Label; Website Ziggo.
Als ik Speedtest doe op WebSite Ziggo op mijn Samsung A51 krijg ik fout melding. Zie bijlage. De waarde is, zolas ik hem nog zie, is ca. 256 Mbit/s.
Ik heb er SW versie bijgedaan.
Wat zou er hand kunnen zijn?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hierbij de toevoegingen.
Dit is geen website maar de Vodafone & Ziggo app. Het lijkt erop dat je niet de laatste versie van de app hebt, op mijn A55 is 8.168.0 geïnstalleerd. Kun je controleren op updates in de Play Store? Je kunt overigens ook via vodafoneziggo.realspeed.samknows.com een speed test uitvoeren, de app maakt van dezelfde site/server gebruik.
Bedankt voor het antwoord.
Olhenb hem Update gegeven, hij is nu wel goed.
Ondanks dat alternatief wat je aangeeft, wat zou oorzaak van Fout kunnen zijn?
Ik heb Samsung A51. Bij mijn vrouw d'r A14 gaat het wel goed.
Fijn om te lezen. Mogelijk is in versie 8.168.0 van de app iets veranderd aan de manier waarop de speed test wordt aangesproken. Welke versie van de app gebruikt de A14?
Ik had daar nog de oude App gebruikt.
Ik heb nu gecombineerde Ziggo Vodafone geïnstalleerd. Daar is versie 8.168.0. Daar komt fout ook naar voren als je Speedtest doe.
Hoe is dit resultaat op je A55?
Ik kan dit zelf niet testen i.v.m. een niet-ondersteund (zakelijk) modem.
Mij lijkt dat het nuttig is om deze Foutmeldding te laten onderzoeken.
We wachten af.
@SRF dank dat je hier scherp op bent, het gaat hier inderdaad om de website die linkt naar de app. We onderzochten deze melding die in de app naar voren komt en zien op verschillende apparaten dat het probleemloos lukt. Krijg je die melding vandaag ook nog?
Voor @tobiastheebe maakt het dus ook niet uit welk modem er in gebruik is aangezien het om een verbindingssnelheidstest gaat zoals ook op de website te zien is.
Op Samsung A51, verbind tot 196 Mbits en dan krijg ik foutmeldding.
Op de A14 evenzo.
Dankjewel voor de info @SRF,
-Ben je toevallig ook in de gelegenheid om de speedtest uit te voeren op een niet-android apparaat om te kijken of het dan wel werkt?
-Helpt het als je de apparaten ook opnieuw opstart?
-Daarnaast ben ik ook benieuwd of er verschil zit met als je de speedtest uitvoert op een ander netwerk. Hoe gaat het als je bijvoorbeeld te test uitvoert wanneer je op een andere locatie bent?
1 / Ik heb test uitgevoerd op mijn LG TV. Wat wel daarbij opviel dat van de 400 dat < 100 Mbit/s haalde, zonder foutmelding. Ik weet niet wat systeem dat is?
2 / Dat heb ik al verschillende keren gedaan.
3 / Wat bedoel met een "Ander Netwerk". Ik heb tests met Mobiel's uitgevoerd, zo dicht mogelijk bij bij de 3 Deco's die ik heb staan.
Ik heb op A51 met Ookla gestest, waar ik 255 Mbps krijg.
Mogelijk heb je daar wat aan, anders hoor het graag.
@SRF zelf ben ik ook gaan klikken in de app en via een enorme omweg kom ik bij de speedtest terecht en dit werkt zonder issues. Om zeker te zijn dat we hetzelfde pad volgen, kan je uittypen stap voor stap wij jij in de Vodafone&Ziggo app aanklikt om bij de speedtest uit te komen waar de foutmelding vertoond wordt?
Ik heb Screenshots van verschillende Stappen gemaaktop Samsung A51. Mogelijk kan je daar wat mee.
Goedemiddag @SRF ,
Dank je wel voor de aanvullende informatie. Ik denk graag met je mee. Om te voorkomen dat je toestel tijdens de speedtest automatisch overschakelt van wifi naar mobiel internet, raad ik aan om tijdelijk je mobiele data uit te schakelen.
Wil je controleren of het batterijbeheer van je toestel de werking van de app niet beperkt? Ga naar Instellingen > Apps, zoek de app op en tik op Batterij. Kies hier voor ‘Geen beperkingen’ of ‘Niet optimaliseren’. Doe dit voor zowel de Vodafone & Ziggo-app als de Ziggo SmartWifi-app.
Werkt de speedtest in de Ziggo SmartWifi-app overigens wél naar behoren?
1 / Ik heb, naar mijn idee, Mobiel Internet uitgeschakeld. Echter als dan naar Speedtest ga moet mijn code intoetsen zoals ik op Account wil komen.
Foutmelding kwam weer. Die heb ik nu weer terug heb gesteld.
2 / Ik heb ze daar "Onbeperkt" ingesteld. Deze hou ik nog even zo. Ik graag graag hij weer terug zou moeten.
3 / Die werkt naar behoren, snelheid is 211 mbps.
Bedankt voor je reactie, @SRF. Tot nu toe hebben we geen verdere meldingen ontvangen van dit probleem. Alles lijkt naar behoren te werken, dus het lijkt erop dat het om een individueel geval gaat.
We raden aan om de Ziggo SmartWifi app te gebruiken om de situatie verder te onderzoeken en eventueel op te lossen. Mocht je hierbij hulp nodig hebben, laat het gerust weten!
Het toch wel vreemd dat het het bij onze Mobielen zijn. De Tablet heeft Probleem niet.
Hoe zullen het verder afspreken.
Zodra het goed werkt zal ik het laten weten.
Verder, moet ik Topic open laten staan of zal ik hem sluiten?
Dat lijkt me sowieso een goed idee, @SRF. Bedankt.
We laten het topic nog even openstaan voor het geval zich toch nog meer mensen melden met hetzelfde probleem. Als dat niet gebeurt, sluiten we het topic over een paar weken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.