Beste,
Bij deze de vraag of er op mijn aansluiting inmiddels full dual stack beschikbaar is in bridge.
Er is in mei onderhoud geweest, dus ik heb een beetje hoop.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Raymond_P Jouw vraag is mij helaas niet helemaal duidelijk. Wil je dat je wel of niet meegenomen wordt in toekomstige firmware upgrades? Het krijgen van de bac*** bootfile heeft in eerste instantie puur te maken met de omzetting naar het andere provisioningsysteem zodat voormalig UPC en voormalig Ziggo beiden op hetzelfde platform zitten. Daarna worden alle klanten gefaseerd overgezet naar IPV6 Full DS.
@Raymon_P Geen probleem. 😉 Het klopt dat de omzetting naar de bac*** firmware de deur openzet naar Full Dualstrack. Dit zal naar verwachting in de loop van de zomer het geval zijn nadat de bootfiles allemaal zijn aangepast. Indien je de huidige firmware versie eerst wilt vasthouden, dan kan ik dit doorgeven aan een van mijn collega's van Engineering.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit kun je zelf controleren. Het modem moet hiervoor een nieuw type boot file hebben ontvangen met de naam bac10x000106yyyyyyyyyyyy. Zie ook dit topic.
@tobiastheebe Ik heb nog een ouderwetse.
Met gepinde 12.5.3208 firmware en geforceerde ipv4 krijg ik alsnog een bac* bootfile? Ik had begrepen dat dit expliciet niet het geval zou zijn.
Beide zullen geen effect hebben hierop. Zodra de nieuwe boot files beschikbaar komen op het CMTS, wordt naar alle modems een reset-opdracht verstuurd via SNMP (docsDevResetNow), zodat het modem de nieuwe boot file ophaalt via TFTP.
De migratie van de boot files in fUPC neemt nog ongeveer twee maanden in beslag.
Duidelijk. Dan wacht ik daar nog even op. 🙂
@tobiastheebe @Paul
Inmiddels een bac10* config file ontvangen. Bij deze dus de vraag 12.5.3208 te un-pinnen als full dual stack nu mogelijk is in bridge.
@Raymond_P Jouw vraag is mij helaas niet helemaal duidelijk. Wil je dat je wel of niet meegenomen wordt in toekomstige firmware upgrades? Het krijgen van de bac*** bootfile heeft in eerste instantie puur te maken met de omzetting naar het andere provisioningsysteem zodat voormalig UPC en voormalig Ziggo beiden op hetzelfde platform zitten. Daarna worden alle klanten gefaseerd overgezet naar IPV6 Full DS.
@Paul Excuses voor de onduidelijkheid.
Je hebt in maart firmware (12.5.3208) gepinned om issues in nieuwe firmware omtrent ipv6 tunnels te ontlopen.
Van @tobiastheebe had ik begrepen dat het hebben van een bac* firmware de deur open zet voor full dual stack in bridge. Het leek mij dan handig om de firmware pinning ongedaan te maken.
Maar als er nog geen FDS beschikbaar is voor mij dan moet dat dus uitgesteld worden.
@Raymon_P Geen probleem. 😉 Het klopt dat de omzetting naar de bac*** firmware de deur openzet naar Full Dualstrack. Dit zal naar verwachting in de loop van de zomer het geval zijn nadat de bootfiles allemaal zijn aangepast. Indien je de huidige firmware versie eerst wilt vasthouden, dan kan ik dit doorgeven aan een van mijn collega's van Engineering.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.