1
Vraag
2
Reacties
J.B

Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Spam

Is het niet mogelijk om ergens de extensie van een e-mail te blokkeren, omdat je steeds weer dezelfde mails krijgt alleen de extensie blijft gelijk de naam wijzigt steeds weer. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61597Posts
  • 4207Oplossingen
  • 15700Likes

Met blokken blijf je aan de gang tot de bloklijst vol is en is dus zinloos.

Het enige wat effectief is op de langs termijn is:

Sleep of verplaatst de spammail in de webmail of met IMAP naar de Spam map en de spamfilter leert hiervan en zal de spam later in de spam map zetten of in zijn geheel al eerder blokken.

Hoe meer de automatische spamfilter aangeboden krijgt, hoe scherper hij gaat werken, als hij vanaf het begin te scherp staat, worden ook te veel goede mails de spam map gezet.

Het is een evenwicht, bedenk dat er al heel veel spam uitgefilterd wordt, 85% van alle mail wereldwijd is spam:

Email and Spam Data || Cisco Talos Intelligence Group - Comprehensive Threat Intelligence

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61597Posts
  • 4207Oplossingen
  • 15700Likes

@J.B En extensie blokken is niet handig, als je .com blokt, krijg je van bol.com ook niets meer binnen en blokkeer je .nl , dan krijg je geen enkele Nederlandse mail meer binnen.

Sleep of verplaatst de spammail in de webmail of met IMAP naar de Spam map en de spamfilter leert hiervan zal de spam later in de spam map zetten of in zijn geheel al eerder blokken.

J.B
topicstarter
Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bester Be rt

 

Dat helpt niet de mail blijft komen doordat de naam steeds verandert.

Voorbeeld aaaaa@*******.com wordt aaaab@*******.com

dus het wijzigt steeds nu vraag ik me af of je in de regel kan zetten bv *@ziggo.com ??

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61597Posts
  • 4207Oplossingen
  • 15700Likes

Met blokken blijf je aan de gang tot de bloklijst vol is en is dus zinloos.

Het enige wat effectief is op de langs termijn is:

Sleep of verplaatst de spammail in de webmail of met IMAP naar de Spam map en de spamfilter leert hiervan en zal de spam later in de spam map zetten of in zijn geheel al eerder blokken.

Hoe meer de automatische spamfilter aangeboden krijgt, hoe scherper hij gaat werken, als hij vanaf het begin te scherp staat, worden ook te veel goede mails de spam map gezet.

Het is een evenwicht, bedenk dat er al heel veel spam uitgefilterd wordt, 85% van alle mail wereldwijd is spam:

Email and Spam Data || Cisco Talos Intelligence Group - Comprehensive Threat Intelligence

J.B
topicstarter
Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Maar wat raar is dat ziggo de spam niet blokkeert met de naam ziggo. Ik krijg regelmatig mail met Ziggo heeft u proberen te bellen

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2947Posts
  • 398Oplossingen
  • 645Likes

Hey @J.B , 

 

Wat irritant dat je zoveel spam berichten krijgt. Die wil je het liefste gewoon niet zien! @Be rt heeft je al mooi advies gegeven over hoe je hiermee om kunt gaan. Je noemt nog dat je mails van Ziggo niet als spam gemarkeerd worden. Dit kan kloppen. Als wij je mails sturen, is dat vaak om een reden en om je daarover te informeren. Wil je geen mails of telefoontjes meer van Ziggo ontvangen, dan kun je dit in Mijn Ziggo aangeven. Je doet dit bij: Mijn privacy instellingen > Wijzig > Kopje Contactgegevens > Contactvoorkeuren wijzigen.

 

 

J.B
topicstarter
Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Marije : Ik bedoel niet de mail van ziggo.nl maar dit zijn mails met die lijken of ze van ziggo komen. Met als onderwerp ziggo heeft u proberen te bellen. Dat vindt ik vreemd dat die niet worden afgevangen door ziggo,

lesly

Raadgever
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het gaat ook niet om de extensies .com of .nl 

Het gaat om de domeinnamen, dus het eerste deel achter het @ 

Het deel ervoor (de alias) wijzigt telkens en daarom heeft geen zin om de afzender te blokkeren.

De zogenaamde nepmails van Ziggo worden door de spamfilter niet ondervangen, maar deze zijn niet door ziggo verstuurd  hier is een voorbeeld van een e-mailadres dat ZOGENAAMD een mail namens Ziggo verstuurd: v2vp4f07fels@binanomi.org.uk

Dus beste Ziggo-medewerker, ik hoop dat ik de vraag hiermee heb verduidelijkt, zodat er een juist antwoord gegeven kan worden  

 

 

lesly

Raadgever
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hier nog zo’n voorbeeld , er staat Jumbo in de afzender en de inhoud van de mail is zogenaamd van Ziggo. 
 

Natuurlijk ziet iedereen dat dit spam is en dat je nergens op moet klikken. Maar je wordt doodgegooid met dit soort spam. En deze worden niet door de spamfilter van ziggo herkend. 
 

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61597Posts
  • 4207Oplossingen
  • 15700Likes

@lesly Er zijn steeds nieuwere spamtechnieken van geavanceerde spamservers en dan komt er wel eens wat doorheen.

Het enige wat effectief is op de langs termijn is:

Sleep of verplaatst de spammail in de webmail of met IMAP naar de Spam map en de spamfilter leert hiervan en zal de spam later in de spam map zetten of in zijn geheel al eerder blokken.

Hoe meer de automatische spamfilter aangeboden krijgt, hoe scherper hij gaat werken, als hij vanaf het begin te scherp staat, worden ook te veel goede mails de spam map gezet.

Het is een evenwicht, bedenk dat er al heel veel spam uitgefilterd wordt, 85% van alle mail wereldwijd is spam en het overgrote deel komt zelfs niet in je spam map:

Email and Spam Data || Cisco Talos Intelligence Group - Comprehensive Threat Intelligence

J.B
topicstarter
Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Moet zeggen dat ik nog steeds geen verbetering zie, je zou zeggen dat mails uit naam van Ziggo ook door de spam filter gaat. het lijken er steeds meer te worden de Ip adressen staan in het vodafone domein. Op het moment dit niet stopt ga ik op zoek naar een andere provider. Heb ook de Helpdesk gebeld maar wordt daar ook niet heel vrolijk van omdat de Ip adressen in het vodafone domein vielen wilde hij me doorverbinden met Vodafone 

Pibe

Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik verplaats al weken mails naar spam. Resultaat ik krijg er volgens mij steeds meer. Gisteren 32. Terwijl ik essentiele mails wel vaak in mijn spambox of ongewenste mail aantref.

 

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2761Posts
  • 398Oplossingen
  • 970Likes

Goedemiddag @Pibe, goed dat je meldt dat je ook problemen ervaart met het sorteren van spam. Je reageert op een ouder topic. Ik wil je vragen om een eigen topic aan te maken zodat onze experts met je mee kunnen kijken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic