Hallo
Een paar maanden geleden had ik hetzelfde probleem, al viel toen ook nog regelmatig de internetverbinding helemaal weg en startte de modem steeds opnieuw op.
Er is toen een monteur gekomen die de hoofdaansluiting heeft vervangen. Ik hield nog last van wisselende internetsnelheid, maar de tv deed het goed. Helaas is het probleem er weer.
Het probleem ligt volgens mij aan de wandcontactdoos in de woonkamer. De hoofdaansluiting zit in een meterkast die echter in een gemeenschappelijke hal buiten mijn appartement staat. Vanaf daar loopt er een oude coaxkabel naar de woonkamer.
Er is al gesuggereerd op dit forum dat die kabel het probleem kan zijn. Maar zou er dan soms weken lang geen en dan weer wel een probleem zijn? Ik heb die monteur toen gevraagd om ook even de wandcontactdoos eraf te halen en te kijken of die goed verbonden was met de coax-kabel. Hij vond dat niet nodig.
Maar het valt mij op dat als ik een beetje friemel met die aansluiting - aandrukken - het soms opeens een tijd goed gaat. Dus geen blokjes in beeld, hoge internetsnelheid. Kortom ik zou het prettig vinden als er - zeker nu de EK net begonnen is - er binnenkort een monteur kan langs komen.