Hallo,
Nav dit topic . @Mariska , bedankt voor de hulp tot nu toe.
Wij hebben thuis last van sporadische latency spikes en connecties die spontaan wegvalt. Dit is vrij storend voor ons aangezien we veel thuis werken met VPN verbindingen en zoom calls.
Het grootste gedeelte van de tijd hebben we hier geen last van. Een aantal keer per week gebeurt dit. Als het gebeurt krijgen we een complete timeout als we pingen naar 8.8.8.8. Als de ping wel lukt is de ping response time variatie bijzonder groot (honderden ms).
Hier is een foto van onze AOP. De ziggo wijkkast staat tegen ons huis aan. Van AOP naar wijkkast is het waarschijnlijk <0.5m aan kabel.
Hier zijn onze downstream en upstream waardes:
Hier is een uitdraai van de logbestanden. Het probleem rond 05/08/2022 09:58:43 is de aanleiding voor dit topic.
Time Priority Description
08/08/2022 19:50:12 | notice | LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
07/08/2022 01:37:10 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
06/08/2022 21:49:9 | notice | LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
06/08/2022 21:48:54 | Warning! | LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
06/08/2022 21:48:26 | notice | LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
06/08/2022 00:34:8 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05/08/2022 10:04:27 | notice | LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05/08/2022 09:58:44 | Warning! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05/08/2022 09:58:43 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05/08/2022 09:58:43 | Warning! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05/08/2022 09:58:40 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05/08/2022 09:58:37 | Warning! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05/08/2022 09:58:35 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05/08/2022 09:57:43 | critical | Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05/08/2022 09:55:13 | Warning! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05/08/2022 09:55:8 | Warning! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05/08/2022 09:55:8 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05/08/2022 09:55:7 | Warning! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05/08/2022 09:55:7 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
05/08/2022 09:45:21 | Warning! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Ik hoop eigenlijk dat onze connectbox vervangen kan worden door een Ubee modem. De connectbox heeft functionaliteit die wij niet nodig hebben (wifi, DHCP, routing, telefonie). Een simpele modem zou voor ons ruim voldoende zijn.
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goed om te zien dat de signaalwaardes zo sterk zijn verbeterd @maurice.daverve! Maar wel naar dat je ondanks dat last hebt van connectie drops en een hoge jitter qua ping latency.
Met doel om het te fiksen heb ik je verzoek voor een gratis Ubee modem gehonoreerd. PostNL bezorgt dit modem zo snel mogelijk en daarna volgt een retrourdoos voor je huidige modem.
In de bevestiging per mail staat waarschijnlijk dat je een nieuwe Connectbox krijgt, maar dat is een standaard mail. Je krijgt echt een Ubee modem. Laat je weten hoe het gaat als je het nieuwe modem in gebruik hebt?
Ik heb de modem ontvangen. Het verschil in ping met de oude modem is aanzienlijk:
We hebben sindsdien geen connectie drops meer gehad.
Bedankt voor alle hulp!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Er zit behoorlijk wat ruis op je signaal wat resulteert in niet te repareren pakketten.
Post RS Errors zouden 0 moeten zijn.
Als 1e poging om één en ander op te lossen:
Ik heb de instructies gevolgd en het een dag aangekekene. Jammer genoeg zie ik nog steeds post RS errors en timeouts:
Time Priority Description
09/08/2022 20:50:33 | notice | LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
08/08/2022 23:08:48 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:0d:1e:1b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:50:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Overigens ben ik zeer nieuwsgierig waarom het verwijderen van de plastic kap een verschil zou maken? Ik neem aan dat de splitter een passief component is. Hoogstens dat het verwijderen van de kap een effect heeft op de temperatuur?
Er waren witte kapjes die iets te diep waren en als een splitter te diep in ht witte kapje zit, dan kan hij niet diep genoeg in de wandcontactdoos.
Wat ervaar je nu?
bedankt voor de uitleg!
Het onderliggende probleem lijkt nog steeds aanwezig te zijn. Sporadische connectie drops en een hoge jitter qua ping latency.
@Mariska zou het mogelijk zijn om de ConnectBox te ruilen voor een Ubee modem?
Goed om te zien dat de signaalwaardes zo sterk zijn verbeterd @maurice.daverve! Maar wel naar dat je ondanks dat last hebt van connectie drops en een hoge jitter qua ping latency.
Met doel om het te fiksen heb ik je verzoek voor een gratis Ubee modem gehonoreerd. PostNL bezorgt dit modem zo snel mogelijk en daarna volgt een retrourdoos voor je huidige modem.
In de bevestiging per mail staat waarschijnlijk dat je een nieuwe Connectbox krijgt, maar dat is een standaard mail. Je krijgt echt een Ubee modem. Laat je weten hoe het gaat als je het nieuwe modem in gebruik hebt?
Ik heb de modem ontvangen. Het verschil in ping met de oude modem is aanzienlijk:
We hebben sindsdien geen connectie drops meer gehad.
Bedankt voor alle hulp!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.