Frederico007
Raadgever
  • 415Reacties
  • 6Oplossingen
  • 14Likes

Spam

De laatste tijd krijg ik extreem veel spam, het betreft vooral spam uit naam van Ziggo.

Ik moet snel reageren om een Iphone te winnen.

Het gaat in die gevallen om het volgende emailadres: enquete@toluna.com 

Ook de volgende emailadressen sturen mij valse berichten:

avantquest@software.avantquest.com  (o.i.d.) en

info@braingymmer.com

 

Ik stuur eea steeds maar door aan valse-email@fraudehelpdesk.nl maar wellicht kan Ziggo deze adressen zelf ook beter definitief blokkeren?!

Alvast bedankt.

 

 

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1871Reacties
  • 237Oplossingen
  • 323Likes

Hey @Frederico007 ,

 

Spam is ontiegelijk vervelend en ik kan mij voorstellen dat je er knettergek van wordt. Jammer genoeg is Ziggo als provider erg gelimiteerd in de mogelijkheden. 

Ziggo kan een e-mailadres niet blokkeren of verwijderen. Wel heeft Ziggo een spamfilter om zoveel mogelijk spam af te vangen. Daarnaast worden er op https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/spam tips gegeven over hoe je met spam om kunt gaan. 

Ik raad je dan ook aan om die tips te bekijken en bijvoorbeeld berichtregels in de stellen 🙂

Bekijk in context

6 Reacties 6
Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1871Reacties
  • 237Oplossingen
  • 323Likes

Hey @Frederico007 ,

 

Spam is ontiegelijk vervelend en ik kan mij voorstellen dat je er knettergek van wordt. Jammer genoeg is Ziggo als provider erg gelimiteerd in de mogelijkheden. 

Ziggo kan een e-mailadres niet blokkeren of verwijderen. Wel heeft Ziggo een spamfilter om zoveel mogelijk spam af te vangen. Daarnaast worden er op https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/spam tips gegeven over hoe je met spam om kunt gaan. 

Ik raad je dan ook aan om die tips te bekijken en bijvoorbeeld berichtregels in de stellen 🙂

Bekijk in context

Frederico007
topicstarter
Raadgever
  • 415Reacties
  • 6Oplossingen
  • 14Likes

Hallo Marije

 

Dank voor je reactie.

Ik dacht dat het zo was  dat een emailadres wel geblokkeerd kon worden als het overduidelijk spamverspreiders zijn!? Men komt dan toch op de Blocking List bij Spam Cop?! Dus waarom kan dat dan niet bij deze criminelen? Privacy? (vraag ik dan met enige ironie).

Ziggo kan er toch ook niet blij mee zijn dat dit uit hun naam gebeurd..

Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1871Reacties
  • 237Oplossingen
  • 323Likes

E-mailadressen die niet vanuit Ziggo afkomstig zijn (dus alle e-mailadressen buiten @ziggo.nl, @home.nl, @chello.nl), zijn niet bij de provider in beheer. Ziggo heeft de mogelijkheid helemaal niet om die e-mailadressen te blokkeren.

Wanneer er spam op phishing mails uit onze naam verstuurd worden, wordt er door de afdeling Abuse binnen Ziggo actie op ondernomen en aangifte gedaan tegen zulke e-mailadressen.

Frederico007
topicstarter
Raadgever
  • 415Reacties
  • 6Oplossingen
  • 14Likes

Oke, moet ik t dan voortaan zelf doorsturen aan Abuse, want nu gebeurt er dus niets!?

Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1871Reacties
  • 237Oplossingen
  • 323Likes

Je kunt doen, wat er op de pagina die ik eerder stuurde staat beschreven. Ik raad je aan om die tips te doorlopen. Op die manier wordt spam het snelst aangepakt.

Spam melden

Ontvang je spam? Als de spammer internetabonnee van Ziggo is, kunnen we actie ondernemen.

Om nader onderzoek te kunnen uitvoeren, hebben we aanvullende informatie van je nodig. Stuur kopieën van de spamberichten inclusief de oorspronkelijke headers naar phishing@ziggo.nl. Als uit het onderzoek blijkt dat een van onze abonnees spam of ongevraagde bulk e-mail heeft verstuurd, nemen we passende maatregelen.

Frederico007
topicstarter
Raadgever
  • 415Reacties
  • 6Oplossingen
  • 14Likes

Oke, als ik er weer een krijg, stuur ik t door.

Dank.

Uitgelicht topic