1
Vraag
2
Reageer en help mee
horschmakelaard

Level 2
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Storing Ziggo Mail

Vandaag kreeg ik voor het eerst de melding:

"Verzenden van het bericht is mislukt.

Het bericht kon niet worden verzonden, omdat het verbinden met uitgaande (SMTP-)server smtp.ziggo.nl is mislukt. Mogelijk is de server niet beschikbaar of weigert SMTP-verbinden. Controleer of de instellingen van uw uitgaande (SMTP-)server juist zijn en probeer het opnieuw."

De instellingen zijn hetzelfde gebleven. 

mijn antivirusprogramma is kaspersky

Opgelost!

Bedankt voor jullie hulp in dit topic. Het probleem is inmiddels opgelost. Werkt alles bij jou weer zoals het hoort of loop je toch nog ergens tegenaan? Laat het ons hier weten.

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5112Reacties
  • 480Oplossingen
  • 1613Likes

Update 13-2: De problemen met e-mail zijn helaas nog niet opgelost. Je kunt dit mogelijk (tijdelijk) oplossen door cache & cookies te cleanen in de browser, een inprivate/incognito browser te testen of een mailclient gebruiken.

Het is niet bekend wanneer dit opgelost zal zijn, we houden jullie in dit topic op de hoogte. 

----

Op dit moment speelt er een storing met Ziggo Mail, er zijn zowel problemen met webmail als het gebruik van Ziggo Mail in e-mail clients. Het probleem is in onderzoek, zodra er meer bekend is laten we dit uiteraard weten. 

50 Reacties 50
fgm

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb al dagen hetzelfde, hoe lang duurt dit nog?

S4R

Level 16
  • 1917Posts
  • 71Oplossingen
  • 1201Likes

@fgm  schreef:

Dat moet je aan Ziggo vragen. Ik weet het niet. Alhoewel ik geen problemen heb met mn ziggo mail.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74617Posts
  • 5108Oplossingen
  • 21678Likes

@fgm  schreef:

@fgm Wat ervaar je precies?

omekulluso

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier in Rotterdam ook storing vanaf vrijdag.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74617Posts
  • 5108Oplossingen
  • 21678Likes

@omekulluso Wat ervaar je precies?

Wat is de foutmelding?

Gebruik je een mailprogramma of de webmail of beiden?

omekulluso

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inloggen op de app is onmogelijk, blijkbaar in diverse regio. Ziggo geeft ook zelf aan dat er problemen zijn. 

Arthur1234

Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Spijkenisse ook vanaf vrijdag met geen mogelijkheid in mijn mail te komen. IE, Chrome, Firefox niets wil. Vindt het behoorlijk schandalig want ben volkomen afhankelijk van dit email adres. Kan er geen update pagina in het leven geroepen worden over hoe het er voor staat?

Arthur1234

Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Edit: als ik mijn Wifi uitzet, kom ik er wel in dus 4G haalt 'm wel binnen.....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74617Posts
  • 5108Oplossingen
  • 21678Likes

@Arthur1234  schreef:

Kan er geen update pagina in het leven geroepen worden over hoe het er voor staat?

@Arthur1234 Bovenin deze pagina's, in de gele balk, wordt je op de hoogte gehouden

Ziggo storing en onderhoud | Klantenservice | Ziggo

Inloggen op Ziggo Mail | Ziggo

TIP: Consumentenproviders hebben mail niet als hoofddienst en je hebt geen garantie op een 99,98% werking, het is alleen een gebruikersmogelijkheid en ben je verder zelf verantwoordelijk voor het gebruik en backups.

Wil je mailgarantie, neem dan een mailprovider die alle verbindingen dubbel heeft lopen en neem dan een eigen domein bij die provider die ook backups heeft buiten zijn eigen locatie en die je zelf ook terug kunt zetten.

Je betaald meer en je krijgt meer als je zekerheid wenst.

brokling

Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Als een cosumenten provider een mail server bij hun diensten leveren en waar je ook voor moet betalen dan vind ik het wel heel makkelijk om te zeggen ja maar dat is niet mijn hoofd dienst.

Je leverd een pakket met een mail server dus de service moet voor het gehele aangeboden pakket gelden.

Ik heb meerdere mail accounts bij verschillende providers maar daarworden de problemen toch iets sneller opgepakt en met iets meer openheid van zaken.

hb1295

Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes

Ik kan wel pop3 instellen in Outlook maar dan ook zie ik geen verzonden emails van vandaag staan.  Die van vorige week nog wel. Ook zie ik ze niet in webmail ZIGGO verschijnen. Inloggen lukt wel.

hb1295

Level 9
  • 309Posts
  • 2Oplossingen
  • 63Likes

Het werkt nu weer maar de verzonden email van vandaag zie ik niet meer staan ....vanaf heden weer wel

Yvonne1978

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vanaf vrijdag geen mailverkeer meer op mijn laptop (Outlook 365). Blijft zeuren over smtp server.... Zowel verzenden als ontvangen niet mogelijk.

Dit wordt inmiddels wel vet irritant, ik ben afhankelijk van dit emailadres....

Is er al enig zicht op een oplossing?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74617Posts
  • 5108Oplossingen
  • 21678Likes

@Yvonne1978 Heb je de instellingen als volgt staan in je Outlook?

Want met Outlook lees en ervaar ik geen problemen meer.

E-mailinstellingen POP en IMAP | Klantenservice | Ziggo

zegJantje1959

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Op mijn mobiel kan ik wel Niels ontvangen verzenden weet ik niet niet geprobeerd maar op mijn pc kan ik niet inloggen

marcelstevens

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen, is er al meer bekend over de email storing wanneer deze opgelost gaat worden?

Het is nu al sinds vrijdag en wordt wel penibel dat je geen mail kan lezen

Groeten,

Marcel Stevens

zegJantje1959

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Op mijn mobiel kan ik de mail wel openen verzenden weet ik niet op mijn pc waar kan ik ook niet inloggen

NicoJ

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik merkte gisteren (12/02/24) op dat ik sinds 02/02/24 geen nieuwe email had ontvangen. 
Via webmail constateerde ik echter dat spam in mijn spambox wél up-to-date is. 
Vanaf diverse andere emailadressen testmails naar mijn eigen emailadres verstuurd waarvan er niet een aankwam. Ook verzenden vanaf mijn eigen emailadres naar anderen kwamen niet aan. Sterker die kwamen niet eens in mijn sent mail terecht. 
Deze tests zowel via de mailcliënt op mijn iphone als via webmail. 
Dus het lijkt zich te concentreren bij mij op mijn inbox en sent mail en dus niét bij mijn spambox.  
Meer mensen met deze ervaringen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74617Posts
  • 5108Oplossingen
  • 21678Likes

@NicoJ Als je dat ervaart, dan lijkt het erop dat mogelijk iemand anders die mail direct verwijderd of er staat een doorstuurregel aan in de webmail onder Instellingen E-mail.

Wijzig in ieder geval direct je wachtwoord van je Mijn Ziggo en je wachtwoord van het emailadres om eventuele hackers de pas af te snijden.

brera01

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Net als vele anderen heb ik ook ruim 4 dagen geen ziggo mail gehad. Probleem is nu opgelost maar ik ben benieuwd hoe ziggo hiervoor gaat compenseren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic