1
Vraag
2
Reacties
maandagmorgen

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Storende gebruikersnaam en wachtwoord melding Outlook 2016

Ik krijg de laatste weken bij het opstellen en lezen van e-mailberichten, en ook gewoon bij het bezig zijn op het internet de volgende melding: "Geef uw gebruikersnaam en het wachtwoord op voor de volgende server". De server is: imap.ziggo.nl.
[Ik heb een afbeelding van de melding hieronder gezet. Ik weet niet of het allemaal goed gaat...…...]
De eerste keer heb ik een vinkje gezet voor de regel: "Het wachtwoord opslaan in de wachtwoordenlijst". Ik heb de melding afgesloten met een klik op "OK".
Maar...…….., de melding blijft terugkomen. Niemand heeft mij tot nu toe kunnen helpen. Ook de ijverige medewerkers van Ziggo Helpt niet. Ik gebruik Outlook 2016, en Ziggo Helpt raadt aan om Outlook opnieuw te installeren. En dan? Begint het opnieuw? Er moet toch een oplossing nú zijn?!
Ik praat nou een beetje makkelijk. Ik erken dat ik de oplossing niet heb. WIE WEET HET? Wie herkent het probleem en heeft de oplossing?
Ziggo Helpt weet het niet, SeniorWeb PCHulp niet, Studentaanhuis.nl niet. Spannend!
Ik zie reikhalzend uit naar uw reactie(s)………..
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste maandagmorgen,
Dit was een foutje van MS, Werk uw Outlook 2016 bij naar de meest recente versie.
"File->Account->Office Updates->Update Now"

Werkt dit niet maak dan gebruik van de herstel functie van Office 2016, Instructies zijn gelijk voor Office365.

Mocht het nogsteeds niet werken, zou je dan de build van outlook met ons willen delen.

MVG

Bekijk in context

36 Reacties 36
rongeharry

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
heb hetzelfde probleem , wil graag mijn wachtwoord veranderen in mijn Ziggo echter staat mijn email adres niet op de lijst bij produkten . ik kan alleen kiezen voor een nieuw e mail adres en dat wil ik natuurlijk niet .
2 x kontakt gehad met Ziggo en deze hebben het over een interne storing waardoor het wachtwoord niet veranderd kan worden . Tot nu toe ontvang ik ruim 2 dgn geen mail en kan ik ook niet versturen .
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
maandagmorgen vink het vakje wachtwoord opslaan in de wachtwoordenlijst eens aan, dikke kans dat het dan opgelost is.

Edit: sorry, ik lees net dat je dat al had gedaan?

Het is wel een bekend outlook issue cq bug oplossing heb ik zo niet voorhanden. Dat wordt intensief Google.
Al eens naar thunderbird gekeken? Prima gratis open source alternatief voor outlook dat altijd weer eigenaardigheden heeft.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
maandagmorgen ,

Google eens op : outlook 2016 vraagt steeds om wachtwoord
U zult zien dat U niet de enige bent met dit probleem en dat er verschillende oorzaken kunnen zijn. Ook kunt U diverse oplossingen vinden die gewerkt hebben, zoals:
https://support.office.com/nl-nl/article/outlook-2016-blijft-vragen-om-een-gebruikersnaam-en-wachtwoord-776ef5b8-658c-4742-81bf-73bb596b17f7
Een van de oorzaken kan zijn dat Uw email-adres op een zwarte lijst is komen te staan. Dat is dan hoogstwaarschijnlijk te danken aan het feit dat U er nogal nonchalant mee omgaat. Iedereen kan nu namelijk Uw email-adres zien en misbruiken, nooit persoonlijke gegevens openbaar maken op het grote boze internet!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
***** Let op rongeharry heeft een eigen Topic gestart over zijn probleem ****

https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/quicknet-nl-wachtwoord-veranderen-36964
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Let ook op lijkt het zo of is dit werkelijk.
meestal @home mailadressen of ander merken van ziggo maar niet @ziggomail zelf of zie ik dat verkeerd?

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/quicknet-nl-e-mailwachtwoord-veranderen-36964

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/verschijnen-van-pop-up-scherm-dat-vraagt-om-opnieuw-contact-te-maken-met-de-server-imap-ziggo-nl-36936#post366673

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/0x800ccc0f-bij-smtp-zigoo-nl-587-startttl-bij-wifi-verbinding-35246#post366669

Zo zou het volgens Ziggo moeten en werken, hun support kan in d e log files zien als ze het doorzetten wat er zoals mogelijk fout gaat, of ze dat willen en doen is??????

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo maandagmorgen welkom op onze Community.

Zoveel meldingen is om gek van te worden! Vooral omdat er niet duidelijk bijstaat waar de oorzaak zit.

Controleer eerst of de gebruikersnaam en wachtwoord goed zijn. Wanneer je kan inloggen op webmail weet je zeker dat je dat goed hebt! Om te bepalen waar het verder aan kan liggen kun je eenvoudig checken of een ander e-mail programma wel werkt. Download en installeer gratis Mozilla Thunderbird. Pas dan stap voor stap onze instellingen toe. We horen graag hoe dit afloopt.

Ik heb de afbeeldingen die je geplaatst hebt verwijderd. Je volledige e-mail adres is daarop te zien en dat is niet handig in verband met je privacy.

Zpiep Hier - maar ook in andere topics - schrijf je dat support medewerkers in logbestanden kunnen kijken. Je suggereert dat dit de eerste stap in de behandeling is. Dit is niet het geval. Wij medewerkers kunnen niet meekijken met het inlog gedrag van onze klanten! Wanneer er een fout in het e-mail systeem is ontdekt geven wij dit door aan het e-mail team. Daar zijn wel IT-Engineers die toegang hebben tot logbestanden. Voordat we iets aan dat team doorgeven sluiten we praktische oorzaken uit, op een praktische manier.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Hallo Anne H Ziggo precies dat bedoel ik met support medewerkers bij Ziggo kunnen de log files zien.
Dat blijft juist alleen niet elke support medewerkers op elk support level en dat is ook juist en maar goed ook. ( en heb ik nergens beweerd)

En dan vind ik persoonlijk dat als een eerste level die daar niet kan kijken, dan een klant hier bijv naar forum verwijzen , of gewoon van wij weten het ook niet een "not done" reactie is in minstens een aantal gevallen die ik hier voorbij heb zien komen.

Ik ben overigens begonnen toen ik dit aanhaalde met dit kan men "doorzetten bij support" en daarna alleen nog maar genoemd dat men dat kan.

Dat uitsluiten wat je hierboven schrijft , lijkt gezien de teksten in een aantal gevallen "kluitje riet".. ( men schrijft in de topics hier: Ziggo support kan niet verder helpen, Ziggo support weet het ook niet meer, Ziggo support zegt gebruik andere mail, Ziggo support zegt vraag het in dit forum enz)

Deze teksten daar meermaals gelezen hier lijken mij geen "onwaarheden"van de Topicstarters.

Dus heeft dat wat jij schrijft bij support eerste lijns niet voldoende plaats gevonden, en indien wel horen die opmerking van support medewerkers eigenlijk niet gemaakt te worden, maar zou wat jij beschrift plaats moeten hebben gevonden en wat ik dus hier dan ook geschreven heb.
Wanneer er een fout in het e-mail systeem is ontdekt geven wij dit door aan het e-mailteam. Daar zijn wel IT-Engineers die toegang hebben tot logbestanden.


