1
Vraag
2
Reacties
Tjado

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Spotify via Google Audio Chromecast i.c.m. Deco boosters

Ik heb Spotify verbonden met de Google Audio Chromecast en dat werkte goed totdat ik de drie Deco boosters heb geïnstalleerd van Ziggo. De wifi van het modem moest ik uitschakelen. Ik heb een Samsung J7 telefoon en de telefoon ziet alleen de audio chromecast als ik de telefoon opnieuw opstart en dan kan ik afspelen. De volgende dag echter moet ik mijn telefoon weer uit/inschakelen om weer verbinding te krijgen. De geldt ook voor de telefoon van mijnvrouw. Op mijn Laptop kan ik wel goede verbinding krijgen om spotify af te spelen op mijn Bose apparaat. Wie kan mij aan een advies helpen. Alvast bedankt. Tjado 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De Deco's zouden in AP mode geconfigureerd moeten zijn, is dat het geval? Zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de app.

 

Zijn de Deco's onderling via ethernet of Wi-Fi verbonden?

Bekijk in context

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Earth calling @Pasi 

Deco Problems - Urgent

Bekijk in context

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


in welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).

Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de wifi verbonden apparaten een IP-nummer uit de 192.168.68.xxx range en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!

Zowel de firewall, als de eigen IP-range kunnen verbindings-problemen veroorzaken, als u de Deco's in router mode in uw netwerk integreert. Juist omdat deze beide gemaakt zijn, om het wifi netwerk volledig los te koppelen én af te schermen van andere netwerken.

 


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

Bekijk in context

Tjado
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hartelijk dank voor de Tips! Ik ga het proberen. Groeten, Tjado

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De Deco's zouden in AP mode geconfigureerd moeten zijn, is dat het geval? Zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de app.

 

Zijn de Deco's onderling via ethernet of Wi-Fi verbonden?

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Earth calling @Pasi 

Deco Problems - Urgent

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


in welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).

Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de wifi verbonden apparaten een IP-nummer uit de 192.168.68.xxx range en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!

Zowel de firewall, als de eigen IP-range kunnen verbindings-problemen veroorzaken, als u de Deco's in router mode in uw netwerk integreert. Juist omdat deze beide gemaakt zijn, om het wifi netwerk volledig los te koppelen én af te schermen van andere netwerken.

 


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

Tjado
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hartelijk dank voor de Tips! Ik ga het proberen. Groeten, Tjado

Tjado
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is opgelost. Hartelijk bedankt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic