Mijn netwerk is al jaren super stabiel. Vorige week heb ik het nieuwe door ziggo toegestuurde modem geïnstalleerd. (compal, hiervoor had ik een ubee zonder problemen) Sinds de installatie is het dikke ellende. Mijn apparaten zijn al enkele malen hun verbinding verloren, in enkele dagen tijd. Video streams haperen op disney en Netflix op verschillende apparaten. En ik moet het modem resetten om weer even een normaal werkend netwerk te hebben. Ook de nvr is af en toe onbenaderbaar en lijkt zijn ip adres te verliezen en de port forwards die ingesteld staan lijken soms spontaan niet meer te werken. In het modem de betreffende forward uitschakelen en weer inschakelen lost het weer even op. Ik heb het nieuwe modem pas een paar dagen, maar dit is volstrekt onwerkbaar en ik begrijp niet hoe ziggo deze spullen kan leveren.
Kan iemand van ziggo ondersteuning mijn oude ubee modem terug activeren of een nieuwe ubee opsturen aub? Alles beter dan dit compal ding blijven gebruiken.
Huidige netwerk setup:
Ziggo toegangspunt, met daarop de nieuwe poa-01-b. Direct naar het nieuwe modem met bijgeleverde kabel. Vanaf daar het oude voorheen perfect werkende netwerk (24 poort switch, met ubiquiti unifi wifi access points, ubiquiti camera's, nvr, etc. Het wifi op het modem staat uitgeschakeld (zelfde als op de ubee voorheen) omdat dat goed afgehandeld wordt met het ubiquiti netwerk.
Alternatieven zoals het modem in bridge mode zetten en een eigen router gaan gebruiken zie ik als laatste redmiddel en moet niet nodig zijn, aangezien de oude ubee de dhcp afhandeling perfect verzorgde en 100 procent stabiel was.
Mocht iemand een gouden tip hebben om dit instabiel modem wel fatsoenlijk te krijgen dan hoor ik het graag.