1
Vraag
2
Reacties
Tamara1803

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Specifieke website niet te benaderen vanaf eigen netwerkverbinding

Hallo,

sinds gister ontdekt dat we de site www.arvalis.nl niet kunnen bezoeken als we op ons ziggo netwerk zitten. Via 4g is deze site wel gewoon te bezoeken. Het probleem zit ‘m dus in de modem of bij ziggo.

Heb al diverse dingen geprobeerd op aanraden van een medewerker van ziggo, maar uiteindelijk toch naar hier doorverwezen. 
We hadden bijvoorbeeld een dual stack verbinding. De ipv6 uit laten zetten en toen konden we gisteravond ineens wel op de site komen onder WiFi van ziggo. Vanmorgen echter weer geprobeerd met alleen ipv4, maar weer konden we niet op de site komen. Het ligt dus niet aan de ipv6?

ik zal hieronder wat Ping en trace routes plaatsen., zoals gevraagd door ziggo. Ik kan overigens wel gewoon naar google.nl en naar ziggo.nl onder WiFi van ziggo.

 

Wie weet waar het probleem in zit? Modem is al een paar keer gereset. Hebben ook een devolo, en die er tussenuit gehad. Maar geen verschil! Ik weet het dus echt niet meer. Apart dat het gister even gewerkt heeft nadat de ipv6 uitgezet is, maar dan zou ie het vandaag nog steeds moeten doen, aangezien de ipv6 nog steeds uit staat. Helaas werkt de site dus niet meer onder onze WiFi. Aan de instellingen is niks veranderd vergeleken met gister en nu. 
 

wie heeft er meer verstand van?

zag overigens wel dat ons ip adres geblocklist staat bij 3 servers. Geen idee hoe en waarom dat is? Het gaat om de volgende servers:

 


geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar misschien wel het vermelden waard. 
 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemiddag en welkom op de Ziggo Community @Tamara1803

Wat bijzonder dat je juist deze ene website, www.arvalis.nl, niet kunt benaderen via jouw netwerkverbinding. Het gekke is dat ik hier zonder problemen de website kan benaderen, net zoals jij ook hebt geconstateerd via 4G. Ik heb vanuit hier ook een traceroute gedaan naar 83.137.196.73 (IP-adres van de website). 
 

 

Als ik deze vergelijk met jouw traceroute, dan zie je dat de één-na-laatste hob ook bij jou probleemloos wordt bereikt. Het gaat pas bij de laatste stap fout naar de uiteindelijke eindbestemming 83.137.196.73 (website). Op basis hiervan gaat er dus iets mis bij het benaderen van de host van de website. Mogelijk dat jouw IP-adres bij de host van de website is geblokkeerd. Ik raad je aan om dit even te verifiëren bij de host van de website zelf. Is jouw IP-adres daar geblokkeerd, dan kun je vragen of zij jou willen helpen bij het opheffen van deze blokkade. Houd je ons op de hoogte van de uitkomsten? 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemiddag en welkom op de Ziggo Community @Tamara1803

Wat bijzonder dat je juist deze ene website, www.arvalis.nl, niet kunt benaderen via jouw netwerkverbinding. Het gekke is dat ik hier zonder problemen de website kan benaderen, net zoals jij ook hebt geconstateerd via 4G. Ik heb vanuit hier ook een traceroute gedaan naar 83.137.196.73 (IP-adres van de website). 
 

 

Als ik deze vergelijk met jouw traceroute, dan zie je dat de één-na-laatste hob ook bij jou probleemloos wordt bereikt. Het gaat pas bij de laatste stap fout naar de uiteindelijke eindbestemming 83.137.196.73 (website). Op basis hiervan gaat er dus iets mis bij het benaderen van de host van de website. Mogelijk dat jouw IP-adres bij de host van de website is geblokkeerd. Ik raad je aan om dit even te verifiëren bij de host van de website zelf. Is jouw IP-adres daar geblokkeerd, dan kun je vragen of zij jou willen helpen bij het opheffen van deze blokkade. Houd je ons op de hoogte van de uitkomsten? 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Cecilia Ziggo  FYI.

Hierbij mijn traceroute. Zoals bij jou. Site is prima bereikbaar.

Hmm. Routeprobleem vanaf het Ip van Tamara?

@Tamara1803 Er gaat mi iets mis bij jointtransit. Dat is een club die Routering verzorgt voor anderen. Contact opnemen met je VPS Provider is in dit geval een goede aktie. Welke heb je?
Ik zie dit:
https://dnslytics.com/ip/83.137.196.73
En kom daardoor terecht bij:
https://www.superior.nl/
Zegt je dit wat?
Zo ja: leg je Traceroute voor aan hun support.

Laat je vorderingen weten. Elke tussenvraag is ok.

 

Tamara1803
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor jullie reactie! Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar superior en morgen heeft mijn man contact met een ict medewerker van Arvalis zelf. Zat zelf ook al te denken aan een ip block, maar waarom? Zag dat ik alle sites die gekoppeld zijn aan dezelfde ip als Arvalis niet kan openen. 
 

Het aparte blijf ik echter wel vinden dat de site het wel even gedaan heeft onder de WiFi toen de ipv6 in eerste instantie uitgeschakeld werd door ziggo (Ivm dual stack), het een dag later weer niet deed en bij het terug inschakelen van de ipv6 door ziggo het ook weer even deed. Wordt zo’n ip block dat tijdelijk opgeheven of?

 

het blijft in ieder geval een apart verhaal! Fijn dat jullie meedenken. Ik laat jullie het vervolg weten!

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Even kort door de bocht. iPv6 heeft hier niks mee te maken. Je Site is uitsluitend via IPv4 te bereiken.

Tamara1803
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels ben ik erachter dat ons ip adres werd geblockt door de firewall van de host. Iets met smtp instellingen die zorgen voor een block. Alles nagekeken, maar niks kunnen vinden hierin. Wel door de host ons ip adres vrij laten geven, dus voorlopig kunnen we weer op de site. 
 

bedankt voor het meedenken. Hier mag een slotje op!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic