Vraag
Reacties
Oplossing
boum
Level 1

Spamfilter instellen in Mijn Ziggo?

Hallo allemaal,

Sinds enige tijd ontvang ik bepaalde e-mails niet meer (vooral nieuwsbrieven), die ik voorheen wel ontving. Ik heb dit probleem voorgelegd aan de klantenservice van Ziggo en kreeg onder andere als reactie dat mijn spamfilter misschien te sterkt staat ingesteld. Ik kan echter nergens vinden waar ik de spamfilter kan instellen. Als ik het opzoek, kom ik namelijk alleen maar uit hoe je afzenders moet blokkeren, maar dit is niet waar ik naar op zoek ben (via https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/spam/ onderaan klikken op 'spamfilter instellen'. Dan kom je uit op https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/ziggo-mail/afzender-blokkeren/).

Kan iemand mij vertellen hoe je je spamfilter kan instellen?

Alvast bedankt.
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen
53 Reacties 53
Verwijderd account
Niet van toepassing
renemo wrote:
N.N. wrote:
renemo wrote:
N.N. wrote:
renemo wrote:
tot overmaat van ramp kan je dus ook je nieuwe emailadres niet wijzigen voor dit forum.
Moet je daarvoor een moderator inschakelen, tjonge jonge...
Okay hoor, ze krijgen vanzelf wel de 550 errors om hun oren...

Zou je inderdaad zelf moeten kunnen doen in MijnZiggo.


dan verander je je login, echter NIET het emailadres waar de reacties van dit forum verstuurd worden...

Dat schreef ik ook niet, goed lezen s.v.p.
Ik schreef dat je je e-mailadres (voor het forum) inderdaad zelf in MijnZiggo zou moeten kunnen veranderen.


Ik ontvang emails van dit forum op een ANDER email adres dan het emailadres die ik gebruik voor het inloggen van mijn ziggo.
dát emailadres is niet te wijzigen via het profiel.

Nogmaals goed lezen.
Ik schreef dat het mogelijk zou moeten zijn om het forum e-mailadres tevens in MijnZiggo aan te kunnen passen.
Hoe duidelijker kan ik het nog schrijven?
renemo
Level 1
het zou mogelijk moeten zijn, maar helaas kan je alleen je login emailadres wijzigen.
Ziggo heeft veel veranderd, zonder te communiceren naar de klant...
Verwijderd account
Niet van toepassing
renemo wrote:
het zou mogelijk moeten zijn, maar helaas kan je alleen je login emailadres wijzigen.
Ziggo heeft veel veranderd, zonder te communiceren naar de klant...

Werk aan de winkel voor Ziggo dus.
Zuring
Level 1
Ik gebruik Mozilla als mailprogramma en kijk eigenlijk nooit naar webmail. Daarom ben ik er kort geleden per toeval achter gekomen dat jullie mijn inkomende mail filteren. Willen jullie daar wel mee ophouden? Ik ben mans genoeg om spam te herkennen, sterker nog, jullie "zelflerende" filter laat af en toe phishing mail door (zelfs van afzenders die ook in jullie spambox staan) en houdt af en toe nieuwsbrieven tegen die ik ook wel eens wel krijg. Ik wil in elk geval bij mijn instellingen bij een keuze spambox een vinkje kunnen uitzetten zodat ik baas blijf over mijn eigen emails en mijn Mozilla spamfilter zelf kan instellen.
Bert
Level 21
T.E.A.M.
De automatische spamfilter van Ziggo is niet uit te zetten, dat is maar goed ook voor de meeste mensen, aangezien 60-70% van de verzonden mail al spam is en nog een 35-25% direct geblokt wordt bij spam servers.
Zouden er geen spamfilters zijn, dan is minstens 95% van je mail spam.

Maar je kunt mail selecteren en Markeren als ongewenst en goede mail die in de spam map zit naar de inbox slepen, hier leert de spamfilter van.
hanh
Oud Community-lid
Zuring

Dat Ziggo een zelflerend SPAM filter heeft is op zich prima.
Moet wel goed werken.

Ziggo levert ook berichten helemaal niet af, dwz ook niet in de SPAM Folder.
De afzender krijgt dan een Bounce.
En dat gaat/ging niet zoals het moet.
Gebruikers missen daardoor berichten die bij andere Email providers
wel netjes kunnen worden afgeleverd al dan niet in een SPAM Folder.
Zie:
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/550-552-foutmelding-waarom-kan-ik-geen-e-mails-naar-ziggo-klanten-sturen-17063/index1.html

Het is daar inmiddels twee maanden rustig, wat op verbetering wijst.
Jij meldt dat je nieuwsbrieven soms niet ontvangt.
Als dit recent was, geeft dat weer stof tot nadenken en
raad ik je aan dit in bovenstaand topic te melden.
Het is weliswaar opgezet voor verzenders, maar waar moet je anders naar toe?

Gr Han
R.Kats
Level 2
Be rt wrote:
De automatische spamfilter van Ziggo is niet uit te zetten, dat is maar goed ook voor de meeste mensen, aangezien 60-70% van de verzonden mail al spam is en nog een 35-25% direct geblokt wordt bij spam servers.
Zouden er geen spamfilters zijn, dan is minstens 95% van je mail spam.

Maar je kunt mail selecteren en Markeren als ongewenst en goede mail die in de spam map zit naar de inbox slepen, hier leert de spamfilter van.


Raar, ik heb nog nooit spam gekregen.....
Er word wel elke keer mailafzenders waarvan ik dus heb aangegeven dat het GEEN spam is WEL in de spammap gegooid! Lekker lerend is dit dan....
Ziggo laat mij lekker ZELF bepalen wat spam is en niet jullie. Dit riekt naar censuur en is gewoon betrutteling.
Groet Ruud
0 Kudos
marijke53
Level 2

Waarom belanden al mijn mails van @duolingo.com (en vele andere wel gewenste mails) consequent in de spam map? Waarom werkt het "zelflerende" systeem niet nadat ik deze mails inmiddels maandenlang naar Postvak In sleep? En ten derde: waarom helpt het door mij ingestelde Doorsturen naar map Postvak In voor ALLE spam ook niet??

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@marijke53 Heb je mogelijk regels ingesteld staan?

Ziggo mail => Instellingen => E-mail => Filter regels.

 

Eerst werkt de spamfilter en dan pas doorsturen, dus doorsturen vanuit de spam map gaat niet lukken.

 

Geen Filter regels ingesteld?

Stuur dan je verhaal met een mail uit de spam map als bijlage naar abuse@ziggo.nl , zij beheren de spamfilter en reageren over het algemeen snel of je merkt dat het opgelost is.

0 Kudos
marijke53
Level 2

Ik heb alle mogelijke filterregels ingesteld, maar als die niets doorsturen vanuit de spammap dan is dat dus zinloos en blijft mijn probleem bestaan. Waarom kan ik dat spamfilter niet voeren met vertrouwde adressen of uitschakelen?

Johan

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@marijke53 Ik bedoelde filters regels die mogelijk je mail naar de spam map verplaatst.

Verwijder alle filter regels om alles weer fris te hebben.

 

Je kunt de spamfilter voeren door vanuit de inbox, spam in de spam map te verplaatsen of te slepen met IMAP of in de webmail en vanuit de spam map naar de inbox te verplaatsen of te slepen met IMAP of in de webmail.

 

Waarom kan ik dat spamfilter niet voeren met vertrouwde adressen of uitschakelen?

Dat kon in een ver verleden, maar er werd veel verkeerd ingesteld en als de spamfilter uit staat, dan krijg je bij iedere goede mail nog 6 spam mails in je inbox, 85% van alle mails op het internet is spam.

 

Als er iets toch mis blijft gaan, stuur dan je verhaal met een mail uit de spam map als bijlage naar abuse@ziggo.nl , zij beheren de spamfilter en reageren over het algemeen snel of je merkt dat het opgelost is.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@marijke53 je bent nogal druk bezig geweest, waarvoor dank. Het is dus echt even proberen en puzzelen, kan je iets met de tips van @Bert

hadiedo
Level 1

Dat is diep treurig.  De meeste spam krijg ik van gegenereerde afzendadressen.  Heeft totaal geen zin dus om die te blokkeren.  Beste oplossing is om geen Ziggomail te gebruiken.  Vrijwel alle andere mailproviders hebben fatsoenlijke spamfilters die afzenders als zmrnbpvcce@negom.re gewoon blokkeren.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

6 van de 7 mails op internet is spam en het meest effectief is, als er spam in de inbox komt, deze te verslepen of verplaatsen via IMAP of in de webmail naar de spam map.

Daar leert de automatische zelflerende spamfilter van en als er veel mails verplaatst worden, dan wordt er gekeken wat de oorzaak is en wordt er handmatig ingegrepen.

 

Er komt de laatste week ook hier meer spam door dan eerder.

0 Kudos