Als Ziggo mail bij een klant niet werkt en men krijgt dit met eerste lijns support niet opgelost, dan zit er een fout in het emailsysteem. ( lees emailsysteem is de gehele route, en de log files waar duidelijk meer info in staat , zijn o.a. op ziggo mailservers, dan gaat men normaliter niet eerst allerlei andere zaken doen/adviseren die mogelijk tijdverspilling zijn.
1 praktijk Voorbeeldje hoeft niet identiek te zijn!: tenminste bij klanten met mailprobleem op onze mailservers daar kijken we gelijk in log file en weten dan of bijv tls versie te oud is enz. en gaan pas daarna zeggen update uw mailprogramma, niet op voorhand al zoals andersom Ziggo support het nu doet lijkt het hier in forum, dat nlm. is eigenlijk onpraktisch vanuit zicht eindgebruikers)



Ook omdat geen van die topicstarters hier in een reply op mijn vraag over log file info een antwoord heeft gegeven dat ze die hebben neem ik aan dat men die niet gehad heeft en dit mogelijk niet plaats heeft gevonden?


DE "vele" topic starters indien ze wel goed geholpen zijn bij support eerste lijns en log files info enz wel heeft plaats gevonden kunnen dit bij aan mij mededelen of hier op forum en ja dan zeg ik natuurlijk sorry. :blush:

Mensen die Support zoeken / nodig hebben aan telefoon enz verwijzen naar een niet Support forum , ( in ieder geval zeggen jullie dat van Ziggo dat het hier geen officiëel Ziggo support forum is) vind ik niet werkelijk een praktische manier vanuit klanten met zo een probleem gezien. ( als niet eerst dat emailteam in d elog files heeft gekeken.

Zo ook is het pure tijdverspilling van ieder die hier met alle goede bedoeling tracht te helpen en dat deels maar moet raden met glazen bol enz terwijl er foutmeldingen uit log files aanwezig zijn in de meeste gevallen ergens. :rage:


Overigens ik heb ook hier geschreven dat het er van af hangt wie men bij support aan de lijn krijgt, want ook ik weet dat het bij Ziggo support wel degelijk goed kan gaan men moet alleen geluk hebben de juiste mensen aan de lijn te krijgen.
o.a. hier https://community.ziggo.nl/e-mail-103/lieve-ziggo-doe-wat-aan-u-support-bij-vooral-mailblokkades-bijv-37047

Let op is maar mijn mening dat hier duidelijk iets verbeterd kan worden, hoeft dus niet. :wink:
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Anne H Ziggo nu we toch bezig zijn over support en Ziggomail

Ook dit is reine tijdverspilling norton uit laten zetten modem reset nieuw modem enz hmm
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/beveiligingscertivicaat-bij-ziggo-mail-wordt-onveilig-bij-openen-van-een-mail-36999#post367428

Sorry maar dat lijkt wel iets van bananasplit in plaats van serieus support. :sweat_smile:
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Sorry aan Topic starter dat jou Topic volloopt door mijn toedoen, hoop echter dat het voor jou en meerdere met mijn opmerkingen wat duidelijker en sneller tot werkelijke oplossingen gaat komen vanuit Ziggo support, zoniet dan is in ieder geval meer duidelijkheid hoe men daar en hier werkt ( of juist niet) voor de lezers hier. :wink:

Voor zover men mij niet gelooft ik suggereer niet eerste support lijn kan in log files kijken.
Wel dat dit bij Ziggo support mogelijk is indien men het "doorzet" en veel tijdverspilling en ergernis zou kunnen voorkomen als men dat ook werkelijk op de juiste wijze tijdig doet bij support aanvragen

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/0x800ccc0f-bij-smtp-zigoo-nl-587-startttl-bij-wifi-verbinding-35246#post366669

Ziggo support kunnen log files inzien als ze de moeite nemen en het doorzetten, dan hoeft men hier in forum niet met een glazen bol te raden


enne
Zo zou het volgens Ziggo moeten en werken, hun support kan in d e log files zien als ze het doorzetten wat er zoals mogelijk fout gaat, of ze dat willen en doen is??????


Een officiëel support forum ( voor betalende klanten) vind ik waar men rechtstreeks officiëel support van Ziggo support medewerkers binnen een vast max x tijd gaat krijgen, en men dat ook duidelijk maakt, hier moet men maar afwachten of een Ziggo medewerker langs komt en wel of niets iets doorzet.
Dan is verwijzen naar zo een forum bij een echt support probleem door Ziggo support medewerkers handig, maar onzinnig en tijdverspilling als de Ziggo helpdesk / support wel degelijk zelf meer had kunnen doen om daadwerkelijk een Ziggo probleem op te lossen.

Zijn bijv klanten die tot 40 dagen zonder werkende aansluiting zitten na verhuizing naar dit forum verwezen of omdat ze het niet meer weten hier komen en pas dan met geluk iets van support werkelijk gaat draaien is niet de juiste weg, eerder de wereld op zijn kop. is maar 1 schrijnend voorbeeld.


Even forum is handig leuk en zinvol dat bedoel ik niet en respect aan ieder die hier de tijd nemen om te helpen!

Daar kan Ziggo ook zelf iets meer doen en bijv de eerste lijns support medewerkers beter opleiden / instrueren om zoveel mogelijk onzin en tijdverspilling te voorkomen, de goede daargelaten. ( laatste paar dagen genoeg voorbeelden hier) ( en met goede bedoel ik niet dat ik ervan uitga dat iedere medewerker natuurlijk goede bedoelingen heeft maar wel het kennisniveau)
Zo ook eigenlijk best noodzakelijke info's bij werkelijk lastige problemen waar log files errors enz heel zinvol zijn aan die klanten te verstrekken!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik lees dat veel problemen worden gemeld mbt Outlook en het opslaan van inloggegevens en dat bij meerdere providers, aangezien Outlook een product van Microsoft is zou ik daar eens een epistel van meerdere kantjes en het liefst vetgedrukt naar toe sturen :joy:
Dit even los van de kennis/kwaliteit van de eerstelijns support bij Ziggo.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
mguzz wrote:
Ik lees dat veel problemen worden gemeld mbt Outlook en het opslaan van inloggegevens en dat bij meerdere providers, aangezien Outlook een product van Microsoft is zou ik daar eens een epistel van meerdere kantjes en het liefst vetgedrukt naar toe sturen :joy:




Dit even los van de kennis/kwaliteit van de eerstelijns support bij Ziggo.



Die krijgen ze daar dagelijks meerdere hihi :wink:

Meestal is het toch het mailaccount of mailserver / route zelf wat problemen veroorzaakt ( indien men de handleiding ook van Ziggo enz gevolgd heeft en juiste instellingen gezet heeft ofcourse), is nu eenmaal 1 van de meest gebruikte mailclients op pc's en daarom zoveel op het web.

De Support Ziggo kan en mag men hier niet los van zien jammer. maar waar.

Dat dit forum geen support forum is en er een niet of bijna geen wisselwerking is van dit "help help help" forum met de Ziggo support staat o.a. hier geschreven ook jammer want die medewerkers van Support verwijzen je wel naar dit forum andersom ........ en dat is echt kluitje riet niet dan?

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/beveiligingscertivicaat-bij-ziggo-mail-wordt-onveilig-bij-openen-van-een-mail-36999#post367500
Gemeld dat ik, op aanraden van Ziggo zelf, om een oplossing gevraagd heb op dit forum en diverse antwoorden heb gekregen. Gevraagd of zij dit forum ook raadplegen. Antwoord was: nee, hier doen we niets mee
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Of het wettelijk moet en allemaal kan weet ik niet maar er zijn volgens mij mogelijkheden om e.a. op te vragen aan log file info's gekoppeld an naam / emailadres ips van klanten, in ieder geval de support aanvragen enz

Natuurlijk alleen door die personen zelf of wettelijk vertegenwoordigers betreft nieuwe privacy regelgeving enz

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/ziggo-mail-vraagt-steeds-om-een-wachtwoord-34852/index2.html#post367582
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Het wordt erg theoretisch, en groot gemaakt allemaal. Duidelijker wordt het niet. Het is veel en ik mis een beetje samenhang, de rode draad. De topic starter heeft er niet veel aan, maar dat is een aanname van mij.

Stap 1 bij e-mail problemen is niet in de logs duiken. Stap 1 is een praktische probleem analyse om te bepalen waar de oorzaak zit. Zit de oorzaak bij Ziggo door een bug? Dan gaan we daar zeker wat mee doen. Maar dat is in de praktijk pas vast te stellen na een analyse. Na slechts een klein testje thuis met Thunderbird weten we wat er aan de hand is. Dit is ook aangeraden door andere Community leden. Door als moderator hier op ons Klant helpt Klant forum te reageren en adviezen te geven ben ik van mening dat we nog steeds support geven aan de topic starter.

maandagmorgen Zou je onderstaande willen uitvoeren en ons laten weten wat de resultaten zijn? Daarna helpen we je gewoon verder 🙂
Controleer eerst of de gebruikersnaam en wachtwoord goed zijn. Wanneer je kan inloggen op webmail weet je zeker dat je dat goed hebt! Om te bepalen waar het verder aan kan liggen kun je eenvoudig checken of een ander e-mail programma wel werkt. Download en installeer gratis Mozilla Thunderbird. Pas dan stap voor stap onze instellingen toe. We horen graag hoe dit afloopt.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Anne H Ziggo daar heb je best gelijk en ook een punt sorry.

Vooral ook omdat de TS alleen tot nu toe de topicstart geplaatst heeft en verder nog geen enkele reply op tips en adviezen.

Dus mogelijk is het bij maandagmorgen zelfs reeds opgelost.

De rongeharry kan ook indien met tips niet verder komt een eigen topic starten dan, als blijkt dat of maandagmorgen niet meer reageert of het daar reeds verholpen is.
rongeharry

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Mijn probleem is reeds opgelost door de helpdesk. Ik heb vol lof gereageerd .
maandagmorgen
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Beste mensen, bij deze reageer ik. [Op voorhand: het probleem is nog niet verholpen...…..]
Fijn dat u mij wilt helpen, maar "Anne H Ziggo" heeft gelijk -> het wordt (te) groot gemaakt, én daardoor wordt het niet duidelijk(er).
Ik heb mijn probleem, volgens mij, helder en voldoende beschreven. Anderen, sommigen, halen er van alles bij. Het gaat om de MELDING die steeds terugkomt, en dat is storend. Ik kan gewoon gebruikmaken van e-mail! Ik heb eerder, ter controle, al ingelogd op webmail en dat ging allemaal goed. En mijn e-mail(programma) werkt dus -nog- gewoon. Ik hoef daarom niet een ander e-mailprogramma te proberen, zoals Anne voorstelt.
Dit is de stand van zaken. Als er géén oplossing is voor de terugkomende, storende, irritante melding, behoudens een systeemfout eruit halen, houdt het voor ons als gewone klanten op, denk ik. Of niet? Voor een oplossing houd ik me uiteraard aanbevolen. Dat blijft spannend!
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste maandagmorgen,
Dit was een foutje van MS, Werk uw Outlook 2016 bij naar de meest recente versie.
"File->Account->Office Updates->Update Now"

Werkt dit niet maak dan gebruik van de herstel functie van Office 2016, Instructies zijn gelijk voor Office365.

Mocht het nogsteeds niet werken, zou je dan de build van outlook met ons willen delen.

MVG
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Jonathan-458 TOP, dank je, die melding kwam ik hier met IMAP account ook regelmatig tegen. Zojuist geupdate. Was dat een update van vandaag?
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Be rt,
Mooi, Uhm volgens mij ergens begin februari.

Kwam er in elkgeval vorige week achter dat dat de permanente oplossing is, het opnieuw toevoegen of nieuw profiel aanmaken met het "probleem" email account loste het soms ook op.

Had mogelijk weer te maken met Web Account Manager ofzo.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic