Opgelost! Ga naar oplossing.
@marijke53 Ik bedoelde filters regels die mogelijk je mail naar de spam map verplaatst.
Verwijder alle filter regels om alles weer fris te hebben.
Je kunt de spamfilter voeren door vanuit de inbox, spam in de spam map te verplaatsen of te slepen met IMAP of in de webmail en vanuit de spam map naar de inbox te verplaatsen of te slepen met IMAP of in de webmail.
Waarom kan ik dat spamfilter niet voeren met vertrouwde adressen of uitschakelen?
Dat kon in een ver verleden, maar er werd veel verkeerd ingesteld en als de spamfilter uit staat, dan krijg je bij iedere goede mail nog 6 spam mails in je inbox, 85% van alle mails op het internet is spam.
Als er iets toch mis blijft gaan, stuur dan je verhaal met een mail uit de spam map als bijlage naar abuse@ziggo.nl , zij beheren de spamfilter en reageren over het algemeen snel of je merkt dat het opgelost is.
6 van de 7 mails op internet is spam en het meest effectief is, als er spam in de inbox komt, deze te verslepen of verplaatsen via IMAP of in de webmail naar de spam map.
Daar leert de automatische zelflerende spamfilter van en als er veel mails verplaatst worden, dan wordt er gekeken wat de oorzaak is en wordt er handmatig ingegrepen.
Er komt de laatste week ook hier meer spam door dan eerder.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ronald Ziggo wrote:
Hallo Harmenpeet,
Als het goed is doet hij dit ook als je hem vaker aanmerkt. Het is een lerend programma.
Gr,
coja wrote:Ronald Ziggo wrote:
Hallo Harmenpeet,
Als het goed is doet hij dit ook als je hem vaker aanmerkt. Het is een lerend programma.
Gr,
Ik heb het omgekeerde: geen spam maar ook sommige gewenste mail niet. O.a. van Google, toch geen beruchte spammer. Lerende software is mooi, maar laat ze a.j.b. niet leren met mij als proefpersoon. Dus ik wil iets heel simpels: dat filter uit kunnen zetten. Als het leren gelukt is, zet ik het misschien weer aan. Tot die tijd: blijf met je lerende vingers van andermans mail af!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.