Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Goedemorgen,
Wij krijgen de laatste tijd weer veel ongewenste mail van …….@messaging.zoosk.com. Iedere keer blok ik het adres, maar het is iedere keer een ander adres. Geprobeerd een filter in te stellen, maar het blijft helaas komen. Weet iemand hoe ik hiervoor een filter kan instellen?
Hartelijk dank voor eventuele suggesties, Carla
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als je gebruik maakt van Ziggo mail kun je niets instellen op de mail server (bijvoorbeeld spam filters). Je kunt wel regels in je emailprogramma maken om uit te voeren bij ontvangst.
Dus bijvoorbeeld als het emailadres eindigt op messaging.zoosk.com voer dan de volgende actie uit ....
In Ziggo webmail kan dat in de instellingen (tanswieltje recht boven) en dan links in het menu "Filter Regels"
Dit zou je kunnen doen:
@Kwarksnuiver schreef:Ik heb ook erg vaak berichten van messaging@zoosk.com. Verplaatsen naar de spam box helpt niet.
Wat ik niet begrijp is dat het zo overduidelijk spam is en de spamfilter van ziggo het niet weet te onderscheppen.
@Kwarksnuiver Het is toch heel simpel uitgelegd door mij, zoek maar even terug in dit topic.
Klik op het tandwieltje rechtsboven, dan op email en geblokkeerde verzenders.
Dan op +nieuw adres toevoegen en @messaging.zoosk.com toevoegen.
Bij mij verdwijnen ze meteen in de spambox.
Blokkeren en filters instellen is zinloos.
Automatisch spamservers kunnen een afzender plaatsten die ze willen, dus je hebt niet echt met het domein te maken wat je ziet.
De snelste weg om Ziggo te laten weten dat er spam doorkomt of dat de spamfilter te strak staat is de spam via IMAP of in de webmail verplaatsen of slepen naar de spam map, daar leert de zelflerende spamfilter van en als er veel binnenkomen wordt dit handmatig opgepakt om te kijken waar het niet goed gaat en wordt de spamfilter aangepast.
Bedenk dat 85% van alle mail die over het internet gaat spam is en er al heel veel weggehaald wordt.
De spamfilter te strak zetten betekend dat er goede mail in de spam map terecht komt, het is een fijne lijn.
Hallo,
Zover ik weet kun je bij je Ziggo mail geen spam filters opzetten. Je kunt misschien in je mailprogramma misschien een filter aanbrengen en de mails direct naar de prullenbak of ander folder zetten?
Als je de webmail van Ziggo gebruikt kan dit plaatje je misschien op weg helpen?
Als ik een mail krijg van …..@messaging.zoosk.com, plaats ik dat meteen in de spamfolder op de ziggomail site. Helaas blijven er berichten komen over de meest uiteenlopende onderwerpen.
@Missisq schreef:Als ik een mail krijg van …..@messaging.zoosk.com, plaats ik dat meteen in de spamfolder op de ziggomail site. Helaas blijven er berichten komen over de meest uiteenlopende onderwerpen.
@Missisq Je kan ook via het tandwieltje rechtsboven en dan "email" en vervolgens op "geblokkeerde verzenders" klikken vervolgens bovenin op +Nieuw adres toevoegen
Daar geef je dan @messaging.zoosk.com in, bij mij werkt het tot nu toe prima, ze belanden direct in de spambox.
Als je gebruik maakt van Ziggo mail kun je niets instellen op de mail server (bijvoorbeeld spam filters). Je kunt wel regels in je emailprogramma maken om uit te voeren bij ontvangst.
Dus bijvoorbeeld als het emailadres eindigt op messaging.zoosk.com voer dan de volgende actie uit ....
In Ziggo webmail kan dat in de instellingen (tanswieltje recht boven) en dan links in het menu "Filter Regels"
Dit zou je kunnen doen:
"Zover ik weet kun je bij je Ziggo mail geen spam filters opzetten."
"Als je gebruik maakt van Ziggo mail kun je niets instellen op de mail server (bijvoorbeeld spam filters)."
@SnarF007 Maar wel verplaatsen of slepen of via regels Opslaan in naar de Spam map verplaatsen, daar leert de automatische spamfilter van.
Als je het op mijn manier doet, maakt de mailserver een filter aan en komt die mail in spambox terecht.
Net trouwens weer een spam van zoosk gehad, rechtstreeks in de spambox.
Wil je zelf een regel aanmaken, kan dat hier:
Ik heb ook erg vaak berichten van messaging@zoosk.com. Verplaatsen naar de spam box helpt niet.
Wat ik niet begrijp is dat het zo overduidelijk spam is en de spamfilter van ziggo het niet weet te onderscheppen.
@Kwarksnuiver schreef:Ik heb ook erg vaak berichten van messaging@zoosk.com. Verplaatsen naar de spam box helpt niet.
Wat ik niet begrijp is dat het zo overduidelijk spam is en de spamfilter van ziggo het niet weet te onderscheppen.
@Kwarksnuiver Het is toch heel simpel uitgelegd door mij, zoek maar even terug in dit topic.
Klik op het tandwieltje rechtsboven, dan op email en geblokkeerde verzenders.
Dan op +nieuw adres toevoegen en @messaging.zoosk.com toevoegen.
Bij mij verdwijnen ze meteen in de spambox.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...