1
Vraag
2
Reacties
boum

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Spamfilter instellen in Mijn Ziggo?

Hallo allemaal,

Sinds enige tijd ontvang ik bepaalde e-mails niet meer (vooral nieuwsbrieven), die ik voorheen wel ontving. Ik heb dit probleem voorgelegd aan de klantenservice van Ziggo en kreeg onder andere als reactie dat mijn spamfilter misschien te sterkt staat ingesteld. Ik kan echter nergens vinden waar ik de spamfilter kan instellen. Als ik het opzoek, kom ik namelijk alleen maar uit hoe je afzenders moet blokkeren, maar dit is niet waar ik naar op zoek ben (via https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/spam/ onderaan klikken op 'spamfilter instellen'. Dan kom je uit op https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/ziggo-mail/afzender-blokkeren/).

Kan iemand mij vertellen hoe je je spamfilter kan instellen?

Alvast bedankt.
53 Reacties 53
weissman

Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ik gebruik geen IMAP, ik wil mijn mail niet op een andere server laten staan. Dat doet mijn werkgever ook niet, die heeft de mail ook op een eigen bedrijfsserver staan.
Ik snap dat het voor ZIGGO en andere bedrijven/aanbieders makkelijk is, maar ik hecht aan mijn privacy.
Ik gebruik overigens een vrij recente versie van MS Office, Office 2013 met de meest-recente updates. Het zelfde pakket (maar dan de professional-versie) gebruiken wij op het werk bedrijfsmatig.
Het is een zeer veel gebruikt pakket en ik ben dan ook geenszins van plan om zo maar een andere programma te gaan installeren om mij hele email (inclusief history en archives) te gaan overzetten omdat ZIGGO van meent te moeten bepalen welke mail ik wel en niet wil hebben.
Outlook van MS Office is in combinatie en spamfilters en antivirus software zeer goed in staat om dat zonder inmengen van ZIGGO te doen en biedt daarbij de gebruiker de mogelijkheid om zelf aan te geven wat wel en wat geen SPAM is.

Het grote probleem met het ZIGGO-spamfilter is dat je wel kunt aangeven wat eventueel als spam beschouwd moet worden, maar nergens meer kunt aangeven wat onterecht als spam wordt bestempeld en wat je als gebruiker zelf graag wel wilt ontvangen.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Tja, dan zit er voor nu niks anders op dan te wachten tot de selflearning goed werkt...

Gr,
weissman

Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Dat wachten duurt nu al zeer lang als ik de reacties op de fora zie.
Want die problemen zijn er al vanaf 2015 of zo.
Kennelijk heeft Ziggo er geen boodschap aan dat de abonnees gewenste mail niet ontvangen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Op dit plaatje zie je hoeveel spam verstuurd wordt wereldwijd.

https://www.statista.com/statistics/420391/spam-email-traffic-share

Aan de dips kun je zien dat er steeds wat aan gedaan wordt, maar dat de spammers steeds weer nieuwe manieren van spam verzenden uitvinden.
De providers lopen dus altijd achterop.
Zet je de spamfilter te strak krijg je het op je brood, als je nog enigszins spam doorlaat om geen echte mail te blokkeren, ben je ook de klos.

Op dit plaatje kun je zien hoe het spam volume al is gedaald van meer dan 90% in 2008 tot 50-60% de laatste jaren.

https://www.statista.com/statistics/420400/spam-email-traffic-share-annual

Ik ben al blij dat ik er maar enkele per dag zie binnenkomen.
Ongeveer 4% wat er nog binnenkomt is spam of fishing van de 59% die verzonden wordt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
weissman schreef:"Het grote probleem met het ZIGGO-spamfilter is dat je wel kunt aangeven wat eventueel als spam beschouwd moet worden, maar nergens meer kunt aangeven wat onterecht als spam wordt bestempeld en wat je als gebruiker zelf graag wel wilt ontvangen. "

Er is een mogelijkheid om dit aan te geven:
Onlangs kwam een deel van de mail van Microsoft niet meer binnen via Ziggo.
Een mail gestuurd naar abuse@ziggo.nl , wat gegevens uitwisseling over en weer en binnen 24 uur kwam alles weer door.
weissman

Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Dank voor de tip Be rt. Ik zal dit meteen gaan proberen.
Het blijft jammer dat ZIGGO in de webmail-app wél de mogelijkheid biedt om mail als spam aan te merken, maar niet om onjuiste spam goed te keuren.
En dat dit via zo'n 'moeizame' omweg moet.
renemo

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het beste is om je mail onder te brengen naar een andere provider waar je WEL de spamfilters kan instellen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
renemo
Op dit moment is dit geen issue meer bij Ziggo, daar het laatste bericht in dit topic 3 maanden geleden was en ik nog maar 1 spambericht per week zie in plaats van 5-10 per dag, lijkt Ziggo het aardig goed op orde te hebben met de nieuwe spamfilter.
weissman

Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
renemo wrote:
Het beste is om je mail onder te brengen naar een andere provider waar je WEL de spamfilters kan instellen.
Exact wat ik enige tijd geleden heb gedaan.
weissman

Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Be rt wrote:
renemo
Op dit moment is dit geen issue meer bij Ziggo, daar het laatste bericht in dit topic 3 maanden geleden was en ik nog maar 1 spambericht per week zie in plaats van 5-10 per dag, lijkt Ziggo het aardig goed op orde te hebben met de nieuwe spamfilter.

Het overgrote deel van de door Ziggo onterecht als spam gefilterde mail had ik al bij een andere provider ondergebracht. Toch merk ook ik dat de filters bij Ziggo eindelijk beter werken.

Jammer alleen dat Ziggo niet zo groot is toe te geven dat het probleem niet bij de abonnees lag en jammer dat ze niet het fatsoen/lef hebben dat openlijk te communiceren en te melden dat ze het probleem nu (grotendeels?) hebben opgelost.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
weissman
Ziggo, KPN en alle andere providers hebben allemaal last gehad van deze nieuwe spamaanvalstechniek die spammers hebben veroorzaakt, zij zijn de schuldigen.

De providers hebben nooit de abonnees de schuld gegeven, maar hebben dit probleem wel opgelost voor je.
Je hebt niet zelf geen actie hoeven te ondernemen om van de spam af te komen, behoudens aangeven wat je als spam binnenkrijgt en als spam ervaart door de spam in de spammap te slepen of de goede mail uit de spammap naar de inbox te slepen.

Mijn dank gaat uit naar de samenwerkende providers die dit toch wel op een adequate manier hebben getackeld, nu hoef ik het zelf niet te doen.
renemo

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het probleem is dat de zelflerende spamfilter ge-implementeerd wordt zonder enige communicatie naar de klant toe !!
Dit resulteerde dat er een aantal belangrijke en wetenswaardige mails en mails met speciale aanbiedingen door mij gemist waren, omdat deze ineens in de spamfolder verdwenen.
Een nog groter probleem is dat je de spamfilter niet kan instellen, en je moet gaan klagen bij abuse (abuse is daar niet voor bedoeld).
Maar het grootste probleem is dat mailtjes die aangegeven worden (c.q. verplaatst worden) als zijnde "niet ongewenst" de volgende keer wederom in de spamfolder worden aangetroffen.
Dus het beste is om je mail onder te brengen bij een andere provider waar je WEL de spamfilters kan instellen.
weissman

Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Be rt wrote:
weissman
Ziggo, KPN en alle andere providers hebben allemaal last gehad van deze nieuwe spamaanvalstechniek die spammers hebben veroorzaakt, zij zijn de schuldigen.

De providers hebben nooit de abonnees de schuld gegeven, maar hebben dit probleem wel opgelost voor je.
Je hebt niet zelf geen actie hoeven te ondernemen om van de spam af te komen, behoudens aangeven wat je als spam binnenkrijgt en als spam ervaart door de spam in de spammap te slepen of de goede mail uit de spammap naar de inbox te slepen.

Mijn dank gaat uit naar de samenwerkende providers die dit toch wel op een adequate manier hebben getackeld, nu hoef ik het zelf niet te doen.


Door Ziggo is als reactie aangegeven dat ik mijzelf op spam geabonneerd zou hebben (ging nota bene o.a. om afspraken van mondhygiëniste en dergelijke) en dat zij zo goed waren om dat voor mij tegen te houden.
Het grootste euvel van dit ongecontroleerde en 'zelflerende' spamfilter is dat het maandenlang niets heeft willen leren en naar de inbox verplaatste berichten een volgende keer net zo hard in de spambox gooide.
En ook het totale gebrek aan communicatie en informatie van de zijde van Ziggo heeft tot veel irritatie en onbegrip geleid.
Naas Ziggo hebben mogelijk KPN en andere providers er last van gehad, maar na het wijzigen van mijn ziggo-adres naar een gmail-adres bleek dat de filters van gmail (in mijn geval) veel beter werkten en ook veel sneller leerden.
weissman

Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
weissman wrote:
Be rt wrote:
weissman
Ziggo, KPN en alle andere providers hebben allemaal last gehad van deze nieuwe spamaanvalstechniek die spammers hebben veroorzaakt, zij zijn de schuldigen.

De providers hebben nooit de abonnees de schuld gegeven, maar hebben dit probleem wel opgelost voor je.
Je hebt niet zelf geen actie hoeven te ondernemen om van de spam af te komen, behoudens aangeven wat je als spam binnenkrijgt en als spam ervaart door de spam in de spammap te slepen of de goede mail uit de spammap naar de inbox te slepen.

Mijn dank gaat uit naar de samenwerkende providers die dit toch wel op een adequate manier hebben getackeld, nu hoef ik het zelf niet te doen.


Door Ziggo is als reactie aangegeven dat ik mijzelf op spam geabonneerd zou hebben (ging nota bene o.a. om afspraken van mondhygiëniste en dergelijke) en dat zij zo goed waren om dat voor mij tegen te houden.
Het grootste euvel van dit ongecontroleerde en 'zelflerende' spamfilter is dat het maandenlang niets heeft willen leren en naar de inbox verplaatste berichten een volgende keer net zo hard in de spambox gooide.
En ook het totale gebrek aan communicatie en informatie van de zijde van Ziggo heeft tot veel irritatie en onbegrip geleid.
Naas Ziggo hebben mogelijk KPN en andere providers er last van gehad, maar na het wijzigen van mijn ziggo-adres naar een gmail-adres bleek dat de filters van gmail (in mijn geval) veel beter werkten en ook veel sneller leerden.


Ook Boum, bovenaan op de eerste pagina van deze draad, kreeg van Ziggo te horen dat het wel aan het zou liggen: "Ik heb dit probleem voorgelegd aan de klantenservice van Ziggo en kreeg onder andere als reactie dat mijn spamfilter misschien te sterkt staat ingesteld."
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
weissman
De communicatie had inderdaad beter gekund, iedereen werd hierdoor overvallen en dan ben je weer een tijd bezig om erachter te komen wat en hoe, dit is zonde van de tijd die iedereen er aan besteed terwijl het met één mail bekend zou zijn.
renemo

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
tot overmaat van ramp kan je dus ook je nieuwe emailadres niet wijzigen voor dit forum.
Moet je daarvoor een moderator inschakelen, tjonge jonge...
Okay hoor, ze krijgen vanzelf wel de 550 errors om hun oren...
Verwijderd account
Niet van toepassing
renemo wrote:
tot overmaat van ramp kan je dus ook je nieuwe emailadres niet wijzigen voor dit forum.
Moet je daarvoor een moderator inschakelen, tjonge jonge...
Okay hoor, ze krijgen vanzelf wel de 550 errors om hun oren...

Zou je inderdaad zelf moeten kunnen doen in MijnZiggo.
renemo

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
N.N. wrote:
renemo wrote:
tot overmaat van ramp kan je dus ook je nieuwe emailadres niet wijzigen voor dit forum.
Moet je daarvoor een moderator inschakelen, tjonge jonge...
Okay hoor, ze krijgen vanzelf wel de 550 errors om hun oren...

Zou je inderdaad zelf moeten kunnen doen in MijnZiggo.


dan verander je je login, echter NIET het emailadres waar de reacties van dit forum verstuurd worden...
Verwijderd account
Niet van toepassing
renemo wrote:
N.N. wrote:
renemo wrote:
tot overmaat van ramp kan je dus ook je nieuwe emailadres niet wijzigen voor dit forum.
Moet je daarvoor een moderator inschakelen, tjonge jonge...
Okay hoor, ze krijgen vanzelf wel de 550 errors om hun oren...

Zou je inderdaad zelf moeten kunnen doen in MijnZiggo.


dan verander je je login, echter NIET het emailadres waar de reacties van dit forum verstuurd worden...

Dat schreef ik ook niet, goed lezen s.v.p.
Ik schreef dat je je e-mailadres (voor het forum) inderdaad zelf in MijnZiggo zou moeten kunnen veranderen.
renemo

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
N.N. wrote:
renemo wrote:
N.N. wrote:
renemo wrote:
tot overmaat van ramp kan je dus ook je nieuwe emailadres niet wijzigen voor dit forum.
Moet je daarvoor een moderator inschakelen, tjonge jonge...
Okay hoor, ze krijgen vanzelf wel de 550 errors om hun oren...

Zou je inderdaad zelf moeten kunnen doen in MijnZiggo.


dan verander je je login, echter NIET het emailadres waar de reacties van dit forum verstuurd worden...

Dat schreef ik ook niet, goed lezen s.v.p.
Ik schreef dat je je e-mailadres (voor het forum) inderdaad zelf in MijnZiggo zou moeten kunnen veranderen.


Ik ontvang emails van dit forum op een ANDER email adres dan het emailadres die ik gebruik voor het inloggen van mijn ziggo.
dát emailadres is niet te wijzigen via het profiel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic