1
Vraag
2
Reacties
maandagmorgen

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Storende gebruikersnaam en wachtwoord melding Outlook 2016

Ik krijg de laatste weken bij het opstellen en lezen van e-mailberichten, en ook gewoon bij het bezig zijn op het internet de volgende melding: "Geef uw gebruikersnaam en het wachtwoord op voor de volgende server". De server is: imap.ziggo.nl.
[Ik heb een afbeelding van de melding hieronder gezet. Ik weet niet of het allemaal goed gaat...…...]
De eerste keer heb ik een vinkje gezet voor de regel: "Het wachtwoord opslaan in de wachtwoordenlijst". Ik heb de melding afgesloten met een klik op "OK".
Maar...…….., de melding blijft terugkomen. Niemand heeft mij tot nu toe kunnen helpen. Ook de ijverige medewerkers van Ziggo Helpt niet. Ik gebruik Outlook 2016, en Ziggo Helpt raadt aan om Outlook opnieuw te installeren. En dan? Begint het opnieuw? Er moet toch een oplossing nú zijn?!
Ik praat nou een beetje makkelijk. Ik erken dat ik de oplossing niet heb. WIE WEET HET? Wie herkent het probleem en heeft de oplossing?
Ziggo Helpt weet het niet, SeniorWeb PCHulp niet, Studentaanhuis.nl niet. Spannend!
Ik zie reikhalzend uit naar uw reactie(s)………..
36 Reacties 36
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Jonathan-458
Die had ik al, die kwam automatisch, er leek nu net een kleine update te zijn, die was ook zo klaar. 16.0.11231.20164
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
maandagmorgen wrote:
Beste mensen, bij deze reageer ik. [Op voorhand: het probleem is nog niet verholpen...…..]
Fijn dat u mij wilt helpen, maar "Anne H Ziggo" heeft gelijk -> het wordt (te) groot gemaakt, én daardoor wordt het niet duidelijk(er).
Ik heb mijn probleem, volgens mij, helder en voldoende beschreven. Anderen, sommigen, halen er van alles bij. Het gaat om de MELDING die steeds terugkomt, en dat is storend. Ik kan gewoon gebruikmaken van e-mail! Ik heb eerder, ter controle, al ingelogd op webmail en dat ging allemaal goed. En mijn e-mail(programma) werkt dus -nog- gewoon. Ik hoef daarom niet een ander e-mailprogramma te proberen, zoals Anne voorstelt.
Dit is de stand van zaken. Als er géén oplossing is voor de terugkomende, storende, irritante melding, behoudens een systeemfout eruit halen, houdt het voor ons als gewone klanten op, denk ik. Of niet? Voor een oplossing houd ik me uiteraard aanbevolen. Dat blijft spannend!


Goedemiddag maandagmorgen 🙂 Ik deed de aanname dat behalve de vervelende melding e-mail helemaal niet werkt. Dat werkt dus wel! Dan hoef je inderdaad niet een ander mail programma te testen. Jonathan-458 komt met een oplossing: Laat je weten of het updaten van Outlook 2016 helpt?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb hier deze melding niet meer gezien.
maandagmorgen
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Dag allemaal. Hopelijk ben ik niet voorbarig(!), maar ik heb goed nieuws...……. Op 9 februari heb ik mijn probleem op Ziggo Community gemeld. 14 Februari heb ik opnieuw een bericht geplaatst, min of meer op uitnodiging van anderen. De recente reactie van "@Jonathan-458", die inmiddels als "beste antwoord" is getypeerd, deed mij beseffen dat ik sinds [dat realiseer ik me nu] 13 februari de betreffende storende melding niet meer heb gehad. Op 13 februari is er een grote update geweest van o.a. Office, waaronder Outlook. Ik heb nu -dus- ook niet meer gedaan, hoef dat niet meer te doen, wat Jonathan heeft voorgesteld/geadviseerd. Over enkele dagen zal ik nog, hopelijk ten slotte, melden wat de stand van zaken is. Mede op verzoek van Jonathan en Anne. Groeten!
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Microsoft heeft ook al jaren last van telkens foutjes dan weer wel dan weer niet een oude bug opnieuw inbouwen.
Ze zijn en lopen steeds weer tegen problemen op om e.a. veiliger te maken / zetten wat bijv tls versies en cipher betreft , dan weer roeien ze terug en maar heen en weer is een probleempje extra er ook gauw ingeslopen. (" timings" van e.a. indien al op grenzen geven dan eerder fouten , vaak kan je e.a. in log files terug zien)
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
En daar is tie weer regelmatig:

Na op OK klikken gaat het weer een tijdje goed en na een paar uur is tie er weer.

Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Jonathan-458 wrote:

Mocht het nogsteeds niet werken, zou je dan de build van outlook met ons willen delen.

MVG


Hoop dat hij er iets mee kan die versie.
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Be rt ,
Uhm raar, ik zal mijn test @ziggo account toevoegen binnen outlook (16.0.11231.20164) om te kijken of ik dit ook krijg op termijn.

Betreft dit probleem alleen het Ziggo account of hebben non ziggo account hier ook last van?

MVG
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Jonathan-458
Nee, alleen het Ziggo account, ik heb ook andere IMAP accounts, Gmail en Live.
Ik heb account op de standaard wijze in Outlook geplaatst, alleen met het email adres en wachtwoord.

14 dagen niet gezien tot gister.
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Be rt,
Zit er verbetering in als je voor het Ziggo account;

  • "reset mail settings" kiest via outlook account settings?
  • Of "Repair", Advanced of manual via outlook account settings?
MVG
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Jonathan-458 Ik heb Herstellen zojuist aangeklikt in Account instellingen.
We wachten weer af.:relaxed:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Ik had hem eerder ook al een keer verwijderd en opnieuw aangemaakt en gister Herstellen.
Vandaag stond Outlook een uur open, dus na een uur pas.
Jonathan-458

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Be rt
Uhm, zou je Outlook logging aan kunnen zetten;
File->Options->Advanced-> "Enable troubleshooting logging"

Vervolgens zou je onder "c:\Users\username\AppData\Local\Temp\Outlook Logging" de logs moeten kunnen inzien en zien waarom hij op een gegeven moment naar username/password vraagt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Jonathan-458 TOP, dank je wel, die was buiten mijn beeld geraakt, niet meer gebruikt de laatse jaren.
Staat nu aan, ben benieuwd wat er komt te staan, zal het hier plaatsen.
maandagmorgen
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Wauw mensen, wat zijn jullie allemaal technisch; in ieder geval technisch-inhoudelijk goed. Ik had al even niet meer van me laten horen, én ook geen problemen [lees: meldingen] meer gehad, MAAR zoals "Bert" kreeg ik enkele dagen terug opeens weer een paar keer de betreffende melding. Ik leg me er maar bij neer. Ik hoop wel dat Office en/of Outlook iets doet met de goede opmerkingen en tips die meerderen van jullie geven! Hulde! Groeten,...….
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
maandagmorgen,
Ik kan momenteel nog niet zeggen of dit wederom een Office probleem is omdat Be rt aangeeft dit niet te ervaren met zijn andere accounts.

Ik zelf heb in het geheel geen last gehad van het euvel, maar gebruikte ook nooit Ziggo mail, dus wacht nu geduldig af of ik het ook krijg icm Ziggo mail.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Jonathan-458 Nog een paar dagen het probleem gezien, net de Outlook Logging weggegooid, omdat er een hoop stonden.
Ik dacht de volgende keer minder files en kleiner en makkelijk uit te lezen, is het in 14 dagen niet meer voorgekomen.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic