Goedendag, Iedereen 😁
mijn vraag die ik heel lang afvraagt hoe het nou in elkaar zit met StateFull DHCPV6 / Stateless SLAAC welke nou het beste is om te gebruiken ik gebruik namelijk ook Wi-Fi Accespoints en die geven soms een storing maar hoe zit dat nou in elkaar welke mode is nou het beste om te selecteren voor een volledige goede Internet Service. ??? Ik gebruik op dit moment StateFull DHCPv6.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik zou stateful naar stateless aanpassen. Stateless DHCPv6 + RA/SLAAC is de aanbevolen methode voor toewijzing van IPv6-adressen. Stateful DHCPv6 is niet compatibel met Android.
Wi-Fi Accespoints en die geven soms een storing
'Een storing' heeft verschillende mogelijke oorzaken en vereist verder onderzoek + meer informatie. Ik verwacht niet dat het verband houdt met DHCPv6.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zou stateful naar stateless aanpassen. Stateless DHCPv6 + RA/SLAAC is de aanbevolen methode voor toewijzing van IPv6-adressen. Stateful DHCPv6 is niet compatibel met Android.
Wi-Fi Accespoints en die geven soms een storing
'Een storing' heeft verschillende mogelijke oorzaken en vereist verder onderzoek + meer informatie. Ik verwacht niet dat het verband houdt met DHCPv6.
Ik zie deze adviezen op dit forum: Problemen met je verbinding op Android met IPv6? F... - Ziggo Community
1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'
Sporadisch kwam bij Android voor dat bepaalde apps (welke van IPv6 gebruik maken om een verbinding naar een server op te bouwen) erg traag laden. Door DHCPv6 op stateful in te stellen valt Android terug naar IPv4 en was het probleem opgelost. Normaliter zou deze instelling echter niet nodig moeten zijn en ik adviseer dan ook om deze alleen toe te passen als sprake is van het eerder genoemde probleem. Onder normale omstandigheden moet IPv6 prima functioneren.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.