Beste Ziggo,
Ik ben van plan een eigen kabel modem te gaan gebruiken en denk dan de Fritz 6690 of ander type.
Staat er ergens op de Ziggo support site een stappen plan hoe dit te regelen? Of is dit ergens te krijgen.
Ik lees nml best wel wat issues in de forum en aandachtszaken.
Dit voordat ik ga bestellen en beginnen.
Hartelijke dank.
Opgelost! Ga naar oplossing.
hallo Bertus12 en iedereen,
Het was een eitje met de Fritz. mac adres inderdaad gewoon alles achter elkaar en ging eigenlijk erg makkelijk.
had wel een 2FA issue dat langer duurde. Lol. Ik was in nog geen 30 minuten klaar overstappen Ziggo naar Fritz. Modem
En wat een verbetering nu al. Sneller internet bij standaard meer mogelijkheden en sneller in je router komen. Nu verder perfectioneren. Dank iedereen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Super snel en dank Bert.
@Diepenh schreef:Ik lees nml best wel wat issues in de forum en aandachtszaken.
Dit voordat ik ga bestellen en beginnen.
Ik principe werkt met Fritz!Box 6660 of 6690 gewoon alles Plug&Play. Geen issues.
Maar... Er kan best wat fout gaan tijdens het proces, vooraf goed lezen, en hier vragen stellen als je twijfelt. Dus meer dan goed dat je je bewust bent en dit bericht plaatst. Zie link die Bert plaatst.
Bedenk wel:
Het activerings proces bij Ziggo lijkt automatisch, maar:
Support:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Ok Bertus12,
Ik ga dit morgen doen. Fritz6690 gekocht. Ergens een aardige aanbieding gevonden.
Ik zie in het stappen plan dat je een MTA en CM Mac adres moet gebruiken (onderkant van de modem) echter als ik nu in de ziggo app registreer modem wil doen (ik wil even de menu’s bekijken) dan is de bovenste regel MAC adres daarna MTA MAC adres Merk optioneel en model optioneel.
Mijn aanname is nu dat de bovenste regel de CM MAC is. Heb ik gelijk?
En een andere aanname is als de Fritz niet gaat werken gewoon de oude Ziggo weer kan aansluiten en alles werkt weer.
Ook heb ik gelezen op de Ziggo site dat je juist een Docsis 3.1 moet hebben als voorwaarde terwijl de Arris een 3.0 versie is.
Ik heb geen telefonie meer , dat scheelt.
Zie ook https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/eigen-modem
hoor graag
Je hebt deze sticker op het modem https://nl.avm.de/service/vrije-modemkeuze/fritzbox-op-de-aansluiting-van-ziggo-configureren/
Dan in de "Mijn Ziggo App":
Even tijd voor nemen, heel zorgvuldig overtikken en geen fouten maken.
Bij terugschakelen naar het Ziggo Modem kan je een andere optie in de "Mijn Ziggo App" gebruiken (alleen zichtbaar als je Fritz!Box actief is):
Ha goedemorgen Bertus12,
Helemaal goed, had ik ook gevonden en snap je. Aardige optie ook als je evt terug wilt.
Ik ga dit vanmiddag doen. dank alvast voor de snelle antwoorden.
groet.
Oja Bertus12,
Een ding invoeren MAC adres met strepen of gewoon achter elkaar?
Da's een goede vraag. Maar dat is ook afhankelijk hoe de "Mijn Ziggo App" dit wil ontvangen.
Toen ik het deed bestond deze function voor de App nog niet.
Op de instructie pagina (https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/eigen-modem) staat:
Ik zou het dus eerst in dat formaat proberen in te voeren.
Hopenlijk is de App goed geprogrammeerd en helpt de App je automatisch op de juiste weg, bijvoorbeeld: De letter "O" kan nooit voorkomen in een MAC adres, dat moet dus het cijfer "0" zijn, de App zou dus automatisch de letter "O" al moeten weigeren.
Hey hallo Bertus12, zo zit ik er ook in. Als goed geprogrammeerd dan zitten er checks in met een typ masker
Heb nu opeens een 2FA probleem, hij wilt opeens mijn 2 weg activeren en ik zit in een loop. Kan niet meer een modem registreren zonder een twee weg FA geregeld te hebben .
hallo Bertus12 en iedereen,
Het was een eitje met de Fritz. mac adres inderdaad gewoon alles achter elkaar en ging eigenlijk erg makkelijk.
had wel een 2FA issue dat langer duurde. Lol. Ik was in nog geen 30 minuten klaar overstappen Ziggo naar Fritz. Modem
En wat een verbetering nu al. Sneller internet bij standaard meer mogelijkheden en sneller in je router komen. Nu verder perfectioneren. Dank iedereen.
Hoe bedoel je dat mac adres invoeren. Gewoon alles aan elkaar zonder dubbele punten of streepjes. Ga het ook wagen maar wil wel graag weten hoe je het adres invoert?
Mij lukt het niet om goed het mac adres in te vullen. Ik moet dubbele punten gebruiken maar dat accepteert de app niet. Zonder dubbele puntjes geeft de app streepjes in plaats van dubbele puntjes op het mac adres. Echter werken streepjes niet volgens Ziggo. Klantenservice geeft aan dat ik naar de community moet gaan en dat zij mij niet kunnen helpen.
Da's onzin. De Mijn Ziggo App wordt door de klantenservice ondersteund.
Als er op jou toestel iets niet goed werkt met het invoeren van het CM MAC en MTA MAC adres, dan is dat een bug en moet Ziggo dat fixen en is de klantenservice het aanspreekpunt.
Maar, kan je het nog eens uitleggen @Oude Jenever ? Je zegt:
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.