Steefb
Expert
Expert
  • 9792Posts
  • 1785Oplossingen
  • 3030Likes

Spamfilter weer van slag?

Het ging een tijdje erg goed, maar er komt nu weer van alles binnen.

Bijvoorbeeld deze, moet toch duidelijk zijn?

 

return-Path: <>
Delivered-To: XXXXX@ziggo.nl
Received: from md10.tb.mail.iss.local ([212.54.42.103])
by mc39.tb.mail.iss.local with LMTP id WF86LKEMR2FvEwAAap92KA
for <XXXXX@ziggo.nl>; Sun, 19 Sep 2021 12:10:41 +0200
Received: from smtpclienthelo ([212.54.42.103])
by md10.tb.mail.iss.local with LMTP
id WKTwK6EMR2EPEAAAlED+Vg
(envelope-from <>)
for <XXXXX@ziggo.nl>; Sun, 19 Sep 2021 12:10:41 +0200
Authentication-Results: mail.iss.as9143.net;
spf=pass (92.242.63.46;);
dkim=none (nosigs);
dmarc=permerror header.from=mail.bellaonline.com (dis=record unparsable: required version tag missing from record)
X-Env-Mailfrom:
X-Env-Rcptto: XXXXX@ziggo.nl
X-SourceIP: 92.242.63.46
X-CNFS-Analysis: v=2.4 cv=I5YG+Psg c=1 sm=1 tr=0 ts=61470ca1 cx=a_exe:a_idp_d
a=cAxkFWGBY1galJztRwMH7Q==:117 a=cAxkFWGBY1galJztRwMH7Q==:17
a=IkcTkHD0fZMA:10 a=TrC3LJg-AAAA:8 a=E0vMndbRAAAA:20 a=86uAZAAZxswqsHOEhzUA:9
a=QEXdDO2ut3YA:10 a=lLuHAwJbWe43MTVKTg7K:22 a=Pj6UM4kWhFBHTlIIhca7:22
a=p-dnK0njbqwfn1k4-x12:22 a=w-psBPLDDiCXbaeKGOsM:22
Received: from simonnebiles.com ([92.242.63.46])
by mx4.tb.mail.iss.as9143.net with ESMTP
id Rtm0mUm3NFSZfRtmTmkTDJ; Sun, 19 Sep 2021 12:10:41 +0200
X-Mailer: class SMTPMail id:y598140126QWF
To: <XXXXX@ziggo.nl>
Subject: 25.581,50 € toegevoegd in uw account (check nu)
From: "XXXXX" <karmen@mail.bellaonline.com>
MIME-Version: 1.0
X-CNFS-Analysis: 010000_05554402_030999993:8080
X-Report-Abuse: Please report abuse here: abuse-report@techradar.com
Message-ID: <YBBtxwINSiBG.TdwyR3HdcbUKgKFKGYNbweet8SjYym25idn.JavaMail.rocketman@google-mail01-02>
Date: Wed4 Oct 2020 18:44:07 -0400
Content-Type: text/html; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 7bit

 

 

 

7 Reacties 7
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47764Posts
  • 2894Oplossingen
  • 10530Likes

Ik ervaar hetzelfde, alles maar weer slepen of verplaatsen naar de spam map via IMAP of in de webmail.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 523Posts
  • 51Oplossingen
  • 111Likes

Goed dat jullie het aankaarten @Steefb en @Bert! Gaat het inmiddels beter of blijven jullie hetzelfde ervaren? 

 

 

Zo ja, dan zijn alle voorbeelden welkom! 

Steefb
Expert topicstarter
Expert
  • 9792Posts
  • 1785Oplossingen
  • 3030Likes

Het gaat iets beter, maar niet zo als voor onze meldingen .

Steefb_0-1633353637776.png

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47764Posts
  • 2894Oplossingen
  • 10530Likes

@Lotte Ik krijg er nu nog gemiddeld 1 per dag.

 

Ik had er op een ochtend van 1 nacht op 1 mailadres, 11 als bijlage doorgestuurd naar abuse en kreeg een mail retour van Contact Ziggo:

 

 

Wanneer je regelmatig van dezelfde afzender(s) spam ontvangt, kun je deze afzender(s) blokkeren. Hoe je dat doet, lees je hier. Ook zal ik je een aparte e-mail sturen over wat je zelf kunt doen om spam zoveel mogelijk te voorkomen, door veilig e-mails te versturen.

 

Blijft het spamfilter veel doorlaten, of heb je hierover een andere vraag? Dan wil ik je doorverwijzen naar onze Ziggo Community. Daar kom je gemakkelijk in contact met duizenden Ziggo leden èn Ziggo experts, over allerlei onderwerpen waaronder ook e-mail. Je kunt zelf een topic aanmaken of topics van andere gebruikers lezen.

 

Mogelijk kan dit automatische verhaal aangepast worden aan de tijd?

De Ziggo Community en Experts kunnen hier helemaal niets mee, de verantwoordelijken voor de spamfilter des te meer.

 

Later kwam wel het verzoek om met een nieuwe golf dit weer te melden.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 910Posts
  • 96Oplossingen
  • 219Likes

@Steefb Het is, hoe lastig ook, blijven slepen naar ongewenste mail. Daarvan leert ons Spamfilter. Een andere optie is inderdaad, zoals Bert heeft gedaan, mailen naar Abuse. Zeker met zo'n golf aan spam is dit enorm waardevol zodat we hier snel op in kunnen springen. 

Officieel is de afdeling Abuse geen contact afdeling. Zij werken achter de schermen aan een betere veiligheid en sturen waar nodig een automatische mail uit. Het klopt dan ook dat zij verwijzen naar ons. Wij zijn het aanspreekpunt voor overlast van spam. 

Uiteraard zit er een verschil tussen spammelding en spammelding 😉 Dit zijn geen gewone spammeldingen waardoor deze meldingen, zoals eerder ook aangegeven, enorm waardevol zijn voor ons. Dank jullie wel hiervoor. Dit zal dan ook gelijk de reden zijn dat Abuse op deze automatische mail teruggekomen is @Bert 😉

Steefb
Expert topicstarter
Expert
  • 9792Posts
  • 1785Oplossingen
  • 3030Likes

Wat me opvalt is dat vrijwel alle spam nu sinds kort (van gisteren?) rechtstreeks in  m'n spamfolder binnenkomt, en niet omdat ik regels voor deze span heb ingesteld . Overigens net zo als Gmail dat doet.

 

Steefb_0-1633635782346.png

 

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 910Posts
  • 96Oplossingen
  • 219Likes

Wat fijn, @Steefb ! Dan lijkt alles weer te werken 🙂

Uitgelicht topic