1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
WillemIII

Level 6
  • 95Posts
  • 7Oplossingen
  • 13Likes

Spookapparaat ?

Zie telkens een onbekend apparaat op mijn Compal Connect Box. Maar ik gebruik alleen wifi !

Als ik de box opnieuw opstart verdwijnt dit apparaat. Maar de volgende dag staat ie er weer.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
WillemIII
Topicstarter
Level 6
  • 95Posts
  • 7Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb even een laptop via wifi aangesloten. Als ik die weer uitzet staat hij ook bij de bekabeld aangesloten apparaten. Zet ik hem daarna weer aan, dan wordt hij dubbel vermeld, dus zowel bekabeld als via wifi.

Het MAC adres heb ik ook gevonden, is van de TV boven. Deze is ook alleen via wifi verbonden.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Gebruik je geen wifi toegangspunten?

Als je op het tab verbonden apparaten tikt dan kan als het mee zit zien welke lan poort is gebruikt. Nu moet ik wel zeggen sinds de meest recente update klopt dat overzicht totaal niet.

WillemIII
Topicstarter
Level 6
  • 95Posts
  • 7Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb geen wifi toegangspunt, er zit geen enkele utp kabel in de box.

Het vermelde MAC-adres is mij onbekend.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Hmm heb je Ziggo Wifi spots aan staan? Is er ooit een apparaat aangesloten geweest?

Het Opnieuw opstarten gebruik je daarvoor de herstel optie in de Connectbox?  Of is dat uit en aanzetten?

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

@WillemIII 

Het MAC adres BC:14:85 is een Samsung apparaat.

In je profiel staat dat je een Mediabox XL hebt (Samsung). Is dit apparaat weleens verbonden geweest met je modem.

Other” zijn apparaten die een verbinding hebben gemaakt en niet actief zijn.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes
jarielcapitain wrote:

@WillemIII

Other” zijn apparaten die een verbinding hebben gemaakt en niet actief zijn.

Die horen bij een herstart toch niet terug te komen lijkt mij.

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Zoals je weet is het bij de laatste software versie verschenen. Ik weet ook niet waar het opgeslagen is. Waarom het terugkomt is inderdaad een raadsel.

WillemIII
Topicstarter
Level 6
  • 95Posts
  • 7Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb even een laptop via wifi aangesloten. Als ik die weer uitzet staat hij ook bij de bekabeld aangesloten apparaten. Zet ik hem daarna weer aan, dan wordt hij dubbel vermeld, dus zowel bekabeld als via wifi.

Het MAC adres heb ik ook gevonden, is van de TV boven. Deze is ook alleen via wifi verbonden.