1
Vraag
2
Reacties
Vincent Bal

Level 2
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Storing POP-server Ziggo Mail op i-Phone

Goedemorgen, 

 

Sinds gistermiddag ontvang ik geen e-mail meer op mijn i-Phone X.

 

Is er soms sprake van een storing? Ik maak gebruik van het POP-protocol; het lukt mij niet om e-mail conform de IMAP-instellingen te installeren. Ik kan wel e-mail vanaf mijn telefoon verzenden. De SMTP-instellingen zijn zodoende correct. Daarbij kan ik op mijn laptop en via webmail e-mails verzenden en ontvangen. Mijn e-mailaccount functioneert dus naar behoren. Ik probeerde eveneens om mijn e-mailaccount opnieuw op mijn telefoon te configureren. Dit lukte gewoon; de telefoon herkent en accepteert de instellingen voor inkomende e-mail. Het lukt vervolgens niet om daadwerkelijk e-mail te ontvangen: i-Mail probeert verbinding met de inkomende mailserver te maken. Kort daarop volgt er echter een time out omdat de verbinding niet tot stand komt. 

Is er soms sprake van een storing op de inkomende mailserver bij i-Phones? Of zou een recente software-update hiervoor kunnen zorgen?

 

Ik hoop dat iemand uitsluitsel zou kunnen geven. Bij voorbaat dank voor jullie reactie(s).

 

Met vriendelijke groet, 

 

Vincent Bal

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

Hi,

POP3 en IMAP zijn twee verschillende protocollen, met elk hun eigen instellingen. Die kun je niet door elkaar gebruiken. Misschien begrijp ik je niet helemaal, kan ook. Kun je wel inloggen op webmail (mail.ziggo.nl)? Als dat zo is ligt het denk ik niet aan je email account, maar aan de instellingen van je email applicatie. Is soms ook erg verwarrend als je dit niet vaker doet.  Ik heb het volgende gedaan op mijn iPhone 13, iOS15.1.1:

1. Open Instellingen

2. Accounts

3. Nieuwe account

4. Andere

5. Voeg e-mailaccount toe

6. Naam: mijn naam, E-mail: mijn ziggo email adres, wachtwoordL mijn ziggo wachtwoord, Beschrijving: email van ziggo

7 Volgende, Bewaar

8. Ga naar de mail app

 

Bij mij werkt dit zonder problemen. Ik kan mijn mail lezen en versturen.

 

 

Bekijk in context

Vincent Bal
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Hoi Gerrit, 

 

Hartelijk bedankt voor je bericht. 

 

Ik heb net ios 15.2 geïnstalleerd en mijn e-mailaccount opnieuw conform jouw aanwijzingen: ik kan weer e-mail ontvangen en verzenden! Hartelijk bedankt. 

 

Ik heb deze gereviseerde i-Phone enige tijd geleden gekocht. Bij het installeren heb ik toen de iCloud-kopie inclusief de oude e-mailinstellingen naar deze telefoon gekopieerd. Dat betrof toen het POP-protocol, terwijl op ios 10 en hoger automatisch IMAP kunt cofigureren; dat lukte met mijn vorige telefoon niet. Zodoende was het probleem nu snel opgelost. Ik heb mijn POP-account gedeactiveerd, maar bewaar deze wel voor de zekerheid. 

Nogmaals bedankt voor je reactie én de oplossing! 

Hartelijke groeten, 

 

Vincent 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

Hi,

POP3 en IMAP zijn twee verschillende protocollen, met elk hun eigen instellingen. Die kun je niet door elkaar gebruiken. Misschien begrijp ik je niet helemaal, kan ook. Kun je wel inloggen op webmail (mail.ziggo.nl)? Als dat zo is ligt het denk ik niet aan je email account, maar aan de instellingen van je email applicatie. Is soms ook erg verwarrend als je dit niet vaker doet.  Ik heb het volgende gedaan op mijn iPhone 13, iOS15.1.1:

1. Open Instellingen

2. Accounts

3. Nieuwe account

4. Andere

5. Voeg e-mailaccount toe

6. Naam: mijn naam, E-mail: mijn ziggo email adres, wachtwoordL mijn ziggo wachtwoord, Beschrijving: email van ziggo

7 Volgende, Bewaar

8. Ga naar de mail app

 

Bij mij werkt dit zonder problemen. Ik kan mijn mail lezen en versturen.

 

 

Vincent Bal
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Hoi Gerrit, 

 

Hartelijk bedankt voor je bericht. 

 

Ik heb net ios 15.2 geïnstalleerd en mijn e-mailaccount opnieuw conform jouw aanwijzingen: ik kan weer e-mail ontvangen en verzenden! Hartelijk bedankt. 

 

Ik heb deze gereviseerde i-Phone enige tijd geleden gekocht. Bij het installeren heb ik toen de iCloud-kopie inclusief de oude e-mailinstellingen naar deze telefoon gekopieerd. Dat betrof toen het POP-protocol, terwijl op ios 10 en hoger automatisch IMAP kunt cofigureren; dat lukte met mijn vorige telefoon niet. Zodoende was het probleem nu snel opgelost. Ik heb mijn POP-account gedeactiveerd, maar bewaar deze wel voor de zekerheid. 

Nogmaals bedankt voor je reactie én de oplossing! 

Hartelijke groeten, 

 

Vincent 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic