1
Vraag
2
Reacties
DHS

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Spam zonder afzender?

Hallo allemaal,

Ik ben spam gewend en zet het normaal gewoon in de spamlijst, waardoor het klaar is. In dat kader ook al het een en ander gezien, van traditionele spam tot google groups ongein. Nu heb ik sinds vrijdag echter wat (voor mij in ieder geval) bijzonders. Ik krijg spam op mijn ziggo mail, zonder afzender. Het zijn de overduidelijke gezondheids/hypotheek/snel geld verdienen mailtjes, maar omdat er geen afzender zichtbaar is, kan ik het alleen verwijderen. Hieronder kort wat van mijn conclusies tot op heden;

- Op Ziggo webmail (desktop) staat wel een afzender (binanomi.org.uk), maar ook al zet ik deze in de spamfilter, toch blijf ik mail ontvangen van exact dezelfde afzender. 
- Op mijn mobiel staat helemaal geen afzender vermeld. Ik heb diverse mail apps geprobeerd en het resultaat is altijd hetzelfde: geen afzender, of ik krijg de mail wel, maar kan deze niet zien in de app. Andere (legitieme) mailtjes komen allemaal netjes binnen met afzender.  

Heeft iemand anders ervaring met deze situatie?  

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat zijn weer nieuwe spamtechnieken die getackeld moeten worden door Ziggo en de spamfilter.

 

Sleep of verplaats de mail met IMAP of in de webmail naar de spam map, daar leert de spamfilter van en als er veel mails verplaatst worden, door veel klanten, wordt er sneller actie ondernomen.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat zijn weer nieuwe spamtechnieken die getackeld moeten worden door Ziggo en de spamfilter.

 

Sleep of verplaats de mail met IMAP of in de webmail naar de spam map, daar leert de spamfilter van en als er veel mails verplaatst worden, door veel klanten, wordt er sneller actie ondernomen.

DHS
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Bert,

Bedankt voor de reactie. In Imap (mobiel) kan ik niks in de spamfilter zetten, omdat er letterlijk geen adres is om in de spamfilter te zetten. Als ik het via de Webmail in de spamfilter blijf plaatsen, gaat dat leerproces dan automatisch ook over naar Imap? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je hoeft niets in de spamfilter te zetten of te plaatsen.

 

Je hoeft alleen maar de mail in de spam map te slepen of te verplaatsen via IMAP of in de webmail..

Daar leert de spamfilter van, die kijkt niet alleen naar de afzender, maar naar heel het header van de mail en alle informatie die daar in staat.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @DHS en een warm welkom op de Community,

Super dat je met jouw vraag een topic bent gestart op dit forum! Zo te lezen heeft expert @Bert al diverse tips gegeven waarmee je aan de slag kunt. Heb je hier al naar gekeken? We horen graag van je of het gelukt is. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic