1
Vraag
2
Reageer en help mee
pvkan

Level 3
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Spreekt de connectbox zichzelf tegen ?

Hallo allemaal,

In de ander topic maak ik melding van een vreemd probleem waarbij mijn internet snelheid downstream soms halveert; in dit topic veronderstel ik dat de splitter in eerste instantie het probleem lijkt te zijn.
Gisteren heb ik contact opgenomen met de servicedesk van Ziggo en gevraagd om een nieuwe splitter. De medewerker in kwestie keek nog even mee met mij en zei dat mijn connectbox in router modus staat en niet in bridgemodus. Dit klopt echter niet met de werkelijkheid; mijn connectbox staat in bridge en in gebruik mijn eigen router (ivm wat meer instelmogelijkheden ). De bridge modus wordt nog eens bevestigd doordat ik de connectbox kan benaderen middels 192.168.100.1 ; in router modus zou dit 192.168.178.1 zijn. 
Kijk ik nu in de connectbox dan zie ik op de homepagina inderdaad ‘Router status” staan.
 

Ga ik echter naar de menuoptie “Status” dan zegt de connectbox dat hij in bridge modus staat hetgeen klopt met mijn configuratie.

De connectbox lijkt zichzelf dus tegen te spreken.

Is mijn connectbox nu zo in de war ? Is dat misschien de oorzaak van mijn downstream probleem ?
Of klopt het hoofdscherm wel en is de tekst gewoon wat ongelukkig gekozen ?
Was de helpdesk medewerker dan abuis ?

WIl iemand die zijn Connectbox (Aris) ook in bridgemodus heeft staan eens vergelijken ?


Peter

4 Reacties 4
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@pvkan Ik denk dat de helpdeskmedewerker het bij het verkeerde eind had.

pvkan
Topicstarter
Level 3
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Jan F.  Dank voor je reactie.

Is de melding op de homepage van de Connectbox dan wel correct ?
Hier staat immers ‘Router status’ terwijl hij in bridge staat. Beetje verwarrend ?

Peter

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@pvkan Inderdaad wat verwarrend, bij mij staat daar in met de connectbox in router mode: "verbonden".

Een schoonheidsfoutje. Uw configuratie werkt hopelijk wel naar behoren.

pvkan
Topicstarter
Level 3
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Jan F. Dank je wel voor het vergelijken.
Dan gaat het met de Connectbox verder goed en was de servicedesk medewerker blijkbaar abuis. Alles werkt verder prima, behalve dan die nog onverklaarbare halvering van de snelheid na een periode x. Maar daar is een ander draadje voor.

Thx 

Peter

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic