De laatste tijd krijg ik extreem veel spam, het betreft vooral spam uit naam van Ziggo.
Ik moet snel reageren om een Iphone te winnen.
Het gaat in die gevallen om het volgende emailadres: enquete@toluna.com
Ook de volgende emailadressen sturen mij valse berichten:
avantquest@software.avantquest.com (o.i.d.) en
Ik stuur eea steeds maar door aan valse-email@fraudehelpdesk.nl maar wellicht kan Ziggo deze adressen zelf ook beter definitief blokkeren?!
Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @Frederico007 ,
Spam is ontiegelijk vervelend en ik kan mij voorstellen dat je er knettergek van wordt. Jammer genoeg is Ziggo als provider erg gelimiteerd in de mogelijkheden.
Ziggo kan een e-mailadres niet blokkeren of verwijderen. Wel heeft Ziggo een spamfilter om zoveel mogelijk spam af te vangen. Daarnaast worden er op https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/spam tips gegeven over hoe je met spam om kunt gaan.
Ik raad je dan ook aan om die tips te bekijken en bijvoorbeeld berichtregels in de stellen 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hey @Frederico007 ,
Spam is ontiegelijk vervelend en ik kan mij voorstellen dat je er knettergek van wordt. Jammer genoeg is Ziggo als provider erg gelimiteerd in de mogelijkheden.
Ziggo kan een e-mailadres niet blokkeren of verwijderen. Wel heeft Ziggo een spamfilter om zoveel mogelijk spam af te vangen. Daarnaast worden er op https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/spam tips gegeven over hoe je met spam om kunt gaan.
Ik raad je dan ook aan om die tips te bekijken en bijvoorbeeld berichtregels in de stellen 🙂
Hallo Marije
Dank voor je reactie.
Ik dacht dat het zo was dat een emailadres wel geblokkeerd kon worden als het overduidelijk spamverspreiders zijn!? Men komt dan toch op de Blocking List bij Spam Cop?! Dus waarom kan dat dan niet bij deze criminelen? Privacy? (vraag ik dan met enige ironie).
Ziggo kan er toch ook niet blij mee zijn dat dit uit hun naam gebeurd..
E-mailadressen die niet vanuit Ziggo afkomstig zijn (dus alle e-mailadressen buiten @ziggo.nl, @home.nl, @chello.nl), zijn niet bij de provider in beheer. Ziggo heeft de mogelijkheid helemaal niet om die e-mailadressen te blokkeren.
Wanneer er spam op phishing mails uit onze naam verstuurd worden, wordt er door de afdeling Abuse binnen Ziggo actie op ondernomen en aangifte gedaan tegen zulke e-mailadressen.
Oke, moet ik t dan voortaan zelf doorsturen aan Abuse, want nu gebeurt er dus niets!?
Je kunt doen, wat er op de pagina die ik eerder stuurde staat beschreven. Ik raad je aan om die tips te doorlopen. Op die manier wordt spam het snelst aangepakt.
Spam melden
Ontvang je spam? Als de spammer internetabonnee van Ziggo is, kunnen we actie ondernemen.
Om nader onderzoek te kunnen uitvoeren, hebben we aanvullende informatie van je nodig. Stuur kopieën van de spamberichten inclusief de oorspronkelijke headers naar phishing@ziggo.nl. Als uit het onderzoek blijkt dat een van onze abonnees spam of ongevraagde bulk e-mail heeft verstuurd, nemen we passende maatregelen.
Oke, als ik er weer een krijg, stuur ik t door.
Dank.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.