Beste communityleden,
Ik gebruik een Bluesound Powernode 2 waarmee ik voornamelijk muziek stream via Spotify. De Powernode is met een netwerkkabel aangesloten op de mediabox XL. Echter, sinds een maand of 8 wordt mijn Spotify luisterervaring hinderlijk verstoord door 'dropouts', m.a.w. een track kan zomaar om de zoveel tijd een fractie van een seconde onderbroken worden. Supervervelend dus.
Nu is Ziggo al twee keer langs geweest om alle bekabeling/aansluitingen te controleren/aan te passen, ik heb de Connectbox uitgeprobeerd, loste ook niets op, ik heb ellenlange mailwisselingen gehad met zowel de Bluesound support crew als Spotify en eigenlijk weet niemand wat de oplossing is. Ik moet wel zeggen dat die jongens van Bluesound onwijs behulpzaam zijn, snel reageren en alles uitproberen, echt klasse.
Het probleem doet zich alleen voor als de muziek gestreamed wordt naar de Powernode via de Mediabox XL. Wanneer ik een hotspot opzet op mijn iPhone en daarmee contact maak met de Powernode is het probleem verdwenen! Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik continu een hotspot moet opzetten, want dan gaat het wel erg hard met het databundeltje.
Het laatste advies van Bluesound is:
Router Settings:
- Multicast (mDNS) Enabled - Required for Bluesound Player Discovery
- IGMP Snooping Enabled - Required for Bluesound Player Discovery
- DHCP Reservation on the IP Address of the Player - To make a more reliable connection
In het instellingenmenu van de mediabox heb ik Multicast enabled en een static DHCP aangemaakt voor het MAC adres van de Powernode op IP adres 192.168.192.8
Maar IGMP Snooping kan ik nergens inschakelen.
Daarom de volgende vragen:
- Herkent iemand deze problemen en hoe het opgelost kan worden?
- Heb ik de Powernode op de juiste manier een vast IP adres gegeven? Er wordt namelijk nog steeds een DHCP lease aangemaakt.
- Hoe zet ik op een mediabox XL IGMP Snooping aan of uit?
Alvast bedankt voor het meedenken en eventuele reacties.
Groet,
Ivo