1
Vraag
2
Reacties
Petrus123

Level 2
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Statisch IP adres via VPN abonnement?

Om mijn dynamisch extern Ziggo IP adres statisch te houden heb ik voor zo´n 55 dollar/jr een abonnement bij een DDNS provider. Is nodig om blijvend vanuit afstand in mijn IP camera recorder te kunnen inloggen. Nu las ik dat o.a. Surfshark een interessante VPN aanbiedt.

Mijn vraag is nu: als je een VPN abonnement neemt, heb je dan ook meteen een statisch extern IP adres? Dan verschuif ik namelijk die DDNS 55 dollar naar VPN, én heb meteen VPN veiligheid.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

DDNS verzorgt dat de statische domeinnaam gekoppeld blijft aan het dynamische IP adres. Een DDNS geeft je dus geen statisch IP adres. Het koppelen van je DDNS domein aan een VPN server zal de VPN provider niet blij maken.

 

Uitgaande VPN is schijnveiligheid, je gaat dan niet thuis het internet op, alleen maar op een ander plek hier op aarde. Het enige is dat je dan met vele andere vanaf die VPN server het internet op gaat. Websites kunnen nog steeds je surfgedrag monitoren middels gebruikte webrowsers, cookies en dergelijke. VPN tunnels kunnen regio blokkades omzeilen maar kunnen ook veel andere problemen veroorzaken op je internet verbinding. De community staat hier vol van.

 

Voor je camera moet je zelf direct op je internet aansluiting verbinding maken vanaf het internet. Dat kan door zelf een eigen beheerde ingaande VPN server te gebruiken of direct via port fowarding en eventueel DDNS. Dat kan niet andersom via een uitgaande VPN verbinding. En 55 dollar voor een DDNS is weggegooid geld, er zijn gratis DDNS provider zoals Duckdns.org en werken prima.

Bekijk in context

6 Reacties 6
BijnaWakker

Level 5
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Dit is afhankelijk van de VPN. Gewoonlijk zou het meer kosten om een statisch IP-adres van hen te krijgen.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

VPN veiligheid is een wassen neus imho. Zulke commerciële VPNs geven ander gedoe en kosten ook geld. dynu.com biedt een gratis ddns. Gebruik ik al jaren. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik gebruikte zelf altijd no-ip

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

DDNS verzorgt dat de statische domeinnaam gekoppeld blijft aan het dynamische IP adres. Een DDNS geeft je dus geen statisch IP adres. Het koppelen van je DDNS domein aan een VPN server zal de VPN provider niet blij maken.

 

Uitgaande VPN is schijnveiligheid, je gaat dan niet thuis het internet op, alleen maar op een ander plek hier op aarde. Het enige is dat je dan met vele andere vanaf die VPN server het internet op gaat. Websites kunnen nog steeds je surfgedrag monitoren middels gebruikte webrowsers, cookies en dergelijke. VPN tunnels kunnen regio blokkades omzeilen maar kunnen ook veel andere problemen veroorzaken op je internet verbinding. De community staat hier vol van.

 

Voor je camera moet je zelf direct op je internet aansluiting verbinding maken vanaf het internet. Dat kan door zelf een eigen beheerde ingaande VPN server te gebruiken of direct via port fowarding en eventueel DDNS. Dat kan niet andersom via een uitgaande VPN verbinding. En 55 dollar voor een DDNS is weggegooid geld, er zijn gratis DDNS provider zoals Duckdns.org en werken prima.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

en als het een merk recorder is dan heeft deze ook een eigen app en daarvoor heb je geen extra toeters en bellen voor nodig.

Jouw ip adres zal niet elke dag wijzigen....en gebeurt dit onverwachts toch een keer dan stel je het toch zo weer bij. 55 dollar mag je naar mij overmaken 🤣

Petrus123
Topicstarter
Level 2
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor jullie reacties! Kan ik wat mee! Mijn ip camera recorder heeft geen wifi verbinding en loopt dus bedraad via de Connectbox. Ik nam die Oracle Dynddns omdat het 2x gebeurde dat Ziggo mijn ip wijzigde terwijl ik in het buitenland was. En dus niet meer via de app kon inloggen omdat er niemand in de woning even het nieuwe ip in de recorder in kon voeren. Bij deze mijn ddns provider opgezegd, en zal het eens proberen via no-ip of dynu.com. En de VPN-beker laat ik aan me voorbij gaan......

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic