Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
renemo wrote:N.N. wrote:renemo wrote:N.N. wrote:renemo wrote:
tot overmaat van ramp kan je dus ook je nieuwe emailadres niet wijzigen voor dit forum.
Moet je daarvoor een moderator inschakelen, tjonge jonge...
Okay hoor, ze krijgen vanzelf wel de 550 errors om hun oren...
Zou je inderdaad zelf moeten kunnen doen in MijnZiggo.
dan verander je je login, echter NIET het emailadres waar de reacties van dit forum verstuurd worden...
Dat schreef ik ook niet, goed lezen s.v.p.
Ik schreef dat je je e-mailadres (voor het forum) inderdaad zelf in MijnZiggo zou moeten kunnen veranderen.
Ik ontvang emails van dit forum op een ANDER email adres dan het emailadres die ik gebruik voor het inloggen van mijn ziggo.
dát emailadres is niet te wijzigen via het profiel.
renemo wrote:
het zou mogelijk moeten zijn, maar helaas kan je alleen je login emailadres wijzigen.
Ziggo heeft veel veranderd, zonder te communiceren naar de klant...
Be rt wrote:
De automatische spamfilter van Ziggo is niet uit te zetten, dat is maar goed ook voor de meeste mensen, aangezien 60-70% van de verzonden mail al spam is en nog een 35-25% direct geblokt wordt bij spam servers.
Zouden er geen spamfilters zijn, dan is minstens 95% van je mail spam.
Maar je kunt mail selecteren en Markeren als ongewenst en goede mail die in de spam map zit naar de inbox slepen, hier leert de spamfilter van.
Waarom belanden al mijn mails van @duolingo.com (en vele andere wel gewenste mails) consequent in de spam map? Waarom werkt het "zelflerende" systeem niet nadat ik deze mails inmiddels maandenlang naar Postvak In sleep? En ten derde: waarom helpt het door mij ingestelde Doorsturen naar map Postvak In voor ALLE spam ook niet??
@marijke53 Heb je mogelijk regels ingesteld staan?
Ziggo mail => Instellingen => E-mail => Filter regels.
Eerst werkt de spamfilter en dan pas doorsturen, dus doorsturen vanuit de spam map gaat niet lukken.
Geen Filter regels ingesteld?
Stuur dan je verhaal met een mail uit de spam map als bijlage naar abuse@ziggo.nl , zij beheren de spamfilter en reageren over het algemeen snel of je merkt dat het opgelost is.
Ik heb alle mogelijke filterregels ingesteld, maar als die niets doorsturen vanuit de spammap dan is dat dus zinloos en blijft mijn probleem bestaan. Waarom kan ik dat spamfilter niet voeren met vertrouwde adressen of uitschakelen?
Johan
@marijke53 Ik bedoelde filters regels die mogelijk je mail naar de spam map verplaatst.
Verwijder alle filter regels om alles weer fris te hebben.
Je kunt de spamfilter voeren door vanuit de inbox, spam in de spam map te verplaatsen of te slepen met IMAP of in de webmail en vanuit de spam map naar de inbox te verplaatsen of te slepen met IMAP of in de webmail.
Waarom kan ik dat spamfilter niet voeren met vertrouwde adressen of uitschakelen?
Dat kon in een ver verleden, maar er werd veel verkeerd ingesteld en als de spamfilter uit staat, dan krijg je bij iedere goede mail nog 6 spam mails in je inbox, 85% van alle mails op het internet is spam.
Als er iets toch mis blijft gaan, stuur dan je verhaal met een mail uit de spam map als bijlage naar abuse@ziggo.nl , zij beheren de spamfilter en reageren over het algemeen snel of je merkt dat het opgelost is.
@marijke53 je bent nogal druk bezig geweest, waarvoor dank. Het is dus echt even proberen en puzzelen, kan je iets met de tips van @Bert?
Dat is diep treurig. De meeste spam krijg ik van gegenereerde afzendadressen. Heeft totaal geen zin dus om die te blokkeren. Beste oplossing is om geen Ziggomail te gebruiken. Vrijwel alle andere mailproviders hebben fatsoenlijke spamfilters die afzenders als zmrnbpvcce@negom.re gewoon blokkeren.
6 van de 7 mails op internet is spam en het meest effectief is, als er spam in de inbox komt, deze te verslepen of verplaatsen via IMAP of in de webmail naar de spam map.
Daar leert de automatische zelflerende spamfilter van en als er veel mails verplaatst worden, dan wordt er gekeken wat de oorzaak is en wordt er handmatig ingegrepen.
Er komt de laatste week ook hier meer spam door dan eerder.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.