1
Vraag
2
Reacties
Fred Versteeg

Level 5
  • 61Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes

Sterk wisselende internetsnelheid, 'blokjes' op de tv

Hallo

Een paar maanden geleden had ik hetzelfde probleem, al viel toen ook nog regelmatig de internetverbinding helemaal weg en startte de modem steeds opnieuw op.

Er is toen een monteur gekomen die de hoofdaansluiting heeft vervangen. Ik hield nog last van wisselende internetsnelheid, maar de tv deed het goed. Helaas is het probleem er weer.  

Het probleem ligt volgens mij aan de wandcontactdoos in de woonkamer. De hoofdaansluiting zit in een meterkast die echter in een gemeenschappelijke hal buiten mijn appartement staat. Vanaf daar loopt er een oude coaxkabel naar de woonkamer.

Er is al gesuggereerd op dit forum dat die kabel het probleem kan zijn. Maar zou er dan soms weken lang geen en dan weer wel een probleem zijn? Ik heb die monteur toen gevraagd om ook even de wandcontactdoos eraf te halen en te kijken of die goed verbonden was met de coax-kabel. Hij vond dat niet nodig.

Maar het valt mij op dat als ik een beetje friemel met die aansluiting - aandrukken - het soms opeens een tijd goed gaat. Dus geen blokjes in beeld, hoge internetsnelheid. Kortom ik zou het prettig vinden als er - zeker nu de EK net begonnen is - er binnenkort een monteur kan langs komen.

 

29 Reacties 29
Fred Versteeg
Topicstarter
Level 5
  • 61Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes

Nog even ter verduidelijking: tot ongeveer september 2020 had ik geen last van die wisselende internetsnelheden. En ik zou het nog beter moeten checken, maar het lijkt er op dat dit vooral tussen 12.00 uur 's middags en ca. 11.00 uur 's avonds speelt. Ergens in juli zijn er trouwens nog geen 100 meter van mij vandaan 2 5G-masten neergezet. Geen idee of dat een rol speelt.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@Fred Versteeg Bedankt voor de opheldering!
Ik ben het met @Bert eens dat het signaal veel te wensen overlaat. Dit wordt dusdanig gehinderd dat jouw internet niet goed werkt. Hiervoor heb ik dan ook een monteur ingepland voor donderdag 01-07-2021 tussen 8:00-13:00 uur.

Mocht dit niet gelegen komen, mag je de afspraak verplaatsen in Mijn Ziggo.

Laat je even weten hoe het is gegaan? 

Fred Versteeg
Topicstarter
Level 5
  • 61Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes

Dag Jiri

Bedankt!

Fred Versteeg
Topicstarter
Level 5
  • 61Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes

Dag Jiri

Vandaag is er al een monteur gekomen. Ik werd gisteren door Ziggo gebeld dat ze in Leiden bezig zijn met een speciale klantvriendelijkheidscampagne en er kon al eerder een monteur komen die kennelijk extra tijd mag nemen voor een klus en ook geen extra kosten doorberekent.

Enfin: alles is nog eens vervangen en opnieuw gemonteerd. En helaas, die oude lange coax kabel van meterkast naar woonkamer is het probleem. Maar nu weet ik in ieder geval helemaal zeker dat het daar aan ligt. Ik ga nu eerst eens de woningbouwvereniging bellen of een nieuwe kabel op mijn kosten komt, of dat er misschien iets te regelen valt. Mocht ik ooit verhuizen, dan hebben nieuwe huurders er tenslotte ook baat bij.

Voorlopig kan ik er wel mee leven. Ik ben geen gamer, dat scheelt.

Bedankt, ook @Bert , voor alle hulp. In ieder geval is de dienstverlening van Ziggo uitstekend geweest. Dat mag ook wel eens gezegd worden!

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor de update en bedankjes @Fred Versteeg! Ook fijn dat een monteur eerder -en kosteloos- kon helpen! Dat dat deze monteur e.e.a heeft vervangen en opnieuw gemonteerd is natuurlijk ook goed, al is het nieuws over die kabel tussen de meterkast en woonkamer minder. 

Wel goed dat je hier bij de woningbouwvereniging achteraan gaat, hopelijk kan die kabel alsnog snel worden vervangen zodat je straks ook ongestoord tv kunt kijken 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Erik P @Fred Versteeg Is de monteur voor morgen donderdag 01-07-2021 tussen 8:00-13:00 uur, uit het systeem gehaald?

 

@Fred Versteeg Je kunt dat zien in Mijn Ziggo onder monteursafspraken.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Geen zorgen @Bert en @Fred Versteeg: er zijn geen open afspraken 🙂

Fred Versteeg
Topicstarter
Level 5
  • 61Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes

Dag Bert

Ik kreeg gisteren al een mailtje van Ziggo dat die afspraak geannuleerd was. Zoals ik al zei: de dienstverlening was prima!

Fred Versteeg
Topicstarter
Level 5
  • 61Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes

Dag Erik en @Bert 

Inmiddels is het vrijdag 2 juli: ik heb sinds woensdagmiddag op diverse tijdstippen de Ziggo speedtest gedaan: continu hoog. Minimaal 68 Mbps, meestal gewoon rond de 75 (mijn max). Kortom het lijkt erop dat de wisselende internetsnelheid toch voornamelijk te wijten was aan niet goed aangesloten pluggen/stekkers (ik weet niet wat de juiste benaming is). Zoals ik al eerder schreef: deze monteur heeft alles opnieuw aangesloten.

De lange kabel van meterkast naar woonkamer zorgt wel voor enig signaalverlies, maar dat heeft kennelijk toch geen invloed op de downloadsnelheid. Kortom, hier zit een zeer tevreden klant die gelukkig ook geen nieuwe kabel hoeft te trekken!

PS: @Erik P De tv was al geen probleem nadat ik de splitter had vervangen. Het was tv kijken via Ziggogo dat problematisch was door die wisselende snelheid - soms teruglopend tot onder de 20 Mbps  - en  bufferen veroorzaakte. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Fred Versteeg, ik ben blij dat jij weer blij bent. Goed om te lezen dat één en ander naar volle tevredenheid is opgelost. Ook de waarde van de Community leden wordt maar weer eens onderstreept 😉

Geniet van je diensten en mochten we je nog eens mogen helpen, wees altijd welkom!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic