltje komt, zal de klant waarschijnlijk weinig hebben om aanspraak op te maken.

Waarom denkt ik de laatste tijd steeds aan een zinkend schip ?

S4R

Level 16
  • 1917Posts
  • 71Oplossingen
  • 1201Likes

@Pasi heb je last van het Titanic Syndroom 😁

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Ik weet niet of er nog een vorm van load balancing of redundantie achter zit, maar hierbij zou ik verwachten dat de maildomeinen *.ziggo.nl een korte TTL hebben en verwijzen naar meerdere, roterende IP-adressen, wat niet het geval is. Ik zou de server anno 2024 ook via IPv6 bereikbaar gemaakt hebben.

Pasi

Level 18
  • 9635Posts
  • 492Oplossingen
  • 5343Likes

@S4R  schreef:

@Pasi heb je last van het Titanic Syndroom 😁


Ik ??? Ziggo bedoel je zeker !

" ...Titanic Syndrome: a corporate disease in which organizations facing disruption bring about their own downfall through arrogance, excessive attachment to past success, or an inability to recognize the new and emerging reality..."

Als ik Ziggo moest omschrijven, zou ik het niet beter kunnen.

Pasi

Level 18
  • 9635Posts
  • 492Oplossingen
  • 5343Likes

@horschmakelaard  schreef:

Vandaag kreeg ik voor het eerst de melding:

"Verzenden van het bericht is mislukt.

Het bericht kon niet worden verzonden, omdat het verbinden met uitgaande (SMTP-)server smtp.ziggo.nl is mislukt. Mogelijk is de server niet beschikbaar of weigert SMTP-verbinden. Controleer of de instellingen van uw uitgaande (SMTP-)server juist zijn en probeer het opnieuw."....


Misschien een hikje in Ziggo's systeem ( in heb net vernomen dat het in dit geval enkelvoud is ). Mail vanuit Ziggo verzenden doe ik echt zelden, maar ontvangen wel en als dat een keer later ( te laat  / nooit ) bezorgd wordt, dan ben ik daar niet bewust van.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74617Posts
  • 5108Oplossingen
  • 21678Likes

@Pasi 1 IP adres hoeft niet 1 server te zijn, 3 miljoen emailgebruikers op 1 server ? 🙂

Pasi

Level 18
  • 9635Posts
  • 492Oplossingen
  • 5343Likes

@tobiastheebe  schreef:

....Ik zou de server anno 2024 ook via IPv6 bereikbaar gemaakt hebben.


Dat zal tegen Ziggo's principe zijn, want waarom aanpassen als het nog werkt ?

 

Ziggo zal dit soort zaken hebben geoutsourcet ( ??? ), dus zal voor iedere wijziging een call gemaakt moeten worden. Aangezien het geen storing is maar een extra wijziging, zal dit niet onder het standaard service contract vallen en zal dus apart ( extra ) gefactureerd worden.

 

Pasi

Level 18
  • 9635Posts
  • 492Oplossingen
  • 5343Likes

@Bert  schreef:

@Pasi 1 IP adres hoeft niet 1 server te zijn, 3 miljoen emailgebruikers op 1 server ? 🙂


Dat weet ik, daarom vroeg ik @tobiastheebe er ook specifiek naar.

Ik had een load balanced front-end met een server park erachter verwacht.

Maar Ziggo is Ziggo en ICT is voor de directie altijd te duur ... dus .... als er een servertje af kan, scheelt dat weer in de het onderhoudscontract. Want zo'n contract zal vast-en-zeker in de jaarcijfers gespecificeerd zijn, met alle toeters, bellers en bedragen. Dus als daar ook maar iets af kan, dan men in de volgende jaarcijfers aangeven dat men ook daarop heeft kunnen bezuinigen. Wat de aandeelhouders natuurlijk weer blij maakt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Mijn voorlaatste reactie was inderdaad wat voorbarig zonder de exacte infrastructuur te kennen, de server 84.116.6.3 zou bijvoorbeeld een reverse proxy naar andere achterliggende servers kunnen zijn. Eerder waren er echter meerdere IP-adressen voor POP3/IMAP/SMTP. Verder zie ik voor bijvoorbeeld ziggogo.tv wel meerdere IP-adressen, 8× IPv4 en 8× IPv6.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5112Posts
  • 480Oplossingen
  • 1613Likes

Update 13-2: De problemen met e-mail zijn helaas nog niet opgelost. Je kunt dit mogelijk (tijdelijk) oplossen door cache & cookies te cleanen in de browser, een inprivate/incognito browser te testen of een mailclient gebruiken.

 

Het is niet bekend wanneer dit opgelost zal zijn, we houden jullie in dit topic op de hoogte. 

----

Op dit moment speelt er een storing met Ziggo Mail, er zijn zowel problemen met webmail als het gebruik van Ziggo Mail in e-mail clients. Het probleem is in onderzoek, zodra er meer bekend is laten we dit uiteraard weten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic