1
Vraag
2
Reacties
djs_nl

Level 3
  • 13Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Splitter problemen

Okay experts, hierbij het volgende. Mijn schoonmoeder van bijna 80 heeft sinds een aantal dagen geen Internet, TV en telefoon meer. Ze heeft zelf contact opgenomen met Ziggo en uitlezing van haar modem leverde op dat het signaal wel aankwam op adres, maar niet werd verder getransporteerd. Er werd aangeraden een splitter te monteren, die werd toegezonden. Daarbij kwam ik om de hoek kijken, want een 80jarige opzadelen met drietal splitters zonder tekst en uitleg blijkt echt een brug te ver.

 

Als eerste ontvang ze een splitter van Technetix EXS-02 1218 mhz, 4,5db out. Alle koppelstukken hebben een F-connector, dus dat was even puzzelen. Aangesloten als volgt: Kabel vanuit WCD (wcd= 1 aansluiting + sleutelgat) naar splitter. Op splitter 1xOUT gebruikt naar modem, 1xOUT naar IN op TV versterker (Tratec FRA752). Internet en telefoon werkt, alleen TV niet. De mediabox meldt kabel niet goed aangesloten. Alles opnieuw gedaan, nog steeds geen response op TV.

 

De tweede splitter die ze binnen kreeg is een Brown Telecom POA-01-B, die direct op de WCD kan worden aangesloten. Aanpak: Splitter op WCD, 1x OUT naar modem en 1xOUT naar IN op Tratec TV versterker. Maar ook hier, Internet en telefoon werkt, alleen TV niet. Identieke melding op Mediabox, kabel niet goed aangesloten. Weer opnieuw gedaan, maar geen TV.

 

In beide gevallen de Mediabox aan/uit gedaan om te kijken of dat hielp, maar nee. Ook wijziging naar Snelle start ipv Trage hielp niet.

 

Aan de derde splitter die ze van Ziggo kreeg ben ik maar niet begonnen. Dat was een Brown Telecom POA-1IEC-NL met een TV en Radio OUT. Leek me niet heel bruikbaar??

 

Herkent iemand van jullie dit probleem, wel internet en telefoon, maar geen TV? Is de Tratec TV versterker wellicht de boosdoener? Mijn schoenmoeder wil heel graag weer de De Slimste Mens kijken, dus hulp is meer dan welkom.

 

Dank alvast voor reacties.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77256Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22914Likes

Dit is een lastige op afstand met een oudere versterker die ik steeds vaker uit zie vallen en zoveel mogelijke aansluitingen ertussen.

 

De eerste wandcontactdoos is prima met die splitter, maar daarna wordt het een lastige met een oudere versterker en een oudere multitap, er kan van alles mis zijn zoals corrosie in de multitap.

 

De eerste doos met splitter is voor Ziggo, daarna is voor jezelf.

Een Ziggo monteur kan dit voor je in orde maken tegen kostprijs.

 

De storingsmonteur (ziggo.nl)

Bekijk in context

djs_nl
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Bert, scherp van je. Idd was het de versterker, adapter deed het niet meer. Je had het goed gezien dat lamp niet meer brandde. Mijn schoonmoeder kan weer TV kijken! 🙂

 

Dank!!

Bekijk in context

djs_nl
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

ja zeker, kon gelukkig snel. Met een nieuwe adapter was het probleem verholpen. Dank Bert!

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77256Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22914Likes

Heb je de mogelijkheid om een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan en die van je schoonmoeder tussen haakjes erachter met schoonmoeder ervoor, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden en de nodige stappen ondernomen worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

djs_nl
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

2581A2D4-DBB0-48A1-8977-8E0D518A51D6.jpeg

 Hier zie je waar Ziggo binnenkomt, met de nieuwe splitter van Ziggo, met 2x OUT. 1 OUT gaat dus naar t modem, 1 OUT naar de TV versterker. 

683AD694-E6CB-4773-8F86-2A220103985F.jpeg

 Hier de aansluiting op het modem

F7D41322-57DD-4675-B2B8-BBC757969456.jpeg

 Hier zie je de aansluiting op de TV versterker, Rood is IN en komt direct van de splitter. Poort 4 & 5 in gebruik, 5 in combinatie met een Hirschmann verdeelstation. 

71144A13-2253-4669-BB18-02823001A69A.jpeg

 Links op de foto de wandcontactdoos naar de Mediabox, werkte destijds voor t verlies van signaal naar behoren.

31A420C4-4915-448B-AE8B-A7F56E06A533.jpeg

 Na installatie van de splitter geeft de Mediabox dit bericht. Zoals beschreven, Internet en telefoon werken met splitter wel.

22A250F7-82C5-46B1-9509-1C87FDB1FAC5.jpeg

 Dit is een bericht dat ik krijg als je een specifiek programma aan klikt, instellingen al gewijzigd naar snelle start

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5352Posts
  • 195Oplossingen
  • 3237Likes

Ik kan me vergissen maar klopt het dat het ledje op de versterker niet brand?

Alles wijst erop dat het signaal niet verder komt dan de antenne versterker.

 

Poort 5 is wel heel creatief aangesloten. Lijken wel verloop pluggen.

Ik weet uit ervaring dat de voeding van de tratec ineens de geest kan geven en dat het voedings plugje wel eens niet lekker contact maakt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77256Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22914Likes

Dit is een lastige op afstand met een oudere versterker die ik steeds vaker uit zie vallen en zoveel mogelijke aansluitingen ertussen.

 

De eerste wandcontactdoos is prima met die splitter, maar daarna wordt het een lastige met een oudere versterker en een oudere multitap, er kan van alles mis zijn zoals corrosie in de multitap.

 

De eerste doos met splitter is voor Ziggo, daarna is voor jezelf.

Een Ziggo monteur kan dit voor je in orde maken tegen kostprijs.

 

De storingsmonteur (ziggo.nl)

djs_nl
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt Bert voor je uitgebreide toelichting! Fijn dat je de tijd neemt om je ervaringen te delen. Ik vermoed ook dat de TV versterker het bottleneck is. Zoals verteld hangt deze opstelling bij mijn schoonmoeder en die gaat al wat jaren mee. De versterker dus ook. Er komt een Ziggo monteur voor haar, want ik kom er zelf ook niet uit. Nogmaals bedankt en een mooie dag gewenst! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77256Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22914Likes

TOP, veel succes gewenst.🙂

Laat even weten of het straks allemaal in orde is?

Mochten er toch nog dingen zijn, kan een Ziggo moderator ook nog meekijken.

djs_nl
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Bert, scherp van je. Idd was het de versterker, adapter deed het niet meer. Je had het goed gezien dat lamp niet meer brandde. Mijn schoonmoeder kan weer TV kijken! 🙂

 

Dank!!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77256Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22914Likes

@djs_nl Is de monteur al geweest?

 

djs_nl
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

ja zeker, kon gelukkig snel. Met een nieuwe adapter was het probleem verholpen. Dank Bert!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic