1
Vraag
2
Reacties
Spywatcher

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Statische ARP

Hallo, ik zit al een tijdje te stoeien met Wake on Lan ( Wan ). Ik wil via mijn android telefoon mijn computer kunnen aanzetten en kunnen overnemen. Momenteel gebruik ik daar Teamviewer voor.

Wake on Lan heb ik aan staan in de Bios en in mijn netwerkkaart, ook heeft mijn computer een vast IP. Wake on Lan werkt maar zodra mijn computer eventjes uit heeft gestaan werkt het niet meer.

Na een zoektocht op internet kwam ik verhalen tegen over ARP. Wat ik eruit begrijp is dat mijn Ziggo modem, De ConnectBox, mijn computer niet meer ziet zodra hij eventjes heeft uitgestaan omdat het mac adres van mijn computer uit de ARP Table verdwijnt. Hierdoor kan de connectbox geen pakketjes meer sturen naar mijn computer.

Mijn vraag concreet is: Is het mogelijk om een statische ARP toe te voegen in de ConnectBox ?

Alvast bedankt!
Groetjes, Michael
20 Reacties 20
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok dat kan. Hebben/hadden die NICs van jou dan een "ARP Offload" Property dia AAN stond?
Want dan werkt remote WOL via het externe IP naar het lokale Ip van de host.
Daarom geef ik als eerste advies dit te bekijken.

Mijn oorsponkelijke probleem was: Remote WOL werkt op 1 Computer, maar niet op andere.
Ben erin gedoken en ontdekte na lang zoeken die ARP Offload van de NIC van die ene Computer &
wist inmiddels meteen hoe dat hele Remote WOL in elkaar stak.
Ik moet zeggen dat er op het Web heel veel onzin te vinden was over dit.
Gelukkig vond ik de pareltjes toen ook.

Gr Han
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic