1
Vraag
2
Reacties
Paul-Kimberley

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Specifieke web pagina niet bereikbaar via Ziggo aansluiting

Mijn kennis heeft een website, wanneer ik deze website probeer te bereiken vanaf mijn Ziggo aansluiting geeft mijn MacBook weer dat de pagina niet kan worden weergegeven, ook krijg ik een connectie time-out wanneer ik via FTP een verbinding wil maken. Wanneer ik dit via mijn hotspot, vpn of RDP (vanaf mijn werk) doe, kan ik wel verbinden. Dit is lastig en ik zou graag willen dat dit weer mogelijk is vanaf mijn Ziggo aansluiting. Aangezien dit in het verleden wel heeft gewest (2 dagen geleden nog geprobeerd en werkte toen). Wat kan ik doen?

Het probleem geldt ook echter alleen voor zijn website! Wanneer ik andere websites (of FTP) benader vanaf mijn aansluiting werkt alles prima.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Mogelijk staat uw IP adres op een blacklist van de heemkundekring. Wellicht kunt u daar informatie inwinnen.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Als u vermeldt welke website het is, kan gekeken worden of het probleem te reproduceren is. Heeft u al een andere browser geprobeerd?
Paul-Kimberley
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Bedankt voor uw reactie. Ik heb inderdaad geprobeerd via een andere browser (Chrome, Firefox), op een andere MacBook, via iPhone en iPad maar helaas haalt dat niets uit. Het betreft het domein: vehchele.nl
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ik kan de pagina van de heemkundekring gewoon bereiken. Het is dus geen algemeen Ziggo probleem. Heeft u de cookies van de browsers al eens weggegooid en de caches geleegd?
Paul-Kimberley
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd en helaas heeft dat geen resultaat. Ik vermoed dat het lokaal op mijn Ziggo aansluiting een probleem is aangezien ik op geen enkel device hier de pagina kan openen. Ik heb zelfs mijn Windows laptop er bij gepakt en ook hierop wordt de site niet weergegeven.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Mogelijk staat uw IP adres op een blacklist van de heemkundekring. Wellicht kunt u daar informatie inwinnen.
Paul-Kimberley
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Heel erg bedankt voor je hulp zover! Ik heb al contact gehad met de klantenservice en die verwees mij naar het forum aangezien hun mij niet konden helpen. Dit ging boven hun kennis, zo werd het mij verteld.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Getest. Site ok en ftp ok.
Hierbij een tracert.
Wat geeft dat bij jou?
Paul-Kimberley
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Dit is wat hij bij mij weergeeft.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Paul-Kimberley welkom op deze Community. Ik kan me voorstellen dat het best lastig is om te ontdekken waar je moet beginnen met het oplossen van deze problemen. Het is tenslotte allemaal onzichtbaar wat er gebeurd. Er zijn uit de hele conversatie al aardig wat conclusies te halen. Ik som even op:


  • Op andere Ziggo verbindingen doet de website het goed. Er zit geen blokkade in de Ziggo systemen.
  • Jij ervaart het probleem op al je apparaten. Het is onwaarschijnlijk dat die allemaal verkeerd ingesteld zijn.
  • Andere sites doen het verder allemaal goed.

Jan F. wrote:
Mogelijk staat uw IP adres op een blacklist van de heemkundekring. Wellicht kunt u daar informatie inwinnen.


Dit is meestal het geval bij de 'symptomen' die we hier lezen. Het past ook bij de traceroute die je hebt geplaatst. Een individueel IP adres is dan door de webhoster (vaak preventief / voorbarig) automatisch in de firewall blokkeer lijst terecht gekomen. Dit kan Ziggo niet verhelpen helaas.

Wat moet je doen? Noteer je publieke IP adres en geef deze door aan je kennis. Je kennis kan dat adres bij zijn webhosting laten checken of het in de firewall voorkomt. Laat je hier weten hoe dat afloopt?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik kan op mijn Macbook Air wel op de site komen, zonder problemen.

Lijkt me een kleine aanpassing die gedaan moet worden, of zie ik dit verkeerd.

Paul-Kimberley
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Ik heb de hosting een email gestuurd met de vraag of mijn IP geblokkeerd is. Ik laat even weten wat hier uit komt, iedereen toch al heel erg bedankt voor alle hulp!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Paul-Kimberley
Nou ja, je ziet het in je route trace tov die van mij. De laatste stap wordt niet gemaakt.
Ik ga mee met Anne's conclusie en aanbeveling.
Het kan handig zijn bij het contact met de hosting provider een plaatje van je trace mee te sturen.
Laat nog ff horen hoe dit afloopt.
Han

EDIT: zag later dat je al goed bezig bent.
Paul-Kimberley
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Was inderdaad geblokkeerd door de host. Na contact met hun te hebben gehad is de blokkade verwijderd! Hartelijk dank voor alle reacties.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Graag gedaan en jij bedankt voor de terugkoppeling.:blush:
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Mijn vermoeden, na alle andere mogelijkheden hebben uitgesloten, blijkt juist te zijn.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Klopt. Ik heb het harde bewijs geleverd door naar de Route traces te willen gaan kijken.
Het zou ook iets anders hebben kunnen zijn geweest met hetzelfde effect.
Bv een foutje in de Routering bij Ziggo. Dat komt voor. Dan moet je bij Ziggo zijn. Niet bij de hosting provider.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